Patent ve Parfümler

baykalbul
Bu konu güncellendi de .

Yukarıdaki resimlerden biri Gucci Envy for men'in Fragrantica.com'daki kısımından alınma ve orada görüyorsunuz, parümatör Tom Ford'un ismi yazmıyor bu da bir kavga, arada bir anlaşmazlık olduğunu gösteriyor..

Bu arada patent ücretleri ucuz olmalı Türkiye'de ve bu konuda bilgi verecek arkadaşları bekliyoruz lütfen..

Hocalardan duyduğum Tom Ford '' Gucci Envy for men'' 'in yaratıcısı maşallah ve Gucci'den ayrıldığında, Gucci neden benden ayrılırsın diye parfümün üretimini kaldırıyor, sana ihtiyacımız yokki tripleri, çıkışları ile..

Üstteki hikayenin bir farklı versiyonuda benzer yanları olarak, Tom Ford ve Gucci Envy anlaşamıyor ve ikisi de parfümü üretemiyor. Aslında iki hikayede de benzer yanlar var.. Kim üretilmesini istemedi bilmiyorum bence öğrenip diğerine tekme tokat girelim kabul edinceye kadar üretilmesini haha :p:p:D:D ;):), iyilikle anlatmak daha iyi ha parfümsever halk linç eder mi ben girmem o işe

Kısaca değinelim, bir benzeri yok Zencefil kokusunun ve mükemmel bir kokui mükemmel bir parfüm.. Sandalımsı koku da var evet, Sandal Odunu.. Ha benim için bir Misk, Ambergris değil belki ama koklamak isteyeceğim bir koku zencefil ve Gucci Envy for men.. Canlı, taze, ferah bir parfüm ve tütsüsü çok temiz, ağırbaşlılığı dozunda.. Sevmeyeni az olacaktır ama zevk meselesi tabiki..

Patent olayında şu yazımı da vereyim ve alıntı da yapayım :

'' Parfümlerde açıklanan içeriğin doğru olmaması ve Fragrantica.com'da da http://parfum-merak-forumu.14068.n7.nabble.com/Parfumlerde-ac-klanan-iceri-in-do-ru-olmamas-ve-Fragrantica-com-da-da-ayn-sorun-td150409.html aynı sorun bu linke tıklarsanız her parfümün açıklanan içerikte olmadığını görürsünüz.. Bunu mahsus yapıyorlar, büyük ihtimal patent olayı yüzünden.. Böyle bir başlık açmak gerek aslında yani patent hakkında, açarım belki..

Çok bariz hissedilen koku notları o parfümde olmuyor.. Mesela Tom Ford Tobacco Vanille klonu PHAEDON - TABAC ROUGE - TURKISH BLEND - for women and men..

TOM FORD - TOBACCO VANILLE - for women and men ' e çok benziyor kokusu ama açıklanan içerik çok farklı ki yalan zaten. Tütün bile yazmamışlar açıklanan içeriğe, çok garip ki kendisi tütün var diyor sitesinde, YAKALANDILAR :D:p:cool::).. Hatta zaten ''Turkish Blend'' ile, türk tütünü harmanı demek istemişler, bu bir terimdir tütüncülükte.. ''

FRAGRANTICA.COM 'da bir yorumcunun Gucci Envy patenti hakkındaki yorumu : ''

Bu kokunun kesilmesinin sebebinin Tom Ford'un Gucci adından ayrılmasıyla bir alakası var. Bence Tom Ford'un bu kolonya'dan peygamberlerin çoğunluğunu alması sözleşmesinde olduğunu ve onun ayrılmasından hemen sonra Tom Ford'u durdurduğunu varsayıyorum. Kötü kanlımış gibi geldi bana. "Bizim için çalışmıyorsa, Gucci markamız üzerinde para kazanmayacak, kokuyu bırak" a ağlamak ayıp. Geçenlerde sadece bir şişe eBay kapalı satın aldı, bunu yapmak için bir böbrek satmak zorunda kaldı. Elimde olduğu için, zor kullanıyorum çünkü aklımı ml başına ödediğimi biliyorum. Esasen bunu özel günler için saklıyorum. Ayrıca bir gün daha ucuz daha iyi klon bulma umuduyla diğer kokularla karşılaştırmak için de kullandım.

Kolonya'nın inanılmaz bir baharat ve tütsü patlaması var, oldukça benzersiz. Ama eğer Amouge evini kokladıysanız, o zaman emin değilim daha iyi bir seçenek bulacaksınız, biri durdurulmamıştır.

Jason.luedtke
Jason.luedtke

Bu kokunun kesilmesinin sebebinin Tom Ford'un Gucci adından ayrılmasıyla bir alakası var. Bence Tom Ford'un bu kolonya'dan peygamberlerin çoğunluğunu alması sözleşmesinde olduğunu ve onun ayrılmasından hemen sonra Tom Ford'u durdurduğunu varsayıyorum. Kötü kanlımış gibi geldi bana. "Bizim için çalışmıyorsa, Gucci markamız üzerinde para kazanmayacak, kokuyu bırak" a ağlayan ayıp. Geçenlerde sadece bir şişe eBay kapalı satın aldı, bunu yapmak için bir böbrek satmak zorunda kaldı. Elimde olduğu için, zor kullanıyorum çünkü aklımı ml başına ödediğimi biliyorum. Esasen bunu özel günler için saklıyorum. Ayrıca bir gün daha ucuz daha iyi klon bulma umuduyla diğer kokularla karşılaştırmak için de kullandım.

Kolonya'nın inanılmaz bir baharat ve tütsü patlaması var, oldukça benzersiz. Ama eğer Amouge evini kokladıysanız, eminim ki daha iyi bir seçenek bulabilir, biri durdurulmamıştır.
''

Frida Giannini yöneticisinin Gucci'ye geldikten sonra yenilerle çalışma isteği yüzünden Tom Ford'un ayrıldığı da konuşuluyor..

Gucci Envy for men'in patentinin Tom Ford'da olduğunu söyleyen de var. Eğer böyle ise üretmersi lazım, bakalım..

Gucci ve tom Ford bu inadı bırakmalı bence derim, hayırlısı..

Bu arada patentler ile ilgili bilgi sahibi olan ekleyebilir lütfen..
'' Misk '','' Gri amber '','' Vanilya '','' Gül '','' Meşe yosunu '' vs... ❤

doğal misk  gibi hayvansal kokular, yasaklanmamalı, yani misk geyiğini bu sefer eti için gene avlarlar. o ülke yöneticileri misk geyiğini koruma altına almışlardır diye düşünüyorum. üretme çiftlikleri kuruluyor mesela birde..

parfüm şirketleri, sermayedarlar değerli parfüm notalarını üretmek zorundalar en azından etik olarak. ☾☆

Re: PAtent ve Parfümler

guardiannnn
baykalbul hocam ne anlattığınızı anlayamadım.
resmen beynim yandı.
follow me on instagram: @overdoseperfume

Re: PAtent ve Parfümler

kuzgun1984

Re: PAtent ve Parfümler

baykalbul
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By guardiannnn
guardiannnn yazdı
baykalbul hocam ne anlattığınızı anlayamadım.
resmen beynim yandı.
 Selam guardian hocam .. Siz patent olayını duymamışsınız anlaşılan.. İddia edildiğine göre ki doğru görünüyor, parfüm içerikleri patent altına alınıyor. Ne kadar doğru tartışılmalı bence..

mryankee06 hocanın Vedat ozan ile söyleşisinden : ''

Söyleşi sonrası sorulara geçtik. Genelde sorulan sorular anlattıklarıyla ilgiliydi. Ben de anlattığı bir konuya istinaden ''markalar niye parfümlerin içeriklerinin patentini almıyor, madem piyasada koku sipariş edilirken şu kokuya benzesin diye parfüm üreticilerinden istekte bulunuyorlar, patent alındığında benzerinin yapılmasının önüne geçmiş olunmaz mı'' dedim. ''kimse parfümünün içeriğini açıklamak istemiyor, patent alsa açıklamak zorunda kalacak'' dedi. ''sizi parfümör olarak tanıyoruz ve bildiğimiz bazı parfümleriniz var, bunların seri üretimi olacak mı ?'' diye sordum. '' Şu an önceliğim 4 kitabı da bitirmek. Çok çalıştım bu kitaplar için ve bitirene kadar rahat etmiycem. Parfümü seri üretmek çok farklı bir olay, şu an için çok zor yani. En son Beşiktaş için bir parfüm yaptık ama o seri sayılmaz. '' dedi.  ''
[...]

Cevap olarak bu gönderi By kuzgun1984
kuzgun1984 yazdı
guardiannnn yazdı
baykalbul hocam ne anlattığınızı anlayamadım.
resmen beynim yandı.
özetleyim. baykalbul hocam gucci envy ye derin bir özlem içerisinde. tekrardan üretime geçilmesini diliyor. bunun ise tom ford ile gucci firması arasında yapılacak ateşkes ile harekete geçirilebilecek bir karar olduğunu vurguluyor..
 Sağolasın Kuzgun1984 hocam
[...]

Debussy
Cevap olarak bu gönderi By baykalbul
Masallah hocam, iyi konuya deginmissiniz.

Eger sorumlu Gucci ise, buyuk gunahlar icerisinde boyle parfumlere bizden mahrum birakarak. Ama ben Tom Ford'un etkisinin de oldugunu dusunuyorum, parfumlerin cikmasinda emegi oldugu oldugu icin sozlesme falan vardir herhalde. Yoksa markalarin imani paradir, trip atip bunlardan mahrum kalmak isteyeceklerini dusunmuyorum. Kalkan kokular zaten cok genele hitap etmiyor, best seller degildir yani.

TME

Re: Patent ve Parfümler

TME
Cevap olarak bu gönderi By baykalbul
Eğer patent meselesi varsa ve üretime engel olan nokta patentse hiç üzülmeyin, en uzun koruma süresine sahip incelemeli patentin fikri mülkiyeti koruma süresi 20 senedir, 2018'de kavuşursunuz parfüme

Re: Patent ve Parfümler

BatuhanKLC

Re: PAtent ve Parfümler

protectedsugar
[...]
özet için Allah razı olsun. Ben de hiçbirşey anlamamıştım. Sanki  Heidegger'in 'Sein und Zeit'ı okuyor gibiydim.

Re: PAtent ve Parfümler

Umut Kurtoğlu
Cevap olarak bu gönderi By guardiannnn
Patent Patent olalı böyle duygu ve mantık yüklü ve anlamlı bir inceleme görmedi Baykal hocam. Ağzına sağlık.

Re: Patent ve Parfümler

kadir.tbk
Cevap olarak bu gönderi By baykalbul
Mükemmel bi paylaşım . Her açıklamayı anladım , aynı zamanda düşündügüm merak ettigim şeylerdi ama ne sorma nede konuşma fırsatım olmuştu.içerik bilgisi ile dogru orantılı bunuda ifade etmeniz çok çok daha iyi olmuş .söylediklerinize katılmakla beraber aynı şeyleri düşünüyorum.
Envy -Guccı- tom ford , ekseninde verdiginiz örnek ise konunun can alıcı noktası.
Ben ise envy nin tekrardan , ne farklı bi isim ne aynı isim nede tom ford tarafından piyasaya tekrar sunulucagnı hiç düşünmüyorum.Altta kalanın canı çıksın dergibi bu kokuyu sevenlere oldu ne olduysa . Şanslıyımki yanlış hatırlamıyosam bir yada iki kerede kullanmak nasip oldu bu kokuyu ve bayag begenmiştim.
Teşekkürler Baykal bey
Bu incelemeye saygılarımı sunarım.
Sizi bir imtihan olarak hayır ilede şer ilede deniyoruz .
Ancak bize döndürüleceksiniz...