Vetiver (Kabe Samanı)

felix
Vetiver parfüm notası ile alakalı paylaşımlarımızı bu başlık altından yapabiliriz.Bende kısa süre sonra bilgilerimi nacizane aktaracağım.

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

rapid
emre bey zaten forumun  vetiver sorumlusu olarak bu başlıkta yazmak haddimizde düşmez

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

felix
asumer yazdı
emre bey zaten forumun  vetiver sorumlusu olarak bu başlıkta yazmak haddimizde düşmez
Estğfrllah Abdullah bey bilgi birikim gerektirir.O bakımdan sizlerinde bilgisi dahilinde olan benimde bilmediğim çok şey vardır.Yani herkes yazabilir ve benimde öğreneceğim şeyler vardır sizlerden:)

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

murrjm
Sanırım en ünlüsü Haiti Vetiveri

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

rapid
hindistan vetiveri genelde kozmetik alanında ve ilaç endüstrisinde,haiti vetiveri parfümlerde kullanılıyormuş.sebebi kök uzunluğu daha fazlaymış3,5 metreye kadar kök salabiliyormuş haitide yetişenler.buda esans kalitesini çok fazla yükseltebiliyormuş.ancak son yıllarda küresel ısınmayla dengesi şaşan musonlardan dolayı üretimde ciddi düşüşler varmış ve çoğu parfüm üreticisi hem maliyetlerden hem de pratikliğinden sentetik bazlı esanslara yönelmişler

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

dersaadet
Yasaklı Kullanıcı
Vetiverin açıldıkça sabunsulaşan bi yönü var mı?
Vetiver baskın parfümlerde rastladığım en önemli ayrıntı,çoktandır sormak istiyordum bu başlık vesile oldu :)

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

Fender
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By felix
Açıkçası notaları tek tek algılayabilen birisi değilim fakat çok beğendiğim parfümlerin içinde nedense hep vetiver-paçuli ikilisi var. Vetiverin tek başına nasıl bir koku olduğunu merak etmiyor değilim :)

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

*HOCA*
Cevap olarak bu gönderi By felix
Özellikle de yazlık ve baharlık parfümler için olmazsa olmaz bir nota benim için. Ama onun dışında da neyle kullansan vetiveri yakışır. miskle, çayla, şipreyle, narenciyelerle, gülle, kahveyle, tütsüyle kuru bir vanilyayla... bu liste uzayıp gider. Vetiverde favorim ise her zaman Oliver & Co. Vetiverus :)

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

Ustad
Vetiverin nane ile kombinasyonu da hoşuma gitti bu konuda Vetiver Royal Bourbon ve vetiver veritas çok güzel birer örnekler ama Vetiverus un yeri farklı.
Vazgeçemeyeceğim veriverlerden arasında
Vetiverus
Vetiver royal Bourbon
Sycomore
Sel de vetiver
Private label
Supercilium

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

felix
Benim öncelikli denemek istediğim Vetiverus,Private Label,Vetiver Veritas var.Bunları deneme şansım olmadı.En kısa zamanda denerim umarım:)

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

caglar

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

different pulses
Temiz vetiver kokularını kirli vetiver kokularına tercih ederim.Aslında tek başına çokta sevilesi bir nota değilken doğru kombinle sevilesi hal alabiliyor Örnek : Lalique Encre Noire

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

furkan
emre bey kışlık vetiver ağırlıklı parfüm önerebilirmisiniz, niche olsun, frederic malle vetiver extraordiniare olmasın, sycomore un biraz daha kışlığı gibi olsun,lalique olmasın :)

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

felix
furkan yazdı
emre bey kışlık vetiver ağırlıklı parfüm önerebilirmisiniz, niche olsun, frederic malle vetiver extraordiniare olmasın, sycomore un biraz daha kışlığı gibi olsun,lalique olmasın :)
:))
Mona Di Orio Vetyver,Atelier Cologne Vetiver Fatal,Hermes Vetiver Tonka kışın çok rahat kullanılabilecek Vetiverler Hidayet bey:)
MD

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

MD
Cevap olarak bu gönderi By felix
Sayın vetiverden sorumlu başbakan yardımcısı

Sycomore için Encre Noir in niche kalitede olanı diyollar doğvu mu ?

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

protectedsugar
Ben de direkt has yağını edindim; akışkanlığı düşük Grey Vetiver gibi kokuyor

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

drekoo

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

matrai
Vetiver notası genel olarak yeşil yapısından dolayı yazlık parfümlerde sıklıkla kullanılan bir nota olmakla beraber bir parfümdeki oranına göre ya aşık eder yada nefret ettirir. Kışlık parfümlerde kullanılan vetiver sabitleyici olarak kullanılır. Fakat kışlık parfümlerdede vetiver temalı parfümleri görmek te mümkündür

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

ANDY DUFRESNE
vetiverin kompozisyon olarak kullanıldığı en güzel,en şaheser yorumu TOM FORD GREY VETİVER dir.
tabi bana göre..diğer vetiverlerde vetiveri direk algılıyorsunuz sangi.ama grey vetiverde öyle bir yedirmişler ki vetiveri başka bir moda geçmiş..bravo tom ford

Re: Vetiver (Kabe Samanı)

Umut Kurtoğlu
ANDY DUFRESNE yazdı
[...]
grey vetiverde de ben net algılıyorum vetiveri hocam açıkçası? Bal d afrique vetiver tonka mugler cologne original vetiver vetiver fatal bunlarda daha bir geri planda bana göre tabi..