Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

matrai
Bu gece ilk teravih namazının kılınması ile İslam aleminin 11 ayın sultanı dediği Ramazan ayı başlamış olacak Öncelikle tüm inananların Mübarek Ramazan ayını kutlar ve herkesin bir an önce Bayrama kavuşmasını dilerim

Aslına bakarsak parfüm geleneğinin islam aleminde yeri oldukça büyüktür. Ama islam aleminde kullanılan kokular esans diye tabir ettiğimiz parfüm yağları kullaılmaktadır Bunun nedeni günümüz parfümlerinin alkol ile seyreltilmesi ve alkolun islam inanışına göre yasaklı madde olması. Hatta oruçlu bir insanın parfüm kullanırsa parfümün ten ile temasından ve tenin alkolü vucüt içerisine geçirmesinden dolayı oruç bozulacağına dair bir inanış ta mevcuttur

Ben şahsen oruç tutmadığım için bu şekilde bir şeye takılmayacağım ve kullanıma devam edeceğim. Fakat oruç tutan kişilere olan saygımdan dolayı dozajlamayı oldukça azaltıyorum ve Gourmand tarzı kokulardan uzak duruyorum. Çünkü insanlar açken koku duyuları oldukça gelişiyor. Ve bazı kişilerin parfüm kokusundan dolayı midesi bulanabiliyor. Veya Gourmand tarzı kokular tatlı kek vs. kokulara benzediği için zaten kan şekeri ayarı bozulmuş olan oruç tutan kişinin tatlı krizlerine girmesine yol açabilir

Sizlerin Ramazan ayı boyunca parfüm konusunda izleyeceğiniz yol ne olacaktır?

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

ersin
 Ramazanda da parfüm kullanan ve oruç tutan birisi olarak bahsettiğiniz gurme kokularda böyle bir etki hissetmedim hocam. Yaz yüzünden, dozajında parfüm kullanmak yeterli olur sanıyorum.

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

serif
Admin
Bahsettiğiniz gibi yorumlarla sık karşılaşılıyor ancak bu gerçeği yansıtmıyor bildiğim kadarı ile.
Orucu bozan  şeyler doğal yollarla mideye bir şeylerin gitmesi gibi düşünülürse, Parfümü içmeyeceğimize göre orucun bozulması diye bir şey söz konusu değil gibi.
Diyanetin sayfasında Orucu bozan şeyler listeside parfüm görmedim. :)
Yine benim görüşüm insanları rahatsız etmeyecek şekilde kullanılmasında sakınca olmayacaktır.
Tene değilde kıyafete sıkılarak cildin alkolle temasının önüne geçilebilir.
Creed Aventus, Creed Millesime Imperial, Creed Virgin Island Water, Kilian Straight to Heaven, Kilian Moonlight in Heaven, M.Micallef Royal Vintage, M.Micallef Jewel For Him, Tom Ford Tobacco Vanille, Frapin Orchid Man, Frapin L'humaniste, Guerlain Lidge, Tiziana Terenzi Orion, Dior Home Intense, Abercrombie

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

elle61
Oruç da tutarım, parfüm de kullanırım ama kıyafetime sıkarım. Tenime değil. Orucumun tehlikeye girmesine izin vermem.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.
Taz

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

Taz
elle61 yazdı
Oruç da tutarım, parfüm de kullanırım ama kıyafetime sıkarım. Tenime değil. Orucumun tehlikeye girmesine izin vermem.
 Ramazan ve oruçla bir alakası yok ama kadınların yabancı erkeklerin duyacağı şekilde parfüm kullanması İslam kaynaklarına göre caiz değildir.
Çocukken her akşam yatmadan önce ve aklıma geldiği her an Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim.

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

Eminth
Admin
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Hocam parfümle oruç açabilir miyiz ? gibi olmuş :) Şaka bir yana  bence parfümü içmedikten sonraha tene sıkmışsın ha kıyafete oruç bozulmaz.

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

Hanımeli
Cevap olarak bu gönderi By Taz

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

Eminth
Admin
Cevap olarak bu gönderi By Hanımeli
Bence sadece ramazanda değil hiçbir zaman abartılı sıkmamak lazım. Benim de açken midem bulanıyor parfümden.

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

Eminth
Admin
Cevap olarak bu gönderi By Taz
Erkeklerin kadınların duyacağı şekilde parfüm kullanması caiz midir?

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

elle61
Cevap olarak bu gönderi By Taz
ningishzida yazdı
elle61 yazdı
[...]
Biliyorum, hadisi şeriften haberim var. Ne yapalım, Allah affeder inşallah.
[...]

 Ya affetmezse? :)
[...]

esclapez
[...]
KALP  temiz olduktan sonra ne önemi var kokunun..çıplak gezinse ne yazar.

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

serif
Admin
Cevap olarak bu gönderi By Hanımeli
Hanımeli yazdı
Deriye sürülen merhem krem parfüm gibi maddeler deri sağlamsa yani yaralı kesik gibi bir açıklık yoksa orucu bozmaz. Ancak açık yaraya merhem sürülürse oruç bozulur diye biliyorum...Fakat oruç tutmak yalnızca yeme içme gibi orucu bozan şeylerden değil tüm duyularımızı   kontral altına almamızla daha makbul olur. Örneğin gıybet etmek arkadan konuşmak orucu bozmaz ama sevabını giderir... bunun gibi parfüm sürmek de orucu bozmaz ama sakınmakta fayda var ayrıca çevredeki insanları da rahatsız etmemiş oluruz zira gourmand kokular normal zamanda bana ağır geliyor oruçken midemi kaldırması çok normal...
Doğru söylüyorsunuz Hanımmeli. Açık yaraya sürülen ilaç orucu bozuyor.
Bu arada oruç dediğiniz gibi yeme ve içme ile sınırlı değildir.
[...]

Rabbim bana annemden bile daha merhametli. Kur'an-ı Kerim'de Cenabı Hakk kendisini merhametlilerin en merhametlisi olarak tanımlıyor. O'na(c.c) inanıyor ve benimle beraber tüm Müslümanları affetmesini umut ediyorum. Hayırdır, Rabbimle benim aramdaki bu mesele ile neden bu kadar ilgilisiniz?
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

matrai
Cevap olarak bu gönderi By esclapez
Tartışmaya birazdan Nihat Hatipoğlu katılacak

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

Hanımeli
Cevap olarak bu gönderi By elle61

Re: Ramazan Ayı Boyunca Parfüm Kullanımı

elle61
Hanımeli yazdı
Seni kızdırmaya çalışıyor boşver hayatım takılma :)
Ben de öyle düşünüyorum Hanımeli, desteğin için çok teşekkür ederim. Bu tavrın sebebini anlayamadım ama neyse...
[...]

 Sana karşı ne tavrım olacak? Sen de havadan nem kapıyorsun. Ben sadece affedeceğinden nasıl bu kadar eminsin onu merak ettim. Ayrıca madem merhametlilerin en merhametlisi hepimiz, nasıl olsa affeder mantığıyla günah işleyip gezelim.
[...]
123