Puro

blueskies

 Arkadaşlar Merhaba,

 Size son dönemde merak saldığım bir hobimden bahsetmek istiyorum biraz. Puro... Birçok parfümseverin zaten bu hobiye yakın olması doğaldır diye düşünüyorum. Parfüm gibi hayattan zevk almak isteyen, belli bir gusto gerektiren ve ayrıntısı çok bir uğraş bu da...

Öncelikle puro pek çok duyuya hitap ediyor. Seçmesi, alması ayrı bir dert ve zevk. Tıpkı parfüm gibi, ve kişisel tercihlere çok bağlı. Görünümü, hissiyatı, kokusu, dumanı, içim deneyimi gibi pek çok faktör ve uyaranı var.

Ayrıca doğru yer ve zamanda tüketmek gerekiyor.Öncesinde ve içim esnasında ne yiyip içtiğinize ne konuştuğunuza kadar tam bir rituel. Kendine has görgü kuralları var. Üstelik de harika bir muhabbeti var, yaklaşık 1-2 saat kadar sizi bu dünyadan alıp götürüyor. Bambaşka hazlar ve yolculuklar sunuyor.

İyi puroları niş parfümlere benzetmek mümkün. Genelde şarap ya da parfüm terimleriyle tanımlanıyorlar. Ağaçsı, odunsu,meyvemsi,topraksı, gibi tatları var. Bunları tek tek keşfetmek, adeta yeni bir parfüm koklamak gibi keyif veriyor.

Forumda başka cigar aficiando var mı acaba?

Re: Puro

protectedsugar
Beş seneden beri ağzıma sigara sürmedim; puro tabii ki apayrı bir olay. Bu arada katılıyorum sana sigarada bile harman farkı oluyordu; puroda olmaz mı; kesin oluyordur. Bir sorum olacak: Havanna (Küba) puroları meşhur herhalde? Örn.  bir tanesinin fiyatını ne kadar ve kaç gün gidiyor. Bu arada tütün içinler parfüm kokalarını daha iyi ayırt edebiliyor diye bir iddia da var.

Re: Puro

cmoarnveuts
tabii ki herkesin merakı ve zevki kendine, tartışılmaz ama benim açımdan "sigara ve puro" nun karşılaştırılması, şu iki silahı karşılaştırmak gibi geliyor..

sigara

puro

Re: Puro

protectedsugar

Re: Puro

blueskies
Hocam purolar 20 dolar civarı, 1-2 saat içim süreleri var. Uygun koşullarda yıllarca saklanabiliyor, kötü koşullarda ( dışarda) birkaç gün içinde kuruyabilir.

Re: Puro

matrai
Arada keyif için içerim öyle ayda bir filan oda Backwoods alıyorum içimi güzel geliyor bana

Re: Puro

JhanberG
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Haftada bir adet içerim. Yeni başlıyorsanız Hoyo de Monterrey petit robusto , Montecristo no : 2 tavsiye ederim.
Görenedir görene, Köre ne ?

Re: Puro

ssselçuk
bodrumda yaşadığım dönemlerde arkadaşım kos adasından  titan markalı purolar getiriyordu kutu kutu alıyordum fiyatları çok uygundu kokularıda çok hoştu şu an türkiyede bulunabiliyormu bilmiyorum.

Re: Puro

mueve
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Bir dönem ben de düzenli olarak içtim. Herkes Cohiba peşinde koşarken ben Macanudo içiyordum. O dönem kitaplar okudum, araştırdım, sonra bıraktım. Zaten kalsın, bu kadar pahalı hobi arasında bir o eksik :) Yanılmıyorsam 3-4 yıl sonra ani 2000 lerin başı gibi Macanudo Amerika' da büyük sükse yapmıştı.
Partagas vb markaları merak etmişimdir ama uç noktalara ulaşma şansım olmadı.
Gölde yüz, keyf için, seni boğabilecek olan su
kaldırır seni yukarı,yüzerken yardığın su
yeniden birleşir arkanda.
(Bertold Brecht)

Re: Puro

Shams
Ben de puro tüketenlerdenim. Sabır ve ilgi isteyen bir hobi. Sigara içmekle falan karıştırılmamalı.
"Mimari müziğin donmuş halidir."  -Goethe

http://parfumblogu.blogspot.com

Gucci PH1--> üretimini durdurdunuz
Dior Homme Intense-->Reformüle ettiniz
Creed Aventus--> Yedirmeyiz
TME

Re: Puro

TME
Ben de sigarayı bıraktığımdan mütevellit kendime arada puro izni verirdim ancak Türkiye'de gerçek puro satılmadığını ya da yok denecek kadar az satıldığını öğrendiğimden beri almıyorum. Hoyo de Monterrey, Cohiba ve Partagas severim.

Re: Puro

Shams
Türkiye'de satılan küba puroları ne yazık ki yüzde 95 oranında sahtedir. Duty free'ler ve yurt dışındaki "la casa del habano" ları tercih etmelisiniz.
[...]

Makedon

Re: Puro

єяяσя.
Büyük avm lerin "Tobacco Corner" kısımları oluyor böyle şık küçük yerler.
Oralarda puro bulabilir miyiz?
Bulsak da sahte olma olasılığı nedir?

Bu aralar meraklandım yine.
Normalde sigara ağzıma sürmem ama puro çok hoşuma gitmişti askerde yedek subay gümrükten aldığı çikolatalı vanilyalı purolardan bana da verirdi

Re: Puro

Re: Puro

Re: Puro

burhany
Cevap olarak bu gönderi By blueskies

Re: Puro

Burakkk
Benimki puro değil, Cigarillo dedikleri küçük purolardan ama bu ara Harvest Sweet Coconut ve Sweet Cherry açık ara favorim. İzmaritindeki o içene kadar bitmeyen dudakta bıraktığı tatlılık, rahat içimi ve aroma yoğunluğu ile çok başarılı buldum.

Re: Puro

ibrhm

Re: Puro

asilx
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Parfüm ile puro zevkini bende çok yakıştırıyorum birbirine,ikiside bambaşka bir kültür.
Malesef bizim ülkemizde yaşayan birinin bu tarz şeylere ilgi duyması tavsiye edilmez,edilmezde engel olamıyorsunuzki kendinize içinizden geliyor
daha 2003 senesinde türkiyede sayısız marka puro satışı vardı,örneğin istanbul esenler otogardaki büfelerde yüzlerce çeşit satılıyordu,sonradan yasaklandı.
Şu an türkiye de herşeyde olduğu gibi puronunda kaçak satışı vardır,çok pahalı puroların yüzde doksanı sahtedir ama belli alıcılar temin ediyorlar.Puro alkol kültürünüde yanında getiriyor o da bizde yok .
Örneğin ben ceylon harman çaylara meraklıyım o da yok kaçak satılıyor bununda yüzde doksanı sahte.
Yurt dışına çıkarsam puro alıyorum meharis brasil ,meharis ecuador birde fellows sigarillos yaprak sarma sigara ile puro arası kalınlıkta olan purolar var,öyle bir aroması varki hiç sigara içmeyen birisi içsin öksürmez.Güzel kahve ve hoşuma giden bir parfüm ile bana tattırdığı haz gerçekten çok başka,sigara içmem sevmiyorumda fakat puro hafta 3-4 sefer içerim.
12