Parfüm Merakı'm

tahagokdeniz
Bu konu güncellendi de .
Herkese Selamlar,

Çok kısa bir süredir aranızdayım. Parfüm merakım da çok yeni sayılır. Ortaokul yıllarından beri parfüm kullanıyor olsam da bu hiçbir zaman bir uğraş şeklinde olmamıştı. Genel olarak herkesin zevkine hitap edebilen parfümlerden kullandım bugüne kadar sürekli. Paco Rabanne, CK, Hugo Boss ürünleri gibi herkeste sıkça rastlanabilecek parfümlerdi kullandıklarım.

Son zamanlarda başta PM sitesi olmak üzere bir kaç tane daha farklı parfüm yorum blogunda gezmeye, yorumları okumaya başladım. Derken forumla tanıştım. Pek çok konuya girip çıkıp birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Açıkçası çok cahilim bu konuda. Nereden başlayacağımı, burunun nasıl eğitileceğini, notaların, kokuların nasıl ayırdedileceğini bilmiyorum. Şimdilik bol bol okuyorum ve foruma katıldığımdan beri geçen yaklaşık 1 aylık sürede topladıklarımı test edip, nasıl kokulardan hoşlandığımı görmeye çalışıyorum.

Buraya üye olmadan ve bu işe merak sarmadan önce edindiğim Black XS ve YSL La Nuit de L`Homme Le Parfum dışında üye olduktan sonra aldığım parfüm ve dekantları kendime göre kısaca beğeni seviyemle birlikte yazacak olursam;

Şişeliler:

1.Bvlgari Aqva Marine
Yosun, deniz kokusunu çok sevdiğim için ve yazın günlük olarak kullanırım diye almıştım ama 3-5 gün içinde sıkıldım bile.

2.Versace Blue Jeans
Bunu alma nedenim tamamen nostalji :)

3.Nikos Sculpture
Çok beğendiğimi söyleyemem açıkçası.

4.Givenchy Insense Ultramarine
Bunu da yazın günlük kullanım için aldım.

5.Lalique Encre Noir
Bir arkadaşımda koklamıştım bunu ve bayılmıştım. Sonra adını unuttum gitti. Forumu okurken ismi görür görmez hatırladım ve siparişimi verdim. Evde ambalajı bile açılmamış bir halde bekliyor şu an.

6.Zara For Him Gold Edition
Bunu da DHI'ye benzettiğim için almıştım. Aynı şekilde açılmadan duruyor bir köşede.

7.Bentley For Men Intense
Açıkçası bunu yanlışlıkla aldım. Forumda bir arkadaştan almıştım. Infinite Intense ile karıştırarak. Ancak geldiğinde çok beğendim. İyi ki karıştırmışım :)

8.Bentley Infinite Intense
Yapılan karışıklıktan sonra doğrusunun siparişini verdim. Şu an üzerimde sıkılı ve ara ara burnuma geliyor kokusu. Şimdilik beğenerek kullanıyorum.

9.L'Instant de Guerlain pour Homme Eau Extreme Guerlain
Bu tamamen kör alış diye tabir ettiklerinizden. Ambalajı bile açılmamış şekilde odamın bir kenarında mevsimini bekliyor. Açmayarak kendime işkence ediyorum :)

Forumdaki arkadaşlardan aldığım dekantları yazacak olursam;

1.Abercrombie&Fitch Fierce
2.Chanel Bleu de Chanel EDT
3.Christian Dior Homme Intense
4.Gucci Pour Homme II
5.Hermes Terre'd Hermes EDT
6.Narciso Rodriguez for Him
7.Victor & Rolf Spicebomb
8.Tom Ford - Tobacco Vanille
9.Tom Ford - Black Orchid
10.Costume National - Scent Intense/Special Edition
11.Vintage Dior - Fahrenheit

Dekantların içinde çok beğendiğim ve kesinlikle şişelere sahip olmak istediklerim; DHI, Terre'd Hermes, TF TV, TF Black Orchid ve CN Scent Intense.

DHI ve TV'ye tek kelimeyle bayıldım. Düşündüğüm zaman bile kokusunu hissedebiliyorum :)

Sizler nasıl ilerlettiniz bu merakınızı? Notaları nasıl ayırıyorsunuz? Ve bu noktada benim gibi işin en başında olan bir acemi için ne önerirsiniz çok merak ediyorum.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın lütfen. Okuduğunuz için de ayrıca teşekkür ederim:)

Sevgiler,
Taz

Re: Parfüm Merakı'm

Taz
Geçmiş olsun, çaresi olmayan bir hastalığa yakalanmışsın, halk arasında ''parfüm merakı'' da denilen bu hastalık çok sinsi ilerler, bir bakmışsın bütün maaşın parfümlere gidiyor. :)
Çocukken her akşam yatmadan önce ve aklıma geldiği her an Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim.

Re: Parfüm Merakı'm

tahagokdeniz
En çabuk öğrendiğim maaşla ilgili kısmı oldu zaten :)

ningishzida yazdı
[...]

Valla ben maddi olarak son aylarda biraz fazla açıldım, bu yüzden artık satışa geçtim. :)
[...]

Lagerfeld
Cevap olarak bu gönderi By tahagokdeniz
Öncelikle hoşgeldiniz bu delilerin arasına Tahagökdeniz Bey. Evet deliyiz kimse de inkar edemez. :)

Genel olarak küçük yaşlardan beri deodorant yada parfümü, çok ilgi duymadan güzel kokmak için kullanan kesim ileride bu hobinin içine düşüyor. Kokunun odak noktası olması önemli değil, mutlaka geçmişte kokularla düşük seviye haşır neşir olanlarız hepimiz. Aileden gelen bi' etkiside yok denilmeyecek kadar vardır. Mesela annem bana hep gençliğinde şifonyerinin üstünde parfümlerininin fazlalığından başka bi' şey koyacak yer olmadığından bahsetmiştir. Aktarım gayet olumlu sonuçlanmış. :)

Designer parfümleri, güzel kokmak, kendini tatmin etmek ve insanları etkilemek için bi' araç olarak nitelendiriyorum ben. Tabiki kokunun güzelliği, insanda yarattığı hislerde cabası. Niş kategorisi ise daha çok sanat icra etmekle eş değer. Çünkü mutlaka size anlatacak bi' hikaye barındırıyor içinde. İçerik kalitesiyle, koku kalitesiyle ve size anlattıklarıyla. Designer kategorisinde bu seviyeye pek ulaşılmaz genelde. Ama mutlaka her parfüm sever bu hobiye designer kokulara giriş yapmıştır. Az insan Xerjoff - More Than Words koklayarak girmiştir bu meseleye. :)

Designer kokularla başlarken önceleri pek kokunun yapısıyla ilgilenilmez. Güzelliği ve etrafı etkilemesi ön plandadır. Fakat işin içine biraz daha düşünce bu sefer parfümörlere merak başlar. Bunun arkasındaki burun kim acaba gibi sorular belirir. Detaya indikçe farketmeden parfüm bilginiz giderek artar çünkü parfümörün sizi etkileyen kokusundan başka bi' çok kokuda imzası vardır. Yavaş yavaş denemeye başlarsınız. Çarşıya çıktığınızda üste başa kıyafet almadan bi' parfümeriye girip denedikçe denersiniz. Koku kartları bilekler ve baş ağrısı.
Artık aman ayakkabım zaten 4-5 çift var. Şu parfüme bayıldım onu alayım'lı süreçler yoldadır. Sürekli araştırmalar başlar, internetten bloglar keşfedilir ve yorumlamanın gücüyle de merak artık tavandadır ve kimse sizi durduramaz. O blogger senin hiç duymadığın bi' kokuyu yorumlamış ve olağanüstü olduğundan bahsetmiştir. Bu tabiki bi' niş parfümdür. O zamana kadar sayısız designer koku deneyip, beğenip stokladıktan sonra bu niş nasıl bi' şeymiş acaba denir. İşte dananın kuyruğunun koptuğu o ince çizgi belirir. :)

İnternette orda burda bu kokulara nasıl ulaşılır diye düşünürken split diye bi' kelime görürsünüz. Bi' takım deliler bi' forumda astronomik fiyatlara satılan niş kokuları alıp bölüştürüyordur. O heyecanla direk üye olursunuz. Bende istiyorum bende bende.....

(güzel bi' patlama efekti) Hoşgeldiniz aramıza.
Artık geri dönüşü yoktur çünkü denediğiniz niş dekantlardan o kadar etkilenmişsinizdir ki. Araştırmalarınız 3'e 5'e katlanır. Ve kokuları ayırt etme yeteneğiniz gelişir. Bu öyle bi' süreçtir ki sabır ve bol bol deneyerek çoğalır.
Zaman geçtikçe kendinize yakın olan bi' koku karakteri belirlenir. Bunun içindekiler ne acaba da beni bu kadar etkiledi diye söylenirken nota piramitleri karşınıza çıkar. Böylelikle elinizdeki kokuların piramitlerine bakıp koklamaya başlarsınız. Artık burun ilerlemiş ve size hangi notanın hitap ettiğini yada hangi kombinlerin sizi etkilediğini beyniniz ortaya döker. Notalar güzel bi' şekilde ayırt edilip algılanmaya başlanmıştır. Ve inanın bunun farkında olmuyorsunuz bi' süre. :) Daha önceden "bu toprak kokuyor ya da tozlu böyle bi' şeyler" dediğiniz şeyin aslından paçuli'den kaynaklandığını biliyorsunuzdur.

Öyle bi' dünyaya girmişsinizdir ki, sürekli yeni kokuların çıktığı, insanların paylaşımlarda bulunduğu, kibarlıktan kırıldığı :P , koku üzerine sohbetlerin döndüğü, birinin aşık olduğu bi' kokunun diğerine mide bulantısı yaptığını ve bunun yüzünden tatlı gıcıklaşmaların olduğu bi' dünyadır bu. Acayip keyifli bu atmosferin artık vazgeçilmez bi' hal aldığını kabul edersiniz.

Ve gözünüz aydın nur topu gibi ilk niş şişeniz olmuştur artık.
Bu kısımdan sonrasına girmeyeceğim artık çünkü herşey açık ve net. :)

Böyle bi' delilerin dünyasıdır parfüm dünyası benim gözümde. Açıköğretim gibi.. düşük puanla girip yıllarca mezun olamazsın. :)

Gerçi mezun olmak isteyen kim? :)

Tekrar hoşgeldiniz foruma.

Re: Parfüm Merakı'm

Umut Kurtoğlu
Çok ağır oldu gerçeklerle yüzleşmek:(

Re: Parfüm Merakı'm

Snakker
Cevap olarak bu gönderi By tahagokdeniz
Su çok güzel gelsene sen de

Hoşgeldiniz.

Re: Parfüm Merakı'm

tahagokdeniz
Cevap olarak bu gönderi By Lagerfeld
Çok teşekkür ederim Lagerfeld. Uzun uzun, detaylı bir şekilde o kadar güzel anlatmışsınız ki, aklımda soru işareti kalmadı diyebilirim.

Hoş bulduk :)

Re: Parfüm Merakı'm

tahagokdeniz
Yapacak bir şey yok sanırım bu saatten sonra :)

Umut Kurtoğlu yazdı
Çok ağır oldu gerçeklerle yüzleşmek:(

Re: Parfüm Merakı'm

tahagokdeniz
Cevap olarak bu gönderi By Snakker
Hoş bulduk.

Ulucguvener yazdı
Su çok güzel gelsene sen de

Hoşgeldiniz.

Taz

Re: Parfüm Merakı'm

Taz
Cevap olarak bu gönderi By Lagerfeld
Tebrik ederim, Lagerfeld gerçekten çok güzel özetlemişsiniz olayı. :)
[...]

ssselçuk
legerfeld tebrik ederim dostum okurken çok keyif aldım :)

Re: Parfüm Merakı'm

matrai
Lagerfeld o nasıl bir yazıdır nasıl bir üsluptur bayılarak okudum ve direkt kendimi gördüm çok ama çok beğendim yazını yani tarikat kur müridin olayım o derece

Re: Parfüm Merakı'm

matrai
Bence sevgili admimler Lagerfeld ın yazısını Forum tanıtım başlığı olarak kilitlesinler Tam cuk oturur

Re: Parfüm Merakı'm

tahagokdeniz
Cevap olarak bu gönderi By matrai

matrai yazdı
Lagerfeld o nasıl bir yazıdır nasıl bir üsluptur bayılarak okudum ve direkt kendimi gördüm çok ama çok beğendim yazını yani tarikat kur müridin olayım o derece

Re: Parfüm Merakı'm

Parfüm Merakı
Admin
Cevap olarak bu gönderi By matrai
matrai yazdı
Bence sevgili admimler Lagerfeld ın yazısını Forum tanıtım başlığı olarak kilitlesinler Tam cuk oturur
"Parfüm Merakı Manifestosunu" yazmış Lagerfeld

Re: Parfüm Merakı'm

ainos
Cevap olarak bu gönderi By Lagerfeld
Lagerfeld müthiş bir yazı olmuş .Tebrikler...

Re: Parfüm Merakı'm

ersin
Cevap olarak bu gönderi By Lagerfeld
Çok güzel yazmışsınız. Elinize sağlık...

Re: Parfüm Merakı'm

elle61
Lagerfeld, müthiş bir yazı olmuş. Okurken gülmekten kendimi alamadım. Tebrik ediyorum sizi.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Parfüm Merakı'm

mryankee06
Lagerfeld hakkaten muhteşem olmuş yazı, ellerine sağlık ( biraz da iltifat falan yazacaktım da kibarlıktan kırılmış demeyesin dedim :) ) . Raşit bey bir başlığa falan sabitlesin bence bu yazıyı, hak ediyor çünkü.
1234