Xerjoff - Naxos

Evet Tütün notası sevenler Performans kalıcılık farkedlirlik isteyenler. Pure havaneyi sevenler ama yetersiz bulanlar. Genel beğeniye uygun bir nish arayanlar Sizi Xerjoff Naxos a davet ediyorum

Xerjoffun XJ 1861 COLLECTION serisinin nadide bir üyesi Naxos. Diğer üyeleri ise Renaissance ve Zefiro.

Parfümü detaylı incelemeye başlamadan önce herkesin anlayabileceği bir dilde kısaca özet geçeyim. Parfüm ne tatlı ne fresh. Ne çok ağır nede çok hafif. Nish parfümler genelde sanatsal çalışmalardan oluşuyor ama bu parfümün yapılma amacı kesinlikle o herkesin parfümün ismini sormasını isteyenlere yapılmış bir çalışma diyebilirim. Oldukça kalıcı farkedilir. Hem lüks hemde çok güzel kokan bir parfüm. Kendizi seviye atlamış hissetmenize yetecek güçte.

Detaylı incelemeye girecek olursam. Parfüm İzlenimi: Hafif tatlı - Hafif Sert

Parfümün açılışı ferah turunçgillerle yapılıyor onlara eşlik eden erkeksi bir yasemin lavanta işbirliği ile alttan alta kendini hissettiren ve parfümümüzün ana karakterini oluşturan pipo tütünü açılışı oldukça enerjik hale getiriyor.

Orta notalara geçildiğinde turnçgiller figüran oyuncu olmaya başlıyor ve etkisini hayli azaltıyor. Keskin kullanılmış baharatlar ile Lavanta kendini daha ön plana çıkarıyor. Yalnız lavanta kullanımı oldukça sert ve maskülen benim burnumu yakan cinsten. Ama sertliği ortaya çıkan bal notası oldukça yumuşatıyor tütünün alışılagelmişin dışında tarçınla harmanlanmış efekti parfüme harkulade bir denge veriyor. Burda bal kullanımı o kadar ustalıkla yapılmışki MFK APLS gibi bal kullanımını oldukça hayvansı kullanmak yerine parfümü naifleştirmek için tütünün içine yedirilmiş sanki. Tabi burda balın o sert ve keskin kokusunu evrilten tonka nın payı büyük. Tonka fasülyesinin kullanımı en sevdiğim tarzda yapılmış kendini ön plana çıkarmayan ama ana aktörlere sürekli destek veren bir yapı. Sonlara doğru ortaya çıkan vanilya tütün ve bal ile beraber tenden ayrılana kadar size bir dip nota nasıl olurmuş kolunuzu nasıl burnunuza götürülmüş dersi veriyor. Abartmıyorum ben bütün gün kolumu koklayarak gezdim. Sentetiklik konusu ise sadece orta notaların bir kısmında hafif sentetiklik hissediliyor. Geri kalan kısmı oldukça iyi işlenmiş bir harman izleniminde

Genel beğenisi son derece yüksek bir koku. Eğer pure havaneyi beğeniyorsanız Naxos a aşık olacaksınız. Pure Havaneye oldukça benziyor ama çok çok daha kaliteli koktuğu kesin naxosun. Yani bana kalırsa son derece kör alışa uygun.

Havaların biraz daha serin olduğu hatta 15 derece altında daha da güzel kokan bir parfüm oldukça kalıcı ve farkedilir abartısız söylüyorum dün gece duş alamama rağmen sabah kolumda halen buram buram kokuyordu. Performanslı değil performans canavarı. Hatta bırak artık yakamı diyeceksiniz emin olun.

Kesinlikle kapalı ortam kokusu değil. Tamam çok güzel bir koku hatta parfümünüze hayran olurlar. Ama oda kokutacak bir koku olduğundan bir süre sonra rahatsızlık verir. Çünkü ortamdaki tüm kokuları bastıracak kadar kuvvetli. Bu yüzden dış ortamda kullanmak ve yanından geçtiğiniz kişinin arkasına bakıp kokunuzu içine çekmesini görmeniz daha keyifli olacaktır :)

25 Yaş ve üzeri her erkeğin kullanabileceği konforlu ve lüks bir erkek parfümü.

Yurtdışında 100 Ml fiyatı 195 Euro. Ülkemizde Beymen ve Homeofscent te satılmakta

Koku güzelliği 9
Kalite hissiyatı 9
Fiyat performans 9
Kalıcılık 10
Farkedilirlik 9.5
Genel Beğeni 9

Re: Xerjoff - Naxos

camorr
Ellerine sağlık üstadım çok güzel bir inceleme olmuş. Fiyatı da Shooting Stars serisine göre daha hazmedilebilir seviyede

Re: Xerjoff - Naxos

RİYAFES
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Altuğ üstad ağzına sağlık, zaten radarımda olan bir kokuydu bir indirimde kapacağız artık.Beymen ve Homeofscents da satılıyor.

Re: Xerjoff - Naxos

matrai
Cevap olarak bu gönderi By camorr
camorr yazdı
Ellerine sağlık üstadım çok güzel bir inceleme olmuş. Fiyatı da Shooting Stars serisine göre daha hazmedilebilir seviyede
Uzun zamandır yazmıyordum biraz paslanmış hissettim kendimi. Fiyat olayına kesinlikle katılıyorum. Fiyatının hakkını fazlasıyla veriyor. Bu sırada Xerjoffun XJ 17/17 serisinin fiyatlarına hiç bakma istersen :)  gerçi orda 2 tane listemde olan parfüm var Homme ve Richwood

Re: Xerjoff - Naxos

matrai
Cevap olarak bu gönderi By RİYAFES
RİYAFES yazdı
Altuğ üstad ağzına sağlık, zaten radarımda olan bir kokuydu bir indirimde kapacağız artık.Beymen ve Homeofscents da satılıyor.
Süpermiş o zaman bende yazıyı güncelleyim :) kesinlikle senin beğeneceğin bir koku

Re: Xerjoff - Naxos

Debussy
Cevap olarak bu gönderi By RİYAFES
Yorum için teşekkürler, benim de gözüme kestirdiğim kokulardandı :)
RİYAFES yazdı
Altuğ üstad ağzına sağlık, zaten radarımda olan bir kokuydu bir indirimde kapacağız artık.Beymen ve Homeofscents da satılıyor.
Beymen'deki fiyata baktım da, 50 mlsi yurtdışındaki 100 mlsinden pahalı, 150 lira fark var hatta :) Split falan olabilir aslında, mlsi 7 uygun oluyor baya yurtdışından gelince.

Re: Xerjoff - Naxos

camorr
Cevap olarak bu gönderi By matrai
matrai yazdı
camorr yazdı
[...]
Splitini yapıp tarihe geçelim

Re: Xerjoff - Naxos

matrai
Cevap olarak bu gönderi By Debussy
Valla kutusu kocaman. anca kutusundan çıkartılıp getirtebilinir. Çok yer kaplar onun sığacağı yere ben en az 5 tane parfüm sığdırırım

[...]

Yapıcamki aklımda

Re: Xerjoff - Naxos

RİYAFES
Cevap olarak bu gönderi By Debussy
Ozan Hocam Beymen'de bir yanlışlık var zannedersem, aynı fiyata Homeofscents da 100 ml olarak satıyorlar...

Debussy yazdı
[...]

Hmm Beymen'de olabilir yanlışlık o zaman Sefayir hocam, 50 ml yazmışlar ama 100 ml muhtemelen, internetten baktım parfümün 50 mlsi yok gibi çünkü. Kutu da çok büyükse yurtdışı için uğraşılmayabilir o zaman, çok büyük fark yok çünkü fiyatta.

Re: Xerjoff - Naxos

camorr
Cevap olarak bu gönderi By RİYAFES
Evet Beymen muhtemelen ml bilgisini yanlış girmiş. Yoksa Naxos ile Nio nerdeyse aynı fiyata geliyor

Re: Xerjoff - Naxos

Debussy
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Altuğ hocam bu arada Naxos Pure havana kadar tatlı değil di mi ? Biraz daha olgun hali gibi canlandı gözümde. Pure havana beğendiğim ama birkaç kusur bulduğumdan kullanmadığım bir parfümdü.

Hakkaten Nio fiyatına geliyor o zaman :D Richwood'u ben de merak ediyorum ama mlsi 20'den aşağı olmaz onun split olsa :D

[...]

O zaman mükemmel fiyat 100 ml ise bu kurlarla zaten yurtdışı ile aramızda pek fark kalmadı. Bir de al getir filan uğraşılması daha güç. Eğer 100 ml i 800 tl civarındaysa beymende bir %20 lik indirim beklenip alınabilir. Hatta spliti bile yapılabilir

Re: Xerjoff - Naxos

matrai
Cevap olarak bu gönderi By Debussy
Debussy yazdı
Altuğ hocam bu arada Naxos Pure havana kadar tatlı değil di mi ? Biraz daha olgun hali gibi canlandı gözümde. Pure havana beğendiğim ama birkaç kusur bulduğumdan kullanmadığım bir parfümdü.77

Hakkaten Nio fiyatına geliyor o zaman :D Richwood'u ben de merak ediyorum ama mlsi 20'den aşağı olmaz onun split olsa :D
Hayır kesinlikle değil. Mesela pure havaneyi ben hiç kullanamıyorum hem tatlı geliyor hemde aşırı baş ağırısı yapıyor bende. Ama Naxos tan büyük keyif alıyorum

Re: Xerjoff - Naxos

camorr
[...]

Bende böbrek iki tane. Altuğ üstad splitten önce haberini verirse bir icabına bakarız

Re: Xerjoff - Naxos

Debussy
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Süper o zaman :) Bana da fazla tatlı geldiği gibi baş ağrısı da yapmıştı, demiştim biraz daha kaliteli olsaymış keşke diye. Xerjoff imdadımıza yetişmiş :P Sentetik geliyordu bana Pure Havana.

Re: Xerjoff - Naxos

Debussy
Cevap olarak bu gönderi By camorr
camorr yazdı
Bende böbrek iki tane. Altuğ üstad splitten önce haberini verirse bir icabına bakarız
Valla yandık Camoor, Mustafa ile Umut da kasım da spliti patlatacaz diyor, sonumuz hayırlı olsun :D

Re: Xerjoff - Naxos

camorr
Cevap olarak bu gönderi By Debussy
Pure Havane'daki tatlı notalar bana çok sentetik gelmişti üstüne bana da baş ağrısı yaptı. Naxos'u ben de yazdım kenara.

Re: Xerjoff - Naxos

matrai
Demekki Pure Havane herkeste baş ağrısı yapıyormuş bana özel bir durum değil sevindim