Pembe Biber

Pink Pepper
Aslında parfümlerin içindeki notaları ayırt edecek kadar gelişmiş bir koku duyum yok. Ama beğenip bayıldığım parfümlerin içinde mutlaka pembe biber notası oluyor. O baharatlı,iç gıdıklayıcı ama bir o kadarda temiz ve yumuşak kokuyu alabiliyorum.
Neymiş pembe biber önce onun hakkında birkaç şey yazayım.

Pembe biber nedir?
Sakızağacıgiller ailesinden olan pembe biberin Latince adı schinus molle ve s.terebinthifolius’dur. Yalancı karabiber ağacı, Brezilya biberi ve Amerikan biber ağacı olarak da adlandırılır. Boyu 5 – 10 metre, bazen 15 metreye kadar uzar. Sarkık dallı, her zaman yeşil kalan bir ağaca sahiptir. İnce ve sarkık dallarındaki pembe – kırmızı meyveleri olgunlaşınca toplanır ve kurutulur. Pembe biber A, B, C, D, E ve K gibi vitaminleri içerir. Bileşeninde beta karoten, likopen ve antioksidan maddeler barındırır. Genellikle yiyecekler ile birlikte, çeşni vermesi için kullanılır. Pembe biberin yiyecekler dışında, hoş kokusu nedeniyle birçok parfümün içeriğinde de kullanımı yaygındır.

Pembe biberi belirgin olarak aldığım parfümlerden de örnek vermek istiyorum

Chanel Chance

Armani Mania

212 Sexy

Re: Pembe Biber

Anofta
Escentric 01'de bariz alıyorum pembe biberi...