Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Paco
Merhaba arkadaşlar,
Foruma yeni katıldım ve bir süredir uğraştığım bir konuyu sizlerle paylaşıp yorumlarınızı almak istedim.
Malüm bilinen meşhur firmalardan yılbaşında aldığım bir parfüm kalıcılık ve koku kalitesi olarak testerda denediğimden farklı çıktığı için firmaya geri götürdüm ve teste yollandı. Sonuç olarak ürün değişimi yapıldı, yenisini ise, bozuk çıkan parfüm markası yerine başka bir markanın parfüm versiyonu olarak aldım. Fakat sonuç yine aynı. Hem koku testerdaki koku değil, hem kalıcılık hemde farkedilirlik çok zayıf. Batch bilgileriyle birlikte yaptığım araştırmayla öğrendimki parfümün raf ömrü önümüzdeki ay doluyor (aslında1hafta içinde:) ve üretildiğinden bu yana tam 3yıl olmuş.
Bu güne kadar bu tarz bir sorgulamadan hiç bir haberim yoktu, ve hep testerların daha iyi koktuğunu düşünmüştüm fakat şimdi anlıyorumki sebep bize denettirilen parfümler yüzde yüz tazeyken, arada bir bize satılanlardan bayatları denk gelebiliyor. Güvenilir firma diye gidip gözü kapalı alışveriş yapmam artık arkadaşlar.
Belki her üründe bayatlama olmaz ama saklama koşullarını bilmediğim bir parfüm alacağım zaman bundan böyle batch kodu sorgulaması kesinlikle yapmanın gerekliliğini öğrendim.

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

DeJaVu
Yasaklı Kullanıcı
Hangi firma ?

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Paco
Parfümü tekrar değişime yollayacağım, tutunacakları tavra göre firma ismini belirtebilirim. Fakat benim burada dikkat çekmek istediğim nokta firmalara karşı daha dikkatli olmamız gerektiği. Ürünlerin orjinal diye satıldığı konusunda pek kuşku duymuyorum, fakat şunu anladımki özellikle designer ürünlerin büyük bir bölümünde raf ömrü diye bir şey var ve en güvenilir parfümeriler bile stoklarındaki ürünleri eritmek için çeşitli kampanyalarla bunları öne sürüyorlar. Başka türlü tester ve satılan ürünlerdeki farkı açıklayamıyorum.

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

blueskies
Batch kodunu nasıl sorguluyorsun ki?

Checkcosmetic ya da cosmeticwizard gibi sitelerden mi?

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Paco
Evet oradan sorgulattım. Checkfresh.com da denenebilir. Fakat özellikle checkcosmetic.net hem markanın önerdiği son kullanma tarihi ile ilgili bilgiyide verdiğinden daha güvenilir geldi bana. Tek eksiği her markanın olmaması. Fakat şimdilik benim işimi gördü.

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Kemal311
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By Paco
teşekkürler

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Paco
Ne kadar çok kişi bilinçlenirse, tüketici için o kadar iyi. Umarım konu güncel tutulurda daha fazla kişi bunu bilerek
alışverişini yapar Kemal bey. Emin olun elimdeki tüm parfümleri barkodlarıyla tarattım ve hepsinde tahmin ettiğim sonuçlara ulaştım. Tüm bozulan ve taze parfümlerin seceresi çıktı ve tabi hiç bir bilgisine ulaşamadığım ve tamamen sahte olanlarında.

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Kemal311
Yasaklı Kullanıcı
barkod okumayı nasıl yapıyorsun anlatırmısn sana zahmet ,bu arada sana katılıyorum 2 gün önce 212 men vıp aldım setteki fiyatla tek satılan fiyat aynı fiyattı.Parfüm yeni çıkan parfüm olsada insanın içine bir kurt düşüyor dikkatli olmak gerek .İndirim görünce saldırmıcaz demek buda.Malesef TR de pahalı olan mal kalitelidir.

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

sertcocuq
Cevap olarak bu gönderi By Paco
Türkiye de satış yapan firmaların çoğu bayat parfüm satıyorlar. ucuz olma sebebi avrupadan amerikadan on kullanma tarihi yaklaşmış ürünleri ucuza almaları. ben malum bir siteden ck obsession man almıştım. kokusu biraz farklıydı. kontrol ettiğimde 2008 de üretildiğini gördüm. 6 yıl önce :) kalıcılığı yarım saat hadi bir saat olan edt ler var. 3 saatten aşağı ise kalıcılığı vardır bir bozulma. kolonya eddc bile en az 1 saat hissediliyorken edt'nin 1 saat kalması soru işareti değil mi? Türkiyede ucuz parfüm satıyorum denilen firmalara fazla güvenmemek gerekir. sonuçta 5 yada on lira vermiyoruz bu parfümlere.

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Paco
Cevap olarak bu gönderi By Kemal311
Kemal Bey size kötü bir haberim var 212 vip 2011 de üretilmeye başlanmış, yani almış olduğunuz parfüm 3 senelik olabilir, fakat markanın raf ömrü süresi benim parfümde 3 sene belirtilirken sizin üründe daha uzun olabilir o konuda bir yorum yapamayacağım. Kısaca anlatayım konuyu, checkcosmetic.net sitesine giriyorsunuz sol sütunda önce markayı sonrasında ise enter code yazan kısmada parfüm şişesinin ve kutunun üzerinde bulunan aynı sayı, harf kombinasyonlu yada bazende sadece sayı olan o kodu giriyorsunuz (firmaların sistemlerine göre değişiyor). Karşınıza ise ya yeşil check işareti ya asık suratlı bir sembol yada tamamen süresinin dolduğunu belirten işaret çıkıyor. Umarım sizin üründe bir sıkıntı çıkmaz, çıkarsada benim yaptığım gibi açın müşteri hizmetlerine ve aynen tüm kontrollerinizden bahsedin, onlar zaten konuya vakıf ki buna benzer sıkıntılar tedarikçi firma dolayısıyla arasıra başımıza gelebiliyor diyorlar:)

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Paco
Cevap olarak bu gönderi By sertcocuq
Sitelerden bugüne kadar parfüm almadım, fakat internet alışverişinden canımın yandığı olmuştur bilirim nasıl bir sıkıntı olduğunu. İkidir başıma gelen sıkıntı ne yazıkki internet siteleri üstünden yaptığım çok da ucuz yollu bir alışveriş değildi. Gidip bizzat, bildiğimiz o güvenilir firmalardan bir tanesinin mağazasından aldığım parfümlerde bunu yaşamak, daha öncekilerde düşündüğüm sorularada cevap oldu. Bu üçkağıt mantığı ne yazıkki ülkenin heryerinde almış yürümüş, tabi yabancılarda bunu fırsata dönüştürüvermişler. Hadi işi sadece üç kağıt olarak yada hırsızlık olarak görsek tamam fakat işin içinde birde sağlık boyutu var. Bu parfümlerin içinde ne gibi kimyasallar var bilmiyoruz ama en azından zamanında tüketildiğinde sorun olmadığını düşünerek kullanıyoruz. Fakat belliki raf ömrü diye bir şey var ve kokusunun kalmaması dışında insan sağlığınada yapacağı negatif etkilerinide göz ardı etmemek lazım. En nihayetinde tenimize sıktığımız ve kan yoluyla organlara kadar yaydığımız bir maddeden bahsediyoruz...

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

valmond
Cevap olarak bu gönderi By Paco
Sahte parfümün bandrolü orjinal bir parfümün barkod numarası yazılarak yapılıyor zaten. 5 liralık Dior parfümün bile barkodu checkcosmetic de çıkıyor.

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Paco
Tam anlayamadım demek istediğinizi, yani bu siteye güvenmek doğru değilmi demek istiyorsunuz?

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

kokucuk
Yasaklı Kullanıcı
Barkod ile parfümün Orjinalliğini anlayamayz. Çakma kutulu parfümlerin barkodu orjinaline bakarak yapılıyor onlar bile o sitede çıkar diyor. Yoksa site normal. Ama barkod yanlış yönlendirir.

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

blueskies
Arkadaşlar bildiğim kadarını söyleyim, ekleyecekleri olanlar buyursunlar.

1-) bir firmaya gidip checkcosmeticte tarattım, sonuç böyle çıktı demeniz mümkün değil. bu firmalarla çalışan bir site değil ki checkcosmetic. Tamamen tavsiye amaçlı, kendi kendine algoritmalar oluşturmaya çalışan siteler.Tahmin ve tavsiye ötesinde bir fonksiyonları yok.

2-) açılmamış ve iyi saklanan parfümler oldukça uzun süre dayanabiliyor, bu süre ne kadar bilinmez ama 2-3 seneden çok çok fazla.

3-) parfüm kana karışıp organlarımıza gidiyor da ne demek yahu,içim çekildi valla korku filmi gibi:)

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Kemal311
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By kokucuk
3 eylül 2013 yazdı sınıfı geçti :D
saolun.

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Paco
Cevap olarak bu gönderi By kokucuk
Amacım sitede sahtelik taraması yapmak değildi zaten. Asıl amacım orjinal olduğuna emin olduğum parfümleri çıkış tarihlerine göre, tazelik ve bayatlık olarak taratmaktı. Sonuçlarda düşündüğüm gibi çıktı.
Fakat sizin söylediğinizin doğruluğuna emin olmakla birlikte, uzun süredir sahte olduğunu düşündüğüm parfümlerle ilgili taratma yaptığımda ise bu seri numaralarına ait hiç bir bilgi bulunamamıştır gibi bir metinle karşılaştım.

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Paco
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Blueskies, bende naçizane değindiğiniz noktalara bir kaç cevap vereyim bari:)

1-) Aslında hepimiz biraz kokulardan anlayan insanlarız, çok fazla işin nota kısmını bilmesemde çocukluğumdan bu yana kokulara ayrı bir merakım olmuştur. Bu sebeple hem denediğim, hemde daha önceden az da olsa kullanmış olduğum parfümlerle uyuşmayan bir durum hissettiğim için aldığım parfümden kuşkulandım. checkcosmetic.net sitesine güvendim çünkü parfümün üretildiği tarihi belirtmesi ve her marka için ayrı bir kullanım süresi vermesi belki tavsiye, belki bilgi gibi görünebilir ama satın aldığım parfümün durumuyla alakalı benim düşüncelerimi onayladı diyebilirim. Ve ayrıca parfümü almış olduğum firmanın müşteri hizmetleriyle detaylıca yaptığım görüşmemde durumu anlattım ve bunun üzerine gereğini yapacaklarını belirttiler. Sonuçlarıda sizlerle önümüzdeki zamanda paylaşırım.
2-) Yazımın başında bu konuyada değinmiştim, her parfümün durumu farklıdır ve saklanma koşullarına göre farklılık gösterir diye belirtmiştim. Yani her parfüm için geçerli olmayabilir bu düşüncelerim tabikide. Kuşkulu olduğunuz bir parfümde deneyip görmek lazım. Fakat ben açıkcası orjinallikleri dışında Sevil, Tekin Acar, Boyner vb gibi firmalar dahi olsalar saklama koşullarını tam olarak bilemediğim hiç bir firmaya gözüm kapalı güvenemiyorum artık.
Eğer orijinalleri testerlarla aynı sıvıyla doluysa ve fakat farklı kokuyorlarsa bu konuyla alakalı bir seçenek kalıyor, oda parfümün bayatlamış olması.
3-) Sahte yada bozulmuş olan parfümden bahsettim orada ve bence bunda korkulacak bir şey tabikide var, tenimizinde bir duyu organımız hatta en önemlisi olduğunu düşünürsek oradan vücudumuza alacağımız zararlı maddelerinde, burnumuzdan çektiğimiz havadaki zehirin vücudumuza ve organlarımıza yapacağı zarardan pek bir farkı olmadığı kanısındayım. :)

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

Paco
Cevap olarak bu gönderi By Kemal311
Bir ton para döktüğümüz parfümünde seceresi olması lazım dimi bir yerlerde:) Yurtdışında bazı parfümlerde son kullanma tarihi bastıklarını biliyorum, umarım aynı sisteme bizde geçerizde bu kaygılardan kurtuluruz.

Re: Parfüm alırken barkod kontrolü şart oldu.

sertcocuq
parfümün orijinal olması yeterli değil. makul kullanım süresinin geçmiş olmaması da gerekir. Düşünün 2011 de çıkmış bir parfümün normal koşullarda 2014 e kadar kullanım tavsiyesi var ve bu parfümü 2014 de aldınız.. :)Sonra vay efendim kalıcı değil vay farkedilir değil, vay testeri böyle değildi falan filan. Türkiye gibi tüketici haklarının tam olarak gelişmediği ülkelerde satılan parfümler de büyük oranda bayatlamış parfüm olarak pazara sürülüyor. 2013 de aldığım bir parfüm 2008 da üretilmiş :) Özellikle doğal parfümler daha çok bozulmaya meyillidir, nedeni ise doğal maddelerden üretilmelidir ve bu maddeler sıcaklık nem basınç gibi nedenlerden dolayı daha çabuk bayatlar.Verdiğimiz paranın hakkını almayı istememiz normal. Duty free den alınan parfümler üretilmelerinden sonra en fazla 6 ay tutuluyorlar duty free'de. aldığım 5 parfüm de birer aylıktı duty free de. sebebi ise uluslar arası imajı bozmamak için. Ama bir ağırlığı olmayan ülke pazarlarına ellerinde kalanları sürerler..örneğin Rusya domateslerimizi kendi standartlarına uymadığı için geri gönderiyor. bize ise hem ülkemiz hem de diğer ülkeler her şeyin en bayatını kakalıyorlar. :) trajikomik.
1234