Parfüm Merakı Forumu Sözlüğü

Burada üyelerimiz arasında kullanılan fakat dışarıdan birisinin ilk bakışta anlayamayacağı terimleri yazalımki yeni gelen kişilerde ne demek istediğimizi anlamaya çalışıp kafa yormasın aklıma gelenleri yazacağım daha sonra konuya cevap olarak yazılan terimleride ilk başlığa editleyeceğim

Terimler ve anlamları açılımları
Alfabetik Sıra

AdP – Acqua Di Parma
AG – Annick Goutal
CdG – Comme des Garcons
CK – Calvin Klein
D&G – Dolce and Gabbana
EA – Elizabeth Arden
EL – Estee Lauder
ELDO – Etat Libre D’Orange
FM – Frederic Malle
JM – Jo Malone
JPG – Jean Paul Gaultier
LAP – L'Artisan Parfumeur
MFK - Maison Francis Kurkdjian
PdE – Parfum d'Empire
PdM – Parfums de Marly
RL - Ralph Lauren
SL – Serge Lutens
TDC – The Different Company
TF – Tom Ford
TM – Thierry Mugler
V&R – Viktor & Rolf
YSL – Yves Saint Laurent

AdG – Giorgio Armani Acqua di Gio
AHEB - Chanel Allure Homme Edition Blanche
AHS - Chanel Allure Homme Sport
AHSEE - Chanel Allure Homme Sport Eau Extreme
BdC - Bleu de Chanel
BdC EdP - Bleu de Chanel Eau de Parfum
BO – Tom Ford Black Orchid
B22 - Le Labo Bergamote 22
CCX – Clive Christian X
CPM/C – Chanel pour Monsieur / Concentree
CdG2M – Comme des Garcons 2MAN
Creed AE - Angelique Encens
Creed BdP - Bois de Portugal
Creed GIT - Green Irish Tweed
Creed LIW - Love In White
Creed LIB - Love in Black
Creed MI - Millesime Imperial
Creed OV - Original Vetiver
Creed OS - Original Santal
Creed SMW - Silver Mountain Water
Creed VIW - Virgin Island Water
DH – Dior Homme
DHI - Dior Homme Intense
DHP - Dior Homme Parfum
GPH – Gucci Pour homme
GPH2 – Gucci pour Homme II
GV – Guerlain Vetiver
HR – Guerlain Habit Rouge
JHAG - Juliette Has A Gun
LdDM – Andy Tauer L'Air du Desert Marocain
LIDGE - L'Instant de Guerlain (pour homme) Extreme
MKK – Serge Lutens Muscs Koublai Khan
MR – Frederic Malle Musc Ravageur
NdN - Tom Ford Noir de Noir
NP – Tom Ford Neroli Portifino
POAL - Frederic Malle Portrait of a Lady
SDV - Guerlain Spiritueuse Double Vanille
TdH – Hermes Terre d'Hermes
TI - Guerlain Tonka Imperiale
TL – Tom Ford Tuscan Leather
TV – Tom Ford Tobacco Vanille

EdC - Eau De Cologne
EdT - Eau De Toilette
EdP - Eau De Parfum veya Esprit de Parfum

Re: Parfüm-Merak-Forumu Sözlüğü

Lagerfeld
Bi' iki tane de benden gelsin;

SDVG - Spiritueuse Double Vanille Guerlain.
ELDO - Etat Libre d'Orange

Re: Parfüm-Merak-Forumu Sözlüğü

ibrhm
Cevap olarak bu gönderi By matrai
SL - Serge Lutens
APLS - Absolue Pour le Soir
EDT - Eau de Toilette
EDP- Eau de Parfum
ASL - After Shave Lotion

Re: Parfüm-Merak-Forumu Sözlüğü

julyus
Tdc- The different company
Lidge, Love dont be shy, tuscan leather, interlude, jubilation, duro, Adp Essenza ,turkish blend tabac rouge, black afgano, rare ambrarem

Re: Parfüm-Merak-Forumu Sözlüğü

kaside66
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Sayın Matrai, çok iyi düşünmüşsünüz. Foruma ilk kaydolduğumda TV gibi bazılarını anlamakta zorluk çektiğimi hatırlıyorum.

Bir tane de ben ekliyeyim.

POAL- Portrait of a Lady (Frederic Malle)

Re: Parfüm-Merak-Forumu Sözlüğü

matrai
kaside66 yazdı
Sayın Matrai, çok iyi düşünmüşsünüz. Foruma ilk kaydolduğumda TV gibi bazılarını anlamakta zorluk çektiğimi hatırlıyorum.

Bir tane de ben ekliyeyim.

POAL- Portrait of a Lady (Frederic Malle)
En iyi fikirler zamanında elde edilen tecrübelerden ortaya çıkar Bende ilk başlarda çok zorlanmıştım terimlerden sonuçta biz burada kayıtlı ve yazan üyeleriz ama şu bir gerçekki kayıtlı olmayıpta takip eden bir çok kişi var. En azından onların bizim dilimizden anlaması için iyi olacak bu konu

Re: Parfüm-Merak-Forumu Sözlüğü

julyus
Rp - Robert piquet
Pdm - Parfums de marly

Lidge, Love dont be shy, tuscan leather, interlude, jubilation, duro, Adp Essenza ,turkish blend tabac rouge, black afgano, rare ambrarem

Re: Parfüm-Merak-Forumu Sözlüğü

ainos
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Güzel olmuş arkadaşlar. Elinize sağlık.

Re: Parfüm-Merak-Forumu Sözlüğü

firestarter
ben de BdC EdP görmüştüm bi yerde epey düşünmüştüm nedir bu diye :)

BdC EdP - Bleu de Chanel Eau de Parfum

Re: Parfüm-Merak-Forumu Sözlüğü

firestarter
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By julyus
aslında alfabedik sırada olsa liste daha düzenli olurdu..

[...]

kkavuk
Tdk' nın Sözlüğü gibi, süper bir kaynak oluyor. Daha yenileri de zamanla eklenecektir. Hatta yönetici arkadaşlar bu başlığı sabitleyerek daha faydalı bir iş yapmış olurlar kanaatindeyim.
Bir de bu kısaltmaları nasıl kanıksadımsa, Arabaların plakalarında falan gördüğümde aklıma direkt parfümler geliyor. Mesela hdp, haber dinleyenler için bir siyasi parti iken, benim için histories de parfums'den başka birşey değil. TV'ye istedikleri kadar televizyon desinler, benim için tobacco vanille'den başka birşey ifade etmiyor
Yoksa ben manyak mıyım?

Re: Parfüm Merakı Forumu Sözlüğü

protectedsugar
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Emeğine sağlık; gerçekten gerekliydi.

Re: Parfüm Merakı Forumu Sözlüğü

pikcell
Afiş şeklinde hazırlanırsa derli toplu olarak daha hoş olur, bu başlık sonunda.

Re: Parfüm Merakı Forumu Sözlüğü

hmerhaba
vapo nedir

Re: Parfüm Merakı Forumu Sözlüğü

hızırabi
Vaporizatör
Kaba tabirle fısfıs.

Re: Parfüm Merakı Forumu Sözlüğü

Minty
Taz

Re: Parfüm Merakı Forumu Sözlüğü

Taz
Cevap olarak bu gönderi By matrai
parfüm için projeksiyon ne demek? farkedilirlik mi?
Çocukken her akşam yatmadan önce ve aklıma geldiği her an Tanrı'ya bana bir bisiklet vermesi için dua ederdim. Bir gün Tanrı'nın çalışma tarzının bu olmadığını anladım. Ertesi gün gittim kendime yeni bir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce Tanrı'ya günahlarımı affetmesi için dua ettim.

Re: Parfüm Merakı Forumu Sözlüğü

drekoo

Re: Parfüm Merakı Forumu Sözlüğü

buraktemiz93
Cevap olarak bu gönderi By Taz
Projection(koruma) = Farkedilirlik ile ayni anlama gelebilir, genelde yorumcular parfumun teninizden ne kadar sure boyunca yaygin oldugunu vurgulamak icin kullaniyorlar. Projection 4 saat ise, 4 saat sonra parfum teninize cok yakin bir bicimde kaliyor.

Sillage(alan)= Parfumun ne kadar uzun bir alana yayildigini belirtmek. Buna genelde sure vermek anlamsiz cunku sure verildiginde aslinda "Projection" denmek isteniyor. Sillage'i genelde uzunluk birimi olarak vermek dogru. Mesela bu parfumun Sillage'i 5 metreye kadar su kadar sure boyunce.

Longevity(uzunlugu, omru) = buda parfumun teninizde ne kadar kaldigi sure.
2009'dan beri parfum bagimlisi...
Youtube Kanalim: Parfum Yorumlari
Favori kokum: Herzaman degisken...
Taz

[...]

[...]