Tom Ford- Noir de Noir

blueskies

Debenhams'da Tom Ford Private Line ve Montale satıldığını biliyor muydunuz? Ben bilmiyordum ve bugün bu parfümlere rastlamak hoş bir sürpriz oldu. Noir de Noir' ı denedim, kendisiyle 5-6 saattir birlikteyiz. Açıkçası oldukça beğendim, sevdiğim herşeyden biraz var ve beklediğimin tersi bir sırada. Yani klasik olarak beklediğim üst-orta ve alt notalar sanki tam tersi sırayla çalınıyomuş gibi bir izlenim verdi.

İlk sıktığımda beni sağlam bir oud-paçuli kombinasyonu karşıladı. Bu notaları artık iyi tanıyorum çünkü Arap parfümleri malum şu sıralar çok popüler  ve oldukça tanıdık bir açılış. Ama iyi dozajlanmış ve rahatsız etmiyor. Kalite hissiyatı yüksek. Bu açılış uzunca bir süre devam etti. Bu kısım çok ilgimi çekmedi açıkçası, benzerlerine rastlamıştım.

Yaklaşık 1 saat sonra, bir yerde oturup kahvemi içerken tekrar bileğimi kokladım. Aman tanrım o da ne? Nefis bir gül kokusu. Sevdiğim tarzda, koyu, karanlık. Bu kısmını Montale Black Oud'a benzettim, ama daha güzel. Bir yandan da paçuli ve ve vanilya destekliyor. Tatlılığı benim için bir tık fazla olmuş, feminenlik sınırında.

Son kısmı ise en sevdiğim kısmı,güzel bir oud-gül kombinasyonu devam ederken ortaya iki yeni nefis nota çıkıyor. Çikolata ve limon. Çikolata tatlı değil, acı bir çikolata- dolayısıyla parfümün şekerliliği azalıyor ki bu güzel birşey. Limonsa enerjik ferah bir hava veriyor. En son tende kalan koku, fresh bir limon, gül, kakao kombinasyonu. Oldukça enteresan.

Genel olarak  Black Oud'a benzetmekle birlikte ondan daha katmanlı ve daha çok şey söyleyen bir koku olduğunu düşünüyorum. Farkedilirliği Black Oud'dan daha düşük kalıcılığı 5-6 saatin sonunda bitmek üzere. Genel olarak Tom Ford PL 'a göre tene yakın kalıyor diyebilirim.

Güzel bir arkadaş Noir de Noir. Bir de Mancera'nın Cedrat Boise'ini denedim ama hiç beğenmedim. Müthiş sentetik ve ucuz kokuyor.

Re: Tom Ford- Noir de Noir

murrjm
Güzel anlatımın için çok teşekkürler blueskies ;)

Baksanıza anlatılan notaları kendi zihniniz de bile bir araya getirip hayal ettiğiniz de bile insan mest oluyor. Kaldı ki koklamak .Noir de Noir gerçekten güzel bir parfüm , kıyafetteki kalıcılığı çok iyi .Kışa hangi talihli dolabıma girecek bakalım.

Re: Tom Ford- Noir de Noir

Mehmet
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Hacı çok güzel yorumlamışsın ellerine sağlık, bugün elime geçtim 50 ml şişesinde Aydın (randal) kardeşimden :)

Harika kokuyor orta ve alt notaları, hatta 5ml Yasin kardeşime göndereceğim, kıskanıyorum.

Üst ve orta notaların alakasız tat vermesini müthiş yakalamışsın.. Girişe de katılıyorum ben çok korktum o ne ağır oud ve gül kokusuydu. Cami avlusundaki hacı misi gibi.. Sonra bir koku bu kadar mı değişir?

Şuanda bende de 6 saat oldu. Çikolata tadı gerçekten nefis..

Cedratı ben de çok beğenmedim ama birbirlerine yakın bulmadım ben zaten? Tuscandan deriyi çıkar cedrata daha çok benziyor.

Tene yakınlığı kötü bu arada. Bugün elime Yasin kardeşimden tuscan leather geldi, tv black orchid ve noir zaten kullanıyorum. İçlerinde tene yakınlığı açısından en düşüğü sanırım noir de noir. (noir hariç)

Murat'ın da elbisede iyi kokuyor demesi dikkatimi çekti yarın akşam mutlaka kazağa falan sıkacağım bakalım.

Re: Tom Ford- Noir de Noir

Eminth
Admin
Ben normalde gül kokusundan nefret ederim ama noir de noir de müthiş kullanılmış. Hacı misine benzeyen hiçbir tarafı yok.

Noir de noir in kalıcılığı da hakikaten çok iyi bu arada. Tuscan leather bana göre noir de noir e göre tene daha yakın. Bir tobacco vanille değil ama kendisini sık sık hissettiren bir koku noir de noir.

Re: Tom Ford- Noir de Noir

goodpasture
Cevap olarak bu gönderi By Mehmet
noir de noir benim en kalıcı parfümlerimden biri oldu.   farkedilirliği de ben burdayım diyen parfüm değil ama ortalamanın üstü diyebilirim.  5-6 saat boyunca arkalardan biyerlerden kokusunu geliyor. biraz fazla kullanılsa bile rahatsız etmeyecek yapısı var. yalnız ben parfumde başta bir miktar paçuli kokusu geliyor ama çikolata kokusu felan alamadım :(  bu yüzden gül egemenliğinde tekdüze bir parfümmüş gibi geldi :(

Re: Tom Ford- Noir de Noir

Coskun Murat
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Noir de Noir almadan evvel yana yakıla hakkında yorum aramıştım da bulamamıştım yurtdışı hariç, meğer dibimizde varmış. Üstad sağolasın çok güzel anlatmışsın.

Re: Tom Ford- Noir de Noir

*HOCA*
Sonda limon mu ? hadi canım :)

Re: Tom Ford- Noir de Noir

ozetci
Noir de Noir, gerçekten dolgun-zengin-kalıcı bir koku; gül, arka planda karanlık bir his olarak geliyor. Bir La Fille de Berlin gibi düz gülsuyu kokusu değil, daha özel bir koku gerçekten. Ama yine de hergüne kullanılacak bir koku değil, bir de bana bayan kullanımına daha yakın geldi kokusu.

Re: Tom Ford- Noir de Noir

SilverStar
elimdekini  daha olık havaya saklıyorum bakalım nasıl olacak:)))
Life is beatiful

Re: Tom Ford- Noir de Noir

fsater
parasının parfümü değil

Re: Tom Ford- Noir de Noir

Özgür
Cevap olarak bu gönderi By blueskies

Re: Tom Ford- Noir de Noir

JhanberG
Bu gün Akasya Avm deki sevilde denedim kendisini. Elimden geldiğince yorumlamaya çalışırsam :

Geniz yakan sentetik öd ile gül ve paçulili bir açılış.Bence tahamül etmesi zor kısmı burası. Orta notalarına doğru ki bu notalara geçmek zaman alıyor.
Parfüm biraz tatlanıyor ama o hoşuma gitmeyen öd devam ediyor parfümde kimse bahsetmiş mi bilmiyorum ama ben oldukça sentetik buldum ilk 2-3 saatini. Yani NY Amber benzeri bir sentetiklik bu. Bilmem anlatabildim mi. 3 saatin sonunda parfüm tenimde bol vanilyalı bitter çikolata şeklinde ki bu kısmı çok güzel buldum. Tarzı sevenler için bulunmaz bir nimet. Ama büyük beklentileri karşıladığını söyleyemem.
Görenedir görene, Köre ne ?

Re: Tom Ford- Noir de Noir

rapid
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Een ilginç tom ford kokusu. Bir kere alışmak zaman istiyor.modunuza kıyafetinize ve hava şartlarına bağlı olarak farklı rayihalar bırakabiliyor. Açık havaların ve takım elbisenin kokusu değil bana göre. Başlangıcı atlatabilen herkesin sevebilecegi gülün erkek kullanımına en yakışan 3 parfümden biri

Re: Tom Ford- Noir de Noir

SilverStar
Bende açılışını seviyorum,bazen kapağı açıp koklarım. Oud favorim değil fakat hiç rahatsız etmiyor NdNde. Kullandıkça daha sevdirdi kendini.
Life is beatiful

Re: Tom Ford- Noir de Noir

cantona8
Cevap olarak bu gönderi By blueskies

Re: Tom Ford- Noir de Noir

matrai
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Isınamadığım kokuların başında geliyor kendisi şişeli olarak var ama bir türlü kullanmaya elim gitmiyor. Ağır bir koku orta notalarda çıkan gül notası ayrı bir problem yok yok sevmedim ben bunu

Re: Tom Ford- Noir de Noir

eren_c.

Re: Tom Ford- Noir de Noir

alperdutkin
aldığım şarap kokusunu fragrantica'da aradım bulamadım..bitmiş şarap şişesinin ağız kısmı gibi kokuyor bir yanı.)
Xerjoff Casamorati 1888, Tiziana Terenzi Laudano Nero, Kouros, Tuscan Leather, Dior Homme Intense, New York Amber

Re: Tom Ford- Noir de Noir

Sahin
Alkol temalı kokuları sevmiyorum,o paraya bence de değmez,bitiremedim,hanim kullanacak sanırım

Re: Tom Ford- Noir de Noir

isseyblue
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
benim için 20li yaşların lady killer i; dior homme intense ise
30 - 35 yaş üstü erkeklerin noir de noir dir.

belkide görebileceğimiz en iyi gül temalı erkek parfümüdür harbi gül ve karanlık kokar.
kullanımı zordur doğru zaman, doğru giyim, doğru psikoloji kombinasyonu ister.

12