Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

elle61
İçeriğinde vanilya olup da sevmediğim pek az parfüm vardır. Bu parfüm de o sevmediklerimden işte. Kalıcılığı gayet  iyi. İçindeki artık hangi notaysa burnuma aşırı derecede rahatsız edici geliyor, parfümeride her denediğimde midem bulanıyor, tansiyonum düşüyor. Oysa ben ağır kokuları-baharatlı, şekerli- çok çok severim. Addict, Black Orchid kullanan insanım ama bu parfüm çok fazla geliyor bana. Hayatımın hiç bir döneminde kullanabileceğim bir koku değil. Sevenlerine saygı duyuyorum.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

elle61
Bu akşam Sephorada parfümlere bakarken Manifestoya bir kez daha şans vereyim dedim. Sıktım parfümden mantoma. Adaletli bir karar verebilmek için de başka parfüm sıkmadım. Kış mevsiminden midir, nedir bilemedim ama ilk defa koku midemi bulandırmadı. Ablamla beraber Mado Cafeye geçtik, tatlı yiyorken yan masada oturan 5 kızdan sarı saçlı olanı ''Pardon ama parfümünüz müthiş kokuyor, kokusu buraya kadar geldi. Nedir bu parfümün markası?'' diye sorunca bu parfüm bir anda bende sempati uyandırdı. Şu anda koku bileğimde ve ben ''Aslında kötü değilmiş Elle, bundan yılbaşı indirimde bir 50 ml. al kızım'' diyorum kendime. Biliyorum acayip büyük laflar ettim bu parfüm için ama koku algılarımız, beğenilerimiz değişebiliyor işte. Kızmayın bana.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

şerif23
Kisa kullanim sonrasi böyle durumlar oluşuyor.  O yüzden bir parfüm hakkinda saglikli bir kanaate ulasmak icin farkli zamanlarda birkacgun kullanmak gerekiyor bence

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

elle61
Şerafettin Bey, inanın bir kez değil; çok kereler denedim bu parfümü. Hatta sample bile verdiler kaç kez. Her ne zaman bileğime sıksam midem bulanıyordu. İlk kez dün gece midem bulanmadı. Koku bir hoş geldi bana. Son notalardaki vanilya kokuya hafif bir çikolatamsılık katmış ki, inanılmaz güzel olmuş. Mado'daki bayan adını sorunca daha bir sevdirdi bu koku kendini. İlk yorumumda demişim ya ''hayatımın hiç bir döneminde kullanabileceğim bir koku değil '' diye, oldukça yanılmışım. Buraya bu koku hakkında yeni fikirlerimi ben yazmayabilirdim de ancak bu samimi bir davranış olmazdı. Ancak bu duruma düşmek beni biraz akıllandırdı: yorum yaparken o derece keskin ifadeler kullanmaktan kaçınmam lazım. Bunu anladım.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

şerif23
aslında bu değişim 3 nedeni olabilir elle hanım.
1) parfümde zamanla değişen birşşeyler olabilir
2)parfüm kullandıkça burnumuz koku beğenimiz de değişiyor
3)insanların tepkileri de bizim kararımızda etkili olabiliyor ki sizin durumunuza benzer bir durumu bende yaşadım. benim çok da hazetmediğim bir kokuya okuldan bir arkadaş methiyeler düzünce birden aşıkoluverdim

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

elle61
Çok mantıklı sebepler Şerafettin Bey. Hele ki son sebep çok doğru.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

kaside66
Shalimar ' ı 90 lı yıllarda denemiş, yaşıma uygun bulmamıştım. Yaklaşık 2 yıl kadar önce İzmir Agoradaki Sephora'da görünce EDT'sini tekrar denedim. Algım aynen şu şekilde oldu; "Bütün gün mangal yapmışım ve bütün etleri yakmışım. Bütün koku üstüme sinmiş" Korkunç bir is kokusu resmen burnumu yaktı. Koku hiç değişmedi. Baştan sona is kokusu.  Fakat fragrantica da o kadar çok seveni var ki. Ben kesin bir şeyi kaçırdım duygusuna kapılarak bir şans daha vermek istedim. EDC sini direkt sipariş ettim ve çok beğendim. EDT, EDP ve parfüm initial'ı da aldım. Hepsini severek kullanıyorum. Geriye dönüp bakınca sephora daki parfümün bozulmuş olduğunu düşünüyorum. Spot lambaları hem aydınlık hem ısı veriyor. Testerların en azından bazı notalarını olumsuz etkileyebiliyor.

Ben bir parfümü alıp kullanmadan tam olarak anlayamıyorum. Test kesinlikle bana göre değil. Parfümeri mağazalarında çok fazla koku var, hele ki AVM lerde çevreden yemek kokuları da geliyor. Hepsi birbirine karışıyor. Mevsimler de çok etkili yazın koklayıp sevmediğimiz parfümleri kışın mutlaka tekrar test etmek gerekiyor.   Bir de günün erken saatlari koku algımızın en net olduğu saatler. Akşamları denemek insanı yanıltabiliyor.  Birden fazla parfümü denemekte insanı kesin yanıltıyor.

Uzun sözün kısası, Sevgili Elle sizin yaşadığınız gayet normal.

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

Minty

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

elle61
Sevgili Kaside ve Minty, kesinlikle haklısınız. Yalnız şunu açıklamam lazım. YSL Manifesto'nun samplesini defalarca verdiler bana. Ne samplesi ne de  denediğim tester ürünler bozuk değildi. Ne zaman sürsem acayip bir mide bulantısı oluyordu bende. Sonra en son deneyince ilk defa bulanmadı midem. Başka masadaki kadın sorunca da ''kesin kaçırdığım bir şeyler olmalı, tekrar inceleyeyim bu parfümü'' dedim. Sapık gibi 5 dakikada bir burnum bileğime, kazağımın koluna yapıştı. Tenimdeki kokusuna ilk defa ''budur!'' dedim. Şerafettin Bey'in dediği de doğru, kadın parfümü sormasaydı bu kadar kıymetli olmayacaktı benim için. Yılbaşı için eğer alabilirsem, bütçe ayırabilirsem ya Manifesto ya da Jimmy Choo Flash edp almayı planlıyorum. Bakalım, kısmet...(The One Desire da aklımı çelmiyor değil, vallahi ben adam olmam.  )
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

kaside66
Bugün manifesto L'Eclat (EDT)'ı  deneme şansım oldu. Çok beğendim. Kaşmir ağacı ve vanilya, beyaz çiçeklerle birlikte nefis kremsi bir parfüme dönüşüyor.  Yayılımı orta derecede.  Kalıcılığı da yaklaşık  6-8 saat  civarında. Manifesto EDP ve L'Elixir'i de çok merak ettim doğrusu.

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

Minty

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

murrjm
Le Parfüm de geldi

Şişesi bana Estee Lauder Youth Dew'u hatırlattı.

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

Minty

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

allure
Cevap olarak bu gönderi By murrjm
le parfum'ü bende çok merak ettm.
manifestodaki tatlılık beni rahatsız ediyordu. aslında kokuyu seviyordum belki le parfum bunu aşmıştır.

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

eMRe
Sırf şişesinin asaletinden ötürü alabilirim,bunun elixir olanını denemiş ve beğenmiştim bir erkekte sırıtmayacağını düşünüyorum
Sonbahar/Kış: 1)Dior Homme Intense 2)Creed-Green Irısh Tweed 3)Costume National Homme 4)Tom Ford-Tobacco Vanille 5)Dsquared-Potion 6)MFK-APOM 7)Tom Ford-Noir EDP

İlkbahar/Yaz:1)Chanel-Bleu de Chanel EDT 2)Terre d'Hermes EDT 3)Issey Miyake L'eau' d'issey Pour Homme 4)Byredo-Bal D'afrique 5)Kenzo-Power 6)Loewe 7 Natural 7)The Different Company-Sel de Vetiver

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

murrjm
Sırıtmaz sırıtmaz

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

elissab
Cevap olarak bu gönderi By elle61

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

elle61
Olabilir mi bilemiyorum ama normalde tonka baklası bulunan kokuları severim ben. Belki klasik Manifesto'daki işlenişi beğenmemiş olabilirim.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

elissab

Re: Yves Saint Laurent MANİFESTO Parfüm

elle61
elissab yazdı
Sevgili Elle bilemiyorum ki :)
küçük tiyatro sınıfı vardı minik öğrenciler, geçen yıl onlarla bir çalışmamız olmuştu yaşları 6-14 arası..

tam prova yaparken çocuklardan biri burada iğrenç bi şey kokuyo öğretmenim kusucam diye ağzını kapattıgı an cok utanmıştım..çünkü resmen benım manifesto ortamı kaplamıştı..halbuki de iki fıs sıkmıştım.o günden beri sevdıgım bu parfüme düşman oldum..tenimde guzel durmuştu şekerli bir halde ama etrafa yayılırken öyle coco chanel gıbı addict gibi hoş gelmıyor galıba değişik bir oryantal
Aaaa! Demek bazısında klasiği böyle reaksiyonlara neden olabiliyor. Beni de bazen rahatsız ediyor klasiği ama L'Elixir olanı müthiş. Çok güzel, kremsi yapıda bir parfüm. Çok sevdim.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.
12