Vanilya

baykalbul
Bu konu güncellendi de .

yönetim resimleri silebilir veya boyut gösterimini değiştirebilir. teşekkürler :) ..

vanilya hakkında bilgi verecek arkadaşları bekliyoruz. istedikleri kadar teknik bilgidde yükleyebilirler

vanilya tentürü , koyu kahverengi çubuklar enine kesilip alkol veya sabit yağda belli süre bekletilerek yapılıyor ama kokuya pek uygun olmadı, benim birinden aldığım ve benim yaptığım vanilya tentürleri. belki vanilya çubuklarının tazelikleri de etkilidir falan : '' Vanilya çubuğu alırken bence en çok dikkat etmek gereken nokta nem oranı. Eğer çubuk matlaşmış, haddinden fazla kıvrılmış ve bastırdığınızda belirgin bir şişkinlik hissedemeyeceğiniz kadar kurumuşsa, bilin ki hayır gelmez. ''

üstelik alerji yapabiliyor kimine belli kullanımdan sonra ama tom ford tabocco vanille ve diğer parfümlerdeki vanilya genelde alerji yapmıyor..

birisi çubuktan esans çıkarılamıyor demişti. Adit : '' Meğer çıkarılıyormuş. Absolute 'de elde edilebiliyor. Hindistancevizi gibi kokulu aynı zaamnda çok hoş bir tatlılık. Doğalı bir başka bu vanilya yağının.. Benzeri sanırım o kadar kaliteli yapılamıyor. ''

bu arada beyaz toz halindeki vanilin sentetik midir hepsi yoksa doğalda oluyormu öyle beyaz vanilin. bu konuda kesin bilgiye ulaşamadım şu ana kada ama vikipedia da doğal vanilin elde edildiğini anladığım yazı var : '' Yeşilken toplanıp, sonra suda haşlandıktan sonra kurutulan meyveleri kullanılır. Özel kokulu vanilin maddesi ancak fermentatif bir kurutma sonucunda meydana gelmektedir. Vanilin meyveden glikosit ile bağlı durumdadır. Ancak böyle bir kurutma esnasındaki mayalanma ile serbest hale geçmektedir.  ''

bu arada vanilya esansı falan veya öyle kokan ürünleri satan toptancı biliyorsanız yazarsanız sevinirim, eğer forum kurallarına uygunsa ki uygundur sanırım. istanbulda toptan esanscı duymuştum. istanbul da da yok yok derler, hayırlısı ..

mesela yves rocher ın burbon vanilyasını denedim ve o dönem beğenmedim yoğunluğunu. bu arada vanilya alerjisi olana hafif kabartı yapıyor ama alkol vanilya tentürü kadar değil, çok yüzeysel hafif kabarıklar ki normal olabilir ve başka bir etken olabilir, sonuçta maalesef bir sürü kimyasal var parfümlerde.. birde sentetik olabilir..

evet tom ford tobacco vanille deki ve diğer sevdiğimiz vanilya notalarındaki vanilya kokusunun, umarım nasıl temin edildiğini öğrenmek güzel olacak :)

parfümde, tom ford öncesi ve tom ford sonrası bile olabilir tarihte ilerde özellikle bir dönemde olsa böyle anılacaktır gibi..

bu arada dünyada vanilya yiyeceklerde kullanılıyor. oranlarını bilen yazabilir. mesela vücut geliştiriciler içinde ( ki kullanırken dikkatli olun çünkü sentetik protein falan içerebiliyor diye duymuştum) mis gibi vanilya kokuyor. işi biliyorlar yahu o tozları içirmek için.  . o kadar güzelki tozu üzerine sürüp parfüm gibi kullanası geliyor benim, adamın haha :D  . sanırım doğal vanilya kokusu içeriyor.

bu arada vanilya üretimi işçiliği 1. sırada bir işçilik gerektiren zirai ürünmüş. http://tr.wikipedia.org/wiki/Vanilya

vikipedia nın güvenilirliği tartışan olabilir ama ben verdim bakalım :) .. ama maalesef parfüm sanayi ile ilgili bilgi yok net olarak.

bu arada şunuda ekleyeyim edit olarak, daha önce ve her zaman diyeceğim gibi parfüm şirketleri üretim altyapısınada dönmeliller, reformule yapıp, parfüm koku hammaddelerini azaltacakalrına parfümlerde. mesela misk geyiği üretim çiftlikleri açmalılar, mesela vanilya tarlaları yapmalılar..

zaten zengin firmalar var ve alt yapıyı yapabilirler bence. bu arada reformule yaptıkları ürüne 2 falan gibi belirti koymalılar, reformule de yazabilirler ek olarak, ii olur. birde eski ürünü 1,5-2-3 katına da olsa bence üretip satmaya devam etmeliler. böylesi daha etik, güzel olur. o kokulardaa anılar var , neler var neler, lütfen yani

saygılar, sevgiler :) ..
'' Misk '','' Gri amber '','' Vanilya '','' Gül '','' Meşe yosunu '' vs... ❤

doğal misk  gibi hayvansal kokular, yasaklanmamalı, yani misk geyiğini bu sefer eti için gene avlarlar. o ülke yöneticileri misk geyiğini koruma altına almışlardır diye düşünüyorum. üretme çiftlikleri kuruluyor mesela birde..

parfüm şirketleri, sermayedarlar değerli parfüm notalarını üretmek zorundalar en azından etik olarak. ☾☆
yok

Re: Vanilya

yok
iyiymiş :)
Seçtiğin yolun doğru olduğuna inandığın sürece hızlı yada yavaş gitmenin hiç bir önemi yok....

Jubilation XXV - Tobacco Vanille - Aventus - Dior Homme Intense - les nombres d'or vanille - Clive Christian X / Robert Piguet Alameda - FM Vetiver Extraordinaire.  - Lidge - Terre d'hermes - Armani code ultimate - Fahrenheit

Re: Vanilya

different pulses
Cevap olarak bu gönderi By baykalbul
Guzel bir paylasim.Demek ki vanilya deyip gecmemek lazimmiş.Vanilya kokusunu gayet begeniyorum.Bu zamana kadar denedigim en iyi vanilyali parfum,Guerlain SDV diyebilirim.

Re: Vanilya

baykalbul
Bu konu güncellendi de .
hantsome36 yazdı
[...]
bayan parfümü imiş. erkeler kullanıyormu acaba rahatlıkla? ben kimi bayan parfümünü vanilyası için ve çok kadınsı değilse kullanırım :) .. o gün avon mudur nedir çok güzel kokuyordu vanilyalı vanilyalı. bayanlar sokakta satıcıdan deniyordu. bana kokusu doğal gibi geldi ama bilmiyorum artık :) .

alttaki alıntıdan önce buraya da alıntı yaptım. vanilin doğal olarak üretilebiliyormuş vanilya çubukları kurutulduğunda  : ''Vanilya Bourbon zengin bir koku ve tat. Vanilya Bu tür bir kurutma işlemi sırasında kristaller formunda bölmeler tarafından üretilen doğal vanilin üretimi için kullanılır.

Doğal vanilin üretimi uzun ve pahalı bir işlemdir. Vanilya fasulyesi şekillendirme ve güzel-yeşil, sarı ve sarı vanilya çiçeklerden büyüyor.

Doğal koşullarda çiçekler böcekler ve uğultu kuşları, tarafından tozlaşma olur, ama vanilya tarlaları üzerinde elle yapılır tozlaşma işi. Yeşil vanilya baklası 8-9 ay boyunca dallar üzerinde kalır ve kaldırdıktan sonra başka bir buçuk yıl , kurutulur . Kurutma işlemi sırasında, beyaz kristaller elde edilir - vanilin. ''

fragrantica dan alıntı (biraz çat pat ingilizce çeviri. daha iyisi olursa paylaşabilir arkadaşlardan ( bu arada alıntı içinde paylaştım ama yazının tamamı görünmüyordu bende alıntı kısmını çıkardım, direkt yazıyı paylaşıyorum :) ) :) :  ''' Koku profili:  Hiç popüler koku notası, rahatlatıcı, tatlı rahat ve sentetik varyantı vanilin notası ile beraber doğalının yanında, genelde bilinen bir kurabiye pişirme duygulu olan hissi vermez kimine göre. Amber yanında, kokuları Doğu ailesi için referans notu (en ünlü klasik Shalimar olmak).Gerçek vanilya baklası, kapalı notları ile şeker pekmezi, ve içki notlarını(blooze) hatırlamak, koyu yönü vardır. . Karmaşık, earthier vanilya istikrarlı görünen ise basit vanilya (Victoria's Secret Love to Dream, Charlie Touch, TBS Vanilla, Coty Vanilla Musk), kokuları obur kategori anda her yerde sebebiyet veren, ergen pazarında giderek daha popüler hale gelmiş niş sektörü (Spirituese Double Vanille by Guerlain, Tihota Indult, Montale Vanille Absolue).

Orta Amerika Kızılderilileri uzun zaman önce bilinen Vanilla, Yeni Dünya'nın bilinmeyen meyve, Amerika keşfinden bu yana dünyada gourmands yöresinden, tüm dünyanın kalbini kazandı, kakao ve diğer ürünlerle birlikte. Mayalar, Aztekler ve daha sonra üzerine, vanilya "tlilxochitl" denilen ve esas olarak kendi kraliyet çikolata içecekler için kullanılırdı. Avrupalılar keşfetti ve geri 17. yüzyılda geldi vanilya ve sevildi. Onlar(vanilyalar) kokusu ve tadından dolayı, yiyecek ve içecekler için katkı maddesi olarak, adam hastalıkları için bir çare olarak kullanıldı. Vanilya nın kabulu için iyi bir neden , güçlü bir afrodizyak olarak kabul olmasıdır.

Gerçek vanilya özü çok pahalı ve üreticileri için üretim pek kârlıdır. bugün herkes, koku ve vanilya tadını bilir ama esas olarak sentetik olarak bilir. Vanilya kokusu vanilin ve piperonal (heliotropin) olan hangi ana birkaç parçadan oluşmaktadır.

Vanilya tırmanıcı bir bitki, orkide bir tür, dünyanın en popüler varyantı, Vanilya planifolia, Meksika kökenli olduğunu. Orada yaklaşık yüz bu bitkinin varyantları vardır, ama sadece iki dolayı tadı geniş ticari üretiminde kullanılan ve kokusu: Vanilla planifolia ve Vanilla tahitiensis

Vanilya planifolia Meksika ve Güney Amerika, Karayipler, Meksika büyüyen nedeniyle kendi menşe ülkesinde yetişen olması, iyi biri olarak kabul edilir Hint Okyanusu, Endonezya ... Vanilla tahitiensis, tropik iklimlerde yetişir bugün ve bununla birlikte, üretim büyük yoktur.

Vanilya Bourbon Madagaskar dan ,Komor Adaları ve Reunion adalarından yıl başına bakla olarak 1.000 ton gibi üretim yaparlar ve vanilya büyük üreticisi olarak kabul edilirler Hint Okyanusunda bir ad da vardır.Aynı varyant Afrika ve Endonezya'da yetişir. Bu Reunion Adası, Bourbon, kraliyet evin onuruna verilen bir isim eski adı almıştır. Bourbon vanilya aynı Vanilla planifolia olduğunu, ancak tüm yollarla üretim yeni ve farklı koşullar tat ve koku kalitesini etkileyebilir.

[...]

Tahiti vanilya Fransız Polinezyası (Tahiti) adaları yetişen ve daha nadir ve pahalı çeşididir. Onun tadı vanilya Planifolia daha hafif olarak kabul edilir, fakat kokusu güçlüdür. Bir meyveli bir nüans verir az vanilin ve daha Helyotropin içerir.

Parfümü bileşenleri arasında bulunabilir Fransız vanilya vanilya özel bir tür, ama gerçek (doğal vanilya ile aynı) ve yoğun olarak tadı ve kokusuyla kalite etiketi bir tür değildir.Adı Fransız dondurma tarifi kaynaklanır.

İşte vanilya hakkında bir romantik efsane.
Yazar: Elena Knezevic (jeca)
Fragrantica üyesi ''''

fragrantica dan alıntının orjinal ingilizcesi : ''''' Odor profile: An ever popular fragrance note, known mostly through its synthetic variant vanillin, which is sweet, cozy, comforting, with a pleasing cookie-baking feeling to it. Alongside amber, the reference note for the Oriental family of scents (The most famous classic being Shalimar). The real vanilla pod has darker facets that recall treacle and booze with off notes. Simple vanillas (Victoria's Secret Love to Dream, Charlie Touch, TBS Vanilla, Coty Vanilla Musk) have become increasingly popular with the adolescent market, giving rise to the umbiquity of the gourmand category of scents, while complex, earthier vanillas are appearing steadily in the niche sector (Spirituese Double Vanille by Guerlain, Tihota Indult, Montale Vanille Absolue).

Vanilla, known long ago to Indians of Middle America, came to, together with cocoa and other until then unknown fruits of the New World, win hearts of gourmands around the world since the discovery of America. Mayas, and later on Aztecs, called vanilla "tlilxochitl" and used it mainly for their royal chocolate drinks. Europeans discovered and came to like vanilla back in 17th century. They used it as a cur for man diseases, and due to its smell and taste, as an additive to food and drinks. Vanilla was, for a good reason, considered an powerful aphrodisiac.

Today everyone knows the scent and taste of vanilla, but mainly synthetic, as the real vanilla extract is very expensive and its production hardly profitable for producers. The scent of vanilla consists of several components, main of which are vanillin and piperonal (heliotropine).

Vanilla is a climbing plant, a sort of orchid, the world’s most popular variant of which, Vanilla planifolia, originates from Mexico. There are around hundred of variants of this plant, but only two are used in wide commercial production due to its taste and smell: Vanilla planifolia and Vanilla tahitiensis.

Vanilla planifolia grows today in tropical climates, in Mexico and South America, Caribbean, islands of the Indian Ocean, Indonesia… Vanilla growing in Mexico is considered to be one of the best, due to the fact that it grows in the country of its origin, however, the production there is not big.

Vanilla Bourbon comes from Madagascar, an island in the Indian Ocean, which is considered to be the biggest producer of vanilla, as they produce 1,000 tons of pods per year, Comoro Islands and Reunion islands. The same variant is grown in Africa and Indonesia. It was named after the former name of the Reunion Island, Bourbon, a name given in honor of the royal house. Bourbon vanilla is the same Vanilla planifolia, but the new and different conditions of production by all means affect the quality of taste and smell.

Vanilla Bourbon is of rich scent and taste. This kind of vanilla is used for production of natural vanillin produced by pods in a form of crystals, during the process of drying.

Production of natural vanillin is a long and expensive process. Vanilla pods are forming and growing from the beautiful green-yellow and yellow vanilla flowers.

In natural conditions the flowers are pollinated by insects and hummingbirds, but on plantations it is done manually. Green pods remain on branches for 8-9 months and after picking they are being dried for another half a year. During the drying process they produce white crystals – vanillin.

Tahitian vanilla grows in the islands of French Polynesia (Tahiti) and is a more rare and expensive variant. Its taste is regarded as milder than the Vanilla planifolia, but the scent is stronger. It contains less vanillin and more heliotropine, which gives a fruity nuance.

French vanilla which can be found among the components of fragrances is not a special kind of vanilla, but a kind of quality label of its taste and scent as real (identical to natural vanilla) and intensive. The name originates from a French ice cream recipe.

Here's a romantic legend about vanilla.
Author: Elena Knezevic (jeca)
Fragrantica Member  ''''''

M-rah yazdı
iyiymiş :)
teşekkürler M-rah .. devamı hayırlısıyla devam eder inşallah :)
[...]

merveahunbay
Vanilya bitkisinin meyveleri hem parfümde, hem de gıdada kullanılıyor - dolayısıyla dünya çapında yüksek talep gören bir ürün. Diğer yandan hem her yerde yetişemiyor, hem de vanilya bitkisinden meyve (vanilya çubuğu) elde edebilmek için her bitkiyi teker teker el ile döllemek gerekiyor; bu da ciddi bir iş gücü ihtiyacı doğuruyor. Doğal vanilya absolütü veya çubuğu üretimi zor ve kısıtlı olduğu için pahalıdır ve her yerde kullanılmaz. (Parfüm için 1 kilo vanilya absolütü 3000 dolar civarında alıcı buluyor)

Önceden çalıştığım şirket Madagaskar'da ciddi sayıda üretici ile anlaşıp oradaki "vanilya mafyası"na karşı köylülere bir alternatif sunmuştu, bu da güzel bir adımdı. Malum, vanilya bitkisi her yerde yetişemiyor ve Madagascar gibi küçük bir adada geçim kaynağı sayılabilecek birkaç bitkiden biri - köylüler geçinmek için bu işi yapmaya mecbur olduklarından onların sırtından geçinen mafya türü oluşumlar da çıkmış zamanla.

Kurutulmuş bir vanilya çubuğunda %2.5 vanillin bulunuyor, dolayısı ile elle tutulur miktarda vanillin elde etmek için yüksek sayıda vanilya çubuğu kullanmak gerekiyor; haliyle doğal yoldan vanillin üretmek zor. Parfüm ve gıda endüstrilerinde çoğu zaman sentetik vanilya muadilleri kullanılıyor, gerçek vanilya ise ancak lüks ürünlerde bulunabiliyor. Wikipedia'da da bu duruma değinilmiş: 2001 yılında dünyanın vanillin talebi 12000 ton iken doğal vanilya çubuğundan üretilebilen vanillin miktarı sadece 1800 ton.

Sentetik vanilin ve etil vanilin endüstride yaygın olaran kullanılan muadiller olup laboratuvar ortamında üretiliyorlar. Yüksek miktarda vanillin içeren parfümler bir grup insanda (ben de dahilim ) migren tetikleyebiliyor.

Re: Vanilya

merveahunbay
Az önce denk geldiğim vanilya üzerine yazılmış güzel bir makale de burada var: http://online.wsj.com/articles/fragrance-and-household-product-makers-hunt-for-exotic-vanilla-1413913161

Re: Vanilya

elle61
Cevap olarak bu gönderi By baykalbul
En en en sevdiğim parfüm notasıdır. Tatlı kokusu beni büyüler. İçinde vanilya olan parfümler Roberto Cavalli değilse beni bir şekilde mutlaka etkiler. İlk kullandığım vanilyalı koku pek çok kadın gibi Hypnotic Poison idi. Ondan sonra nette çok araştırma yaparak  en güzel vanilyalı kokuları bulmaya başladım. Shalimar, Samsara, Dior Addict vs. Bu parfümler içinde Dior Addict benim deliler gibi bağlandığım koku oldu. Vanilyalı parfümler benim için diğer parfümlere göre daima 1-0 öndedir.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Vanilya

insensıble
Vanilya bitkisi doğası itibariyle çok hoş rahiyası olan ve saldırgan bir koku en amatör burun bile bu kokuyu kaçırmaz. Hal böyleyken içinde bariz şekilde vanilya hissedilen kokuların pek özellikli kokular olmadığını, işin kolayına kaçıldığını düşünüyorum. Bir kokuda baskın şekilde doğal vanilya kokusu varsa bana baygın ve itici geliyor..

Re: Vanilya

baykalbul
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By merveahunbay
merveahunbay yazdı
[...]

bilgilerinizi paylaştığınız için çok çok teşekkürler :)

ben istanbul dan vanilya tedariğimde beyaz toz vanilin i yüzde 50 gerçek yüzde 50 sentetik karışmış olarak bulmuştum..

birde asıl mafya kimi durumda avrupalılardır.. genelde gıda borsaları avrupada olur ve fiyatları onlar belirler ..

birde ben hem umut ediyorum hem düşünüyorum, aslında  doğal vanilya üretimi daha yüksek olabilir. zaten yolsuzluk özellikle 3.dünya ülkelerinde hat safhada ve üretimi az gösteriyor olabilirler ..

bu arada migreniniz için üzüldüm. bu arada aroma terapi mi oluyorsunuz acaba diyede düşündüm ama çok zorlarsa üzerine gitmeyiniz .. yani migren aslında iyi bir durumdur yani bir sorunu unutmak için vücut baş ağrısı yapar ama bu durum farklı olabilir bilmiyorum .. tekrar geçmiş olsun ..

mesela birinde tom ford tobacco vanille kokusu sürülmüşse sizde yanında migren oluyorsa  değişik bir durum.. kanser hastaları içinde zor bir durum yoğun kokular.. toplu taşıma araçlarında daha hafif kokular tercih edilmeli galiba

bu arada doğal toz vanilin parfüm sanayinde kullanılsa ve diğer kahverengi, siyağımsı vanilya kalanı da gıda sektöründe kullanılsa nasıl olur acaba. .daha önce bunu yazdım mı hatırlayamadım şu an ama tekrar yazacağım bir konu oldu bu şimdi inşllh :)

merveahunbay yazdı
Az önce denk geldiğim vanilya üzerine yazılmış güzel bir makale de burada var: http://online.wsj.com/articles/fragrance-and-household-product-makers-hunt-for-exotic-vanilla-1413913161
makaleye baktım. teşekkürler.. google dan kendi bilgimide katıp çeviri yapabilirim veya başka arkadaşda çeviri yapabilir bu makaleyi :) ..

elle61 yazdı
[...]
ah o kadın vanilya kokuları, erkeklerinde onları kullanmalarına katkıda bulunuyor misk kokusu gibi belki, eğer diğer notalarla çok feminen bir parfüm değilse :) haha :D  . mesela tom ford black orchid aslında bayan parfümü diye çıktı ama unisex kullanılabiliniyor. tabi black orchid in içinde sadece vanilya koku notası yok ..

vanilya kokusu da benim vazgeçemediğim bir nota

insensıble yazdı
[...]
işin kolayına kaçılıyor deyince, sentetik vanilya dediğinizi sandım ama sanırım doğal vanilyadan bahsediyorsunuz. zevk meselesi, tabiki sevmeyen olacaktır vanilya notasını ama bence saygı duyulması gereken bir güzel koku notası ama evet çok sevmeyeni de var sanırım .. çok seveni de var bu arada ama oranı bilmiyorum. belki yüzde 50 dir en az ...

iyi kokular :)
[...]

Stardust
Cevap olarak bu gönderi By elle61
Bayıldığım içinde vanilya notası bulunan parfümler:
TM Ailen Essence Absolu, Armani Code Satin, Hypnose Lancome, Paco Rabanne Olympea, Lancome La Nuit Tresor, YSL Manifesto L'Elixir, G. Armani Si, Giorgio Armani Sun di Gioia, Prada Candy.

Re: Vanilya

NarKo
Cevap olarak bu gönderi By baykalbul
sentetik   vanilya  kokusu  ile    orjinal   arasında çok  fark  var.  yurt  dışından  ithal  edilen vanilya  bulunur       oldukça   kaliteli   tabiki   fiyatıda   ucuz  değil..