Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

camorr
Bu konu güncellendi de .
Debussy ve İbrahim Hoca'nın önerisiyle bu başlıkta niş markalar ve denenmesi gereken belli başlı parfümlerle ilgili bir kılavuz oluştursak nasıl olur. Yeni başlayan arkadaşlara faydalı olacağını düşünüyorum. Bir fikir alışverişinde bulunalım. Örneğin;

MARKALARA GÖRE SINIFLANDIRILMIŞ LİSTE

Amouage
Jubilation XXV
Reflection
Opus V

Andy Tauer
02 L`Air du Desert Marocain

Chanel
Coromandel
Sycomore

Creed
Aventus
Green Irısh Tweed
Royal Oud
Spice&Wood
Virgin Island Water

Comme des Garcons
Avignon
CdG 2 Man
CdG 2

Frederic Malle
Carnal Flower
French Lover ( Bois d'Orage )
Musc Ravageur
Portrait of a Lady
Vetiver Extraordinaire

L`Artisan Parfumeur
Timbuktu
Tea for Two

M. Micallef
Avant-Garde
Emir
Jewel for Him
Royal Vintage

Maison Francis Kurkdjian
APOM
Lumiere Noire

Parfum d`Empire
Ambre Russe
Cuir Ottoman

Serge Lutens
Chergui
Ambre Sultan
Fille en Aiguilles

The Different Company
De Bachmakov
Sel de Vetiver

Tom Ford Private Blend
Tobacco Vanille
Tuscan Leather

Ormonde Jayne
Ormonde Man
Ormonde Woman
Nawab of Oudh
Montabaco
Black Gold

Xerjoff
1888
Naxos
Nio

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NOTALARA GÖRE SINIFLANDIRILMIŞ LİSTE

Amber
Tauer - 02 L`Air du Desert Marocain
Serge Lutens - Ambre Sultan
Profumi del Forte - Versilia Vintage Ambra Mediterranea

Ananas
Aventus

Deri
Roja Dove - Fetish
Tom Ford - Tuscan Leather
Robert Piguet - Bandit
Histoires de Parfums - 1740
Etat Libre d`Orange - Tom of Finland
Knize - Knize Ten
Memo - African Leather
Memo - Italian Leather

Vanilya
Mona di Orio - Vanille
Frederic Malle - Musc Ravageur
Guerlain - Spiritueuse Double Vanille

gibi. Marka başına parfüm sayısına belli bir sınır getirirsek daha iyi olur sanki. Herkesin fikirlerini alıp belli bir konsensüs oluşturunca buraya yavaş yavaş eklerim.

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

ersanerdemir
Harika fikir.Biz de zevkle okur ve faydalanırız.Katkıda bulunacak olanlara şimdiden teşekkürler.

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

Öncelikle her parfümsever bu hobiye designerlarla başlar. Daha sonra aldığı veya alacağı parfümlerle ilgili araştırmalara başlar. Blogları okur fikir sahibi olur. Daha fazla bilgiye ulaşmak için okuyucu olarak forumlara katılır. Kendi aldığı veya alacağı parfümlerle ilgili bilgiye ulaşır ama bu sırada pek çok adını bile duymadığı parfümlerle ilgili yorumlarıda okur ve onu cezbeder. Acaba nasıl bir parfüm? herkes bu kadar övdüğüne göre güzel birşeye benziyor diyerek merakı tavan yapar ve onu deneyimleme ve merakını giderme içgüdüsü hareke geçer.
İlk başta ulaşabileceği parfümleri gidip yerinde deneyimler eğer ulaşamadığı birşeyse forumda açılan dekant ve split başlıklarının içine bakmaya başlar. Daha sonra onu bulur ve deneyimler. Burda ilk deneyimlediği parfümün önemi çok önemlidir. Çünkü ya tamam yada devam diyecektir.
İlk parfümü eğerki Salome veya Ursa gibi bir koku olursa bir daha nish parfümlerin yanına bile yaklaşmaz. O yüzden ilk nish deneyimini doğru parfümden yana kullanmak çok ama çok önemlidir. Mesela ben ilk nish tecrübemi Green Irish Tweed ile yaptığım için çok şanslıyım. Ardından 2. veya 3. denediğim parfüm Montale red Aoud tu ve nerdeyse nishlerden soğumama neden olacaktı ki daha sonradan yapmış olduğum doğru seçimlerle yeniden bu hobiye tutundum.
Tabi daha sonradan burun geliştikçe zevklerinde değiştiğini ve ilk başlarda koşarak uzaklaştığınız parfümleri artık sevmeye başlayacaksınızdır. Bunlar kısaca hem gözlemlerim hemde tecrübelerim.

Şimdi kısaca hangi parfümlerden başlamak gerekir onu yazmaya çalışacağım

Creed Green Irish Tweed
Creed Aventus
Creed Virgin Island Water
Creed Royal Oud
Creed Spice&Wood
Tom Ford Tobacco Vanille
Tom Ford Tuscan Leather
Parfum De Marly Herod
Xerjoff 1888
Xerjoff Naxos
MFK Apom
MFK Lumiere Noir
Ormonde Man
Amouage Reflection
Histories De Parfüms 1725
Boss Velvet Amber
Boss Silk Jasmin
Chanel Coromandel
Dior Privee Ambre Nuit
Acqua Di Parma Colonia Oud İntensa
Tauer LDDM
Atkinsons The Odd Fellow'S Bouquet
Amouage Opus V
The Different Company - Sel De Vetiver
The Different Company - De Bachmakov
Heeley Sel Marin

Bu parfümler gibi genel beğeniye uygun nish klasmanındaki parfümleri deneyimledikten sonra bir sonraki aşamaya rahatça geçebiliriz.

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

camorr
Herkes yazsın ben özetini başlığa çıkarırım

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

Umut Kurtoğlu
Aventus derim bombayı patlatırım.Gerisi size kalmış:) (en iyi tavsiyeyi Umut verdi)

Ben Green Irısh Tweed ve Chergui ile başladım. Hala da yerleri dolmuş değil.Geçti üstünden 2 sene..

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

Umut Kurtoğlu
Ayrıca adminlerden rica bu başlığı sabitleyebilirler mi?

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

ibrahimm
Cevap olarak bu gönderi By camorr
Bence her markadan ileri gelenleri saysak bile günlere sığdıramayacağımız kadar kokular var :)buradaki birçok konunun hakimi olan burunlardan önce kendi görüşlerimi bildirmek ,koklanması gerektiğini düşündüğüm kokuları listelemek isterim .
Creed-gıt
Amouage-jubılatıon
Tom ford-tobacco vanille,noir de noir,tuscan leather,patchoulı absolu ve ombre leather 16
Kıllıan-ınsence oud
Maıson francıs K.-lumiere noire,apom,oud Cashmere
Bond no 9-new york amber
Parfums de marly-herod
Liste uzamadan keselim ,not:sıralama yoktur :)
Tâ ki yükselsin ezanlarla müeyyed nâmın,
Galib et, çünkü bu son ordusudur İslâm'ın.

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

serif
uuuuu yazdı
Ayrıca adminlerden rica bu başlığı sabitleyebilirler mi?
Sabitledim.

Bu arada Aventusun yanı sıra bir ikilide ben ileteyim.

M. Micallef - Royal Vintage
M. Micallef - Jewel for Him
Creed Aventus, Creed Millesime Imperial, Creed Virgin Island Water, Kilian Straight to Heaven, Kilian Moonlight in Heaven, M.Micallef Royal Vintage, M.Micallef Jewel For Him, Tom Ford Tobacco Vanille, Frapin Orchid Man, Frapin L'humaniste, Guerlain Lidge, Tiziana Terenzi Orion, Dior Home Intense, Abercrombie

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

camorr
Önerilere göre eklemeler yaptım.

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

ibrhm
Markadan ziyade baskın notalara göre de ayırabiliriz. Mesela vanilya icin 3 tane referans koku söyleyecek olsam bunlar Mona vanilla, Guerlain sdv ve musc ravageur olurdu.

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

camorr
ibrhm yazdı
Markadan ziyade baskın notalara göre de ayırabiliriz. Mesela vanilya icin 3 tane referans koku söyleyecek olsam bunlar Mona vanilla, Guerlain sdv ve musc ravageur olurdu.
Benim de aklıma geldi o. İkinci bir liste de yapılabilir. Umut bir ara kategorilere göre başlıklar açmıştı. Oradan da derlenebilir.

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

Umut Kurtoğlu
Cevap olarak bu gönderi By ibrhm
ibrhm yazdı
Markadan ziyade baskın notalara göre de ayırabiliriz. Mesela vanilya icin 3 tane referans koku söyleyecek olsam bunlar Mona vanilla, Guerlain sdv ve musc ravageur olurdu.
Altın gibi öneriler Reis'den

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

burkut
Bu başlığın hitap ettiği gibi bir yeni başlayan olarak kategorilere göre ayırmak daha iyi olur gibi. Hatta eğer zaman ayırabilirse deneyimli olan kişiler önerdikleri parfümler ile ilgili ufak 2 cümlelik açıklamalar yapabilirlerse ( mesela öd un vanilya ile yumusatilmasi ile elde edilen rahatsız etmeyen öd çalışması ya da çiçeksi olmasına rağmen çok da feminem olmayan vs gibi ) benim gibi yeni başlayanlar için daha güzel olabilir diye düşünüyorum
Aspanda bürküt, jerde kökbörü bol

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

camorr
Bir güncelleme daha.

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

Caliban
Cevap olarak bu gönderi By burkut
Evet bu konuda seçimler çok önemlidir. İlk şişeli parfümüm mont blanc emblemdi( aqua di gio diye girdim sephoradaki adam beni kafaladı emblemi tutuşturdu elime). daha sonra aqua di gio aldım.daha sonra gucci guilty intense yine kesmedi kör alış cdg. Ben eğer niş kabul edilirse ilk deneyimimi comme des garçons wonderwoodu kör alış yaparak yaşadım. Deneyimlemediğim bir kokuyu alarak risk aldım ama şanslıydım ki bol bol övgüler aldım ve gerisi geldi. Zorlu beymende gezerken farkettim olayı aslında. Kılık kıyafetime özen gösteren birisi olarak bir sürü sevdiğim markalar dururken ayağım hep beymen parfüm reyonuna götürdü beni o da kesmedi aşağı katta sevilde buldum kendimi. Daha sonra uzay parfümeri,harvey diye uzadı gitti. Kendi deneyimlediğim ve pişman olmadığım niş parfümleri sıralayayım.
1.hdp 1740
2.roja dove fetish
3.bandit
4.amouage opus v
5.black afgano
6.kilian incense oud
7.amouage journey
8.tiziana terenzi casanova
9.xerjoff 1888
10.memo italian leather

   Yaş ve tarz olarak casanova,incense oud ve opus v dışında sürekli kullanabileciğim bir parfüm yok bu listede ama designer tayfada bunlara benzeyen bir koku koklamadım niş parfüm olduklarını hissettirdiler bana( bu arada koklamadığım bilmediğim bir sürü koku var bunlar sadece kullandığım bildiğim kokulardan örnekler).
calibanitsme

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

ibrhm
Cevap olarak bu gönderi By camorr
Deri sınıfına da yazayım denediklerinden
Roja dove fetish
Tf tuscan Leather
RP Bandit
Hdp 1740
Eldo tom of Finland
Knize ten

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

İmeraFera
Benim ilk nişim creed aventus. Daha sonra severek arada sırada kullandığım ormonde man ve histories de Parfums 1725 var ( kapalı alanlarda tercih edilir çok güçlü değil )
İnsan, can sıkıcı bir saç demetidir...

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

Frozenwings
Comme des Garçons markasını yarı-niş olarak sayabilir miyiz? Incence Avignon, Monocle Hinoki,Red Sequoia gibi kokular da niş kabul edilebilir diye düşünüyorum. Hem tütsü alt başlığı altında Avignon kaynak olarak gösterilebilir.

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

mseren
Bence bu listenin orta ve ileri seviye olanı da yapılsın

Re: Yeni Başlayanlar için Niş Parfüm Kılavuzu

Debussy
Cevap olarak bu gönderi By camorr
Şöyle pahalı olmayan şeyler de eklenebilinir, designerlardan bir tık pahalı ama abartı fiyatlara sahip olmayanlar:

CDG 2
CDG 2 man

L'Artisan Timbuktu
L'Artisan Tea for two