Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Lagerfeld
Arkadaşlar merhaba, bu güzel kış gecesinde sizlerle olm….. Öyle bi’ şey yok tabi :) Hemen giriyorum meseleye.

Perris Monte Carlo ile geçen sene Harvey Nichols ziyaretimde tanıştım. Yaptığım alışveriş sonrasında bi’ çanta dolusu sample verdiler ve neler var içinde diye baktığımda Patchouli Nosy Be’den 4 tane olduğunu fark ettim. Buz gibi bi’ Ankara akşamında bileğime ve atkıma uyguladım hemen.  Vuuv bu nasıl kakao, bi’ dakika vanilyada mı var diye hızlı hızlı söylenirken o çoktan beni ele geçirmiş, tadımı çıkarıyordu. Zaman içerisinde ben onun tadını çıkarmaya başladım tabii ki.
Tadı nasılmıydı? Dur anlatayım madem.

2012 yılında Akdeniz’in kıyısındaki Monaco cennetinden çıkmış bi’ parfüm evi Perris Monte Carlo.

Koleksiyonunda 8 tane EDP ve yine aynı koleksiyondaki kokuların 4 tanesinin Extrait de Parfum versiyonlarıyla birlikte 12 tane parfüm bulunuyor şimdilik. Mutlaka daha çok parfüm üretmesi gereken bi’ marka. Gerek şişe tasarımları ve gold detaylar, gerek koku kaliteleri her yönüyle cazibeliler. Hem göze hem buruna yeterince hitap ediyorlar.

Çılgın Patchouli Nosy Be’ye gelirsek; gayet temiz, ferah kullanılmış bi’ paçuliyle giriyor olaya. Arkasında bodyguard görevi gören pembe biber iyiki orda. Yoksa o tokat sert inebilirdi. Kesinlikle ağır yada tozlu değil. Oturaklı, karakterli. Fakat birazdan yakın arkadaşının çıkagelmesiyle kıçını başını dağıtıp şımarıyor. Kim bu arkadaş diye bakınırken, tüm sevecenliği ve kışkırtıcı aromasıyla kakao kendini gösteriyor.

Çekilin kakaoyum ben!!

Orta kısımda koku, şafak vakti serinliğinden sıcak bi’ geceye evriliyor. Hani evde otururken üstünüzden çıkarmak istemeyeceğiniz sıcacık polarlar vardır, işte öyle sarıyor sizi. Gayet rafine, gayet kaliteli. Paçuli hala yoğun ve kakao ile sarmaş dolaş. Aradan çıkan davetsiz reçineler usulca yayılıyor ikisinin üstüne. Kokunun bu dakikalarında acayip puro içesim gelmişti benim. :) N’aptıysa bana artık.

Paçuli hiç etkisini kaybetmiyor, biraz yumuşasada adının hakkını veriyor ve hiç susmuyor. Kakaonun yorgunluğuna bi’ süre sonra sessizce vanilya ve sedir yetişiyor. Bu andan sonra kokuda sütlü çikolata yada sıcak çikolata efekti alabilirsiniz ve kendisiyle vedalaşmaya başlayabilirsiniz. Dip not olarak; banyo yapmazsanız 347 yıl kalabilir teninizde. Tabiki ayarında bi’ tatlılıkta onuda unutmayayım.

Açıklanan notalarda sandal ağacı da var fakat ben alamadım.

Koleksiyon genç burun Luca Maffei imzası taşıyor. Tüm kokular EDP formatında ve silaj kusursuz. Hatta dozajda ayarı kaçırırsanız şişenizle birlikte karantinaya alınabilirsiniz.
Sonuç itibariyle benim çok beğendiğim ve takip ettiğim bi’ parfüm evi Perris Monte Carlo. Türkiye’de Harvey Nichols harici satışı yok diye biliyorum. Bunun haricinde yurtdışından alım yapanlar ausliebezumduft.de sitesinden de 125 Euro karşılığında edinebilirler. Mutlaka şişesi ile sahip olmak istediğim bi’ kaç kokusu var. İşlerim yoluna girdiğinde direk edineceğim. Deneyebildiklerim Patchouli Nosy Be, Bois D’Oud ve Musk Extreme. İlerleyen zamanda onlarıda yazmak istiyorum.

Göreceliğin eş anlamlarından biridir koku. O yüzden mutlaka önce deneyin.

Diğer kokuları;
Ambre Gris
Essence de Patchouli
Oud Imperial
Rose de Taif
Ylang Ylan Nosy Be

Extrait de Parfum versiyonlar;
Oud Imperial
Ylang Ylang Nosy Be
Patchouli Nosy Be
Rose de Taif

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

matrai
Seni tebrik ediyorum Lagerfeld akşam akşam masrafa soktun beni :) Perris ile ortakmı çalışıyorsun bakayım sen

Yazı harika ötesi bayıldım. Her satırı her kelimesi oldukça açıklayıcı ve yormayan bir anlatım. Sen yorumlarına devam et üstad sakın bu sayfayı eksik bırakma. Yoksa biz senin bu güzel yorumlarından mahrum kalırız

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Lagerfeld
Ah çok teşekkür ederim Altuğ Hocam. :)
Tabiki elimden geldiğince. Faydalıysa ne mutlu. Yeni kokular imkanım oldukça koklamaya çalışıyorum, burnumu geliştirmek için.
Daha sık uğrarım bu başlığa zamanla. Tekrar teşekkür ederim.

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Umut Kurtoğlu
Kurban olayım diline üstad.. Ama pahalı kokulara özendiriyorsun bizi. Perry Ellis yorumlar mısın Perris yerine:P

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Medea LoveGergedan
Burnunuza sağlık. Yorum yapanların sayısının artması ne iyi oluyor.

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

matrai
Medea LoveGergedan yazdı
Burnunuza sağlık. Yorum yapanların sayısının artması ne iyi oluyor.
Mete hocam senin gibi bir burunu bekliyoruz nu basliga tabi vakit bulursaniz. Sizin yazilarinizi okurken mest oluyorum cok guclu bir burnunuz ve kaleminiz var

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Umut Kurtoğlu
Bence forum olarak Mete üstadın iş hayatını part time a çevirip,diğer zamanını forumda yorum yapmaya zorlayalım.Zincirleyelim bilgisayarına mesela..

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Medea LoveGergedan
Ben zaten full time tembellik yapıyorum Umut Hocam :) İş hayatını hiçbir zaman sevmedim, birkaç yıldır da uzak durmaya çalışıyorum. Mecbur kalmadıkça çalışmak gibi bir niyetim yok. Bilgisayar başında da epey zaman geçiriyorum ama zamanı sadece parfümle doldurmak yerine ilgilendiğim başka konulara da zaman ayırıyorum. İlgilenecek bir sürü keyifli konu var ;)

Umut Kurtoğlu yazdı
[...]

Cevap olarak bu gönderi By matrai
Kısmet :)

matrai yazdı
Medea LoveGergedan yazdı
[...]

:) Teşekkür ederim Umut Hocam.. Ne demek denk gelirsem seve seve elimden geldiğince denerim perry ellis'leri:)

Size de teşekkür ederim Mete Hocam...Bu forumdaki 3. senem kurulduğundan beri yazıyorum ve daha yeni yoruma geçebildim. Çok zor bi' olay aslında. O kadar parfüm kokluyordum ki ayırt edip geliştirmek için, az gezmedim alka seltzer larla. :)

Ve Mete bey mutlaka yorumlarınızı okumak istiyoruz bunu bilin yani. Çok kıymetli ve öğretici düşünceleriniz.

Umut Hocamında sözü var vetiver yorumlayacak burda daha. :)

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Umut Kurtoğlu
Cevap olarak bu gönderi By Medea LoveGergedan
Ooooo. Olmaz üstad. Cık cık cık..Kusura kalma üstad her zaman kendi hobilerin olmaz. Burada dilinin ucundan çıkacak yorumları dört göz bekleyen insanlar var. Fedakarlık şart:) Benim iş hayatımı bir bilseniz asıl tembellik nasıl olurdu görürdünüz:) ben de sevmem iş hayatını..Sizin yolunuzdan gidiyormuşum ben demek ki:)

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Umut Kurtoğlu
Cevap olarak bu gönderi By Lagerfeld
Üstad sözüm söz yani Felix üstadla bir paslaşıp onunla beraber vetiver yorumlamaları yapabiliriz hatta.Keyifli olur ortak bir çalışma:) Sorayım bir ona :)

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Lagerfeld
Bence de nefis olur. İki vetivercinin günlükleri :) Vallahi kahvemi alır bıkmadan okurum. Emre Bey'in aklına gir mutlaka.

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Umut Kurtoğlu
Girerim girerim üstad:) Vetivere nasıl bulaştım? Damardan vetiver almanın kolay yolları? Neden vetiver? Vetiver mi beni yönetiyor ben mi vetiveri ? gibi chapterlar koyabiliriz:P Telefon yakında değil ama halledeceğim bu işi:)

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

mryankee06
Sadece burun değil kalemde güçlü maşallah :) Devamını bekleriz Lagerfeld bey. Bu arada ben sizin Ankara dışında yaşadığınızı sanıyordum, Ankara Harveyden alışveriş demişsiniz de.

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Lagerfeld
Teşekkür ederim mryankee. :) Evet Ankara dışında yaşıyorum zaten. Ankaraya bi' ziyaretim olmuştu o sıra Harvey'i de aradan çıkardım. :)

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

ibrhm
Cevap olarak bu gönderi By Lagerfeld
Çok güzel, merak uyandıran bir yorum olmuş, tebrikler.

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

felix
İşte yorumları okumak istemiyorum böyle olunca.

Ne oldu şimdi.Olan bize oldu.Merak ettim,illa denemem lazım,e benide cezbederse masrafa girecem.Offf offf

Şaka bir yana elinize sağlık sevgili Lagerfeld.Güzel bir anlatım ve yorumlama olmuş.En kısa zamanda deneyecez herhalde:))
Yorumlarınızı eksik etmeyin bölümde.

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Üstad sözüm söz yani Felix üstadla bir paslaşıp onunla beraber vetiver yorumlamaları yapabiliriz hatta.Keyifli olur ortak bir çalışma:) Sorayım bir ona :)
Kitapta çıkarırız yakında

Re: Perris Monte Carlo - Patchouli Nosy Be

Lagerfeld
Cevap olarak bu gönderi By felix
İbrahim Bey teşekkür ederim, faydalıysa ne güzel.

Emre Bey size de bolcana teşekkür ederim. Umutla beraber vetiver günlüklerinizi paylaşcaksınız yoksa ateşe veririm buraları. :)
12