Old Spice

die-toteninsel
Bilenler hatırlar, 90'lı yıllarda old spice after shave ürünler oldukça popüler idi. Birçoğumuzun babaları, amcaları yahut dedeleri bu ürünü kullanmıştır. Ben 90'lı yıllarda yaşamış bir çocuk olarak, büyüklerimin bu kokuyu tıraş sonrası yüzlerine sürdüklerinde imrenirdim.

Old Spice ürünlerinin o kısıtlı dönemlerde satılmasına karşın günümüzde reyonlarda yer bulamaması oldukça şaşırtıcı gelmiştir. Bugün itibari ile gittigidiyor üzerinden bir satıcıya sipariş verdim, elime ulaştığı an ilk izlenimlerimi paylaşacağım.
"sisyphe heureux"

Re: Old Spice

nime
Ozaman populer bir parfümdu, ancak günümüze kadar gelmeyi başaracak kadar güncel değilmiş ? Fakat ben severim kokusunu. Brut, oldi pino hey gidi hey
Emin İBRAİMOV

Re: Old Spice

kskmexican
Cevap olarak bu gönderi By die-toteninsel
Amerikan toplumunda erkeklik olgusuyla özdeşleştirilerek önemli bir ikon haline getirilmiş kokudur kendileri , şahsi kanaatim tarçınsever bi millet bu amerikalılar.

Ne zaman duysam babamı hatırlatır bu koku bana =)) roşasmış , böbiriymiş efendim geçiniz , bizim cocuklugumuz bununla geçti :)

Procter & Gamble firmasına ait olan bu ürün malesef dünyanın pek çok ülkesinde olmadıgı gibi ülkemizdede bulunmuyor , elinde orjinaline ulaşabilen varsa çekinmeden benimlede irtibata geçebilir...

EnjoyTheSilence

Re: Old Spice

kskmexican
Cevap olarak bu gönderi By die-toteninsel

İşte efsane , o yelkenliyi malibu şişesinin üstünde gördüyseniz eğer , geriye sadece nefes almak kalır =)
EnjoyTheSilence

Re: Old Spice

nime
kskmexican yazdı

İşte efsane , o yelkenliyi malibu şişesinin üstünde gördüyseniz eğer , geriye sadece nefes almak kalır =)

Ohhhhh
Emin İBRAİMOV

Re: Old Spice

Parfüm Merakı
Admin
Cevap olarak bu gönderi By kskmexican
kskmexican, Old Spice'ın parfümler arasındaki yeri tartışılmaz. Benimde babam kullanırdı ve bende çocukken kokusuna mest olurdum. Zaten olmayan mı vardı?

Ama Rochas veya Burberry'nin başarılı parfümlerini de bir anda çöpe atmışsın. Rochas Men bence ana akım markalar arasındaki en iyi kahve-karamel temalı parfümlerden birisi. Burberry - London for Men'de çok başarılı bir parfüm.

Tabiki kıyaslama yapalım ama biraz da insaflı olalım. Hele ki genelleme tuzağına düşersek işimiz zor. Bir markayı sırf bir kaç başarısız parfümü var diye üstünü çizemeyiz ki

Re: Old Spice

kskmexican
Parfüm Merakı yazdı
[...]

Quoted from:
http://parfum-merak-forumu.14068.n7.nabble.com/Old-Spice-tp3331p3868.html

Sevgili parfummerakı ;

Ordaki yorumum markaların Türkçe okunuşlarını kullanmamdanda anlayacagınız gibi sadece bir nebze tebessüm amacıyla (populer isimler oldukları için)kullanılmıştır...

Yoksa bırakın aşagılamayı/ezmeyi bizzat kendimde bir Rochas Men hayranıyımdır...

Old Spice aftershave'in çağrıştırdıklarını +30 yaş üstü grubu olarak hepimiz azçok biliriz , halen o kokuyu duydugumda babama bulup sarılmak gelir içimden...
EnjoyTheSilence

Re: Old Spice

die-toteninsel
gittigidiyor'dan aldığım aftershave rezalet kokuyor. Eski cam şişe yerine plastik uyduruk bir şişe yapmışlar. Kokusuna gelecek olursam kötü bile diyemeyeceğim kadar kalitesiz ve uyduruk bir hal almış. Ne yazık ki eski koku değil.
"sisyphe heureux"

Re: Old Spice

baykalbul
Bu konu güncellendi de .

evet resimli olsun dedim yorumum :).. bu özelliği devam ettirebilirim yerine göre eğer olursa yorumlarım duruma göre :)..

resimdeki old spice after shave. ben farklı görüntüde istemiştim ama bu geldi. classic (kalsik yazıyor üzerinde ki bende klasik almıştım da farklı idi resim) yazıyor üzerinde..

93-95 yıllarında old spice ın traj jeli ile karşılaştım. resimde de traj köpüğü var old spice ın 11 oz. 311 gr.lık. marketlerde hep old spice vardı. traj jeline hasta olmuştum, çok güzel kokusu vardı.

1993-95 yıllarında old spice ı procter&gamble satın almış olmalı ama kalite güzeldi tabi ilk zamanlarını bilmiyorum şirketin..

after shave i hakkında yorum yapmayacağım. şu anki koku olarak ise belirgin değil. yazın sıktım, akrabalara kokuyor muyum diye sordum ( evet ben kokularımı böyle test ediyorum haha :D nazımın geçtiği akrabalarıma saat başı falan soruyorum haha :D) , cevaplar fıs dı yani kokmuyordum. old spice ın benim türkiye den aldığım klasik modelinin sonucu bu arkadaşlar.. ha evet yakından yüzünüzü koklayan kokuyu alabilecek o ayrı. Çok kızdığım şey, o güzelim 1993-95 lerde tanıştığım kokunun kaybolması(traj jeli...).

ha şunu da söyleyeyim aldığım resim deki klasik after shave 6.37 fl oz.188ml. birde 125 ml.si var ki ilerde bir ara onuda alacağım inşallah :)

old spice ın traş köpüğüne gelecek olursak o eskiden kullandığım vanilyamsı falan traş jeli gibi değil maalesef o da. Kokuyor mu derseniz kokuyor. 17 tl falan nette ama ben 10 tl ye almıştım ki sanırım son kullanma tarihi ile ilgili olabilir ucuz olması.

şu anki old spice, traş köpüğünün içeriği çok sade ve hassas ciltler için sensetive i öneririm ama  onu henüz kullanmadım. cildi biraz yoruyor gibi geldi ama cildiniz hassa değilse sorun olmayabilir. normal old spice traj köpüğünde original yazısı var..

arkadaşlar evet biliyorum burası parfüm forumu ve ben traj köpüğünü anlattım ama onda da parfüm var :D. üstelik old spice ın traş köpüğünün kokusu meşhurdur bilence diye açıkladım özellikle..

yazımı şöyle bitiriyorum, büyük parfüm, kozmetik devlerine seslenerek lütfen af edersiniz, güzelim kullandığımız markaların içine edecekseniz lütfen almayın o markayı..

markayı alıyorsunuz büyük kozmetik devleri, tecavüz ediyor ve onla kalsanız iyi mahvediyorsunuz işte sonra.. kendiniz marka yaratın lütfen, markalarımızı rahat bırakın..

bakın bu konuda old spice bir, hadi ikinci örnek vereyim ysl kouros iki, ama eski formulasyon şu an bulunuyor çok şükür.. yeni ysl kouros şişesi ayrıntıda farklı ama kokusu eski ysl kouros gibi kalıcı değil gene de kalıcı olsa da.. http://baykalbul.blogspot.com/2013/06/ysl-kouros-parfumu-nasl-ysl-kouros.html

http://baykalbul.blogspot.com/2013/06/ysl-kouros-parfumu-nasl-ysl-kouros.html bu da blogumdan ysl kouros ile ilgili ayrıntılar..

allah tan paragraf atlamalı yazıyorum ya birde bütün yazsaydım bu kadar yazıyı haha :D, okumak daha da zorlaşıyor bence ozaman :)
'' Misk '','' Gri amber '','' Vanilya '','' Gül '','' Meşe yosunu '' vs... ❤

doğal misk  gibi hayvansal kokular, yasaklanmamalı, yani misk geyiğini bu sefer eti için gene avlarlar. o ülke yöneticileri misk geyiğini koruma altına almışlardır diye düşünüyorum. üretme çiftlikleri kuruluyor mesela birde..

parfüm şirketleri, sermayedarlar değerli parfüm notalarını üretmek zorundalar en azından etik olarak. ☾☆

Re: Old Spice

valmond
Eski formülasyonu nerelerden buluruz.

Re: Old Spice

baykalbul
Bu konu güncellendi de .
valmond yazdı
Eski formülasyonu nerelerden buluruz.
vintage kimi sitelerde bulunuyor ama bilmiyorum, denemedim.

üst üste 3 gün ve her gün 10-12 pıs sıkılmış tişörtümü kokladım odaya girdiğimde ve kokuyordu yakından, son sıkımdan 12 saat sonra... yurt dışı çok ucuz fiyatlara old spice bulmak mümkün. cologne'si alınıp kullanılabilir aslında hem 188 ml lik modelide var. Daha yoğun olsa süper bir koku..

ha belki hammadde pahalandı ama isim ve ambalaj değiştir kardeşim ya.. böyle eski ve yeni formulasyon şişeler birbirine çok benzeyince ayırmak zor oluyor.. yahu bu gidişle sahte para uzmanı bile olabiliriz bu parfüm formulasyon şişesi ayıklarken haha  . traji komik bir durum. sanırım belki formulasyon değiştirince ambalaj değiştirme zorluğu mu ne var bende bilmiyorum şahsen :)

kokudankokuya.com da shulton ın oldspice ı diyor ama baktığımda stokta yoktu birde yeşilimsi bir renk. bilmiyorum o kokuyu..

türkiye de bellamola.com var. ben ordan almıştım.. klasik in after shave i bulunuyor sanırım cologne si yok klasik olarak şu an..

[...]

alfie
yıllar önce niptuck dizisini izlediğimde, kör bir kadın hastaneye geldiğinde christian troy'a old spice kokuyorsun dediğinde o haftasında ürünü gittigidiyor'dan temin etmiştim. 7-8 sene olmuştur.

Re: Old Spice

protectedsugar
Old Spice'ı her zaman severek kullanmışımdır; ama çoktan beri koklamadım...

Re: Old Spice

NemesisSephiroth
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By alfie
Christian Troy'a değil Sean'e söylüyordu old spice kullandığını...Christian Troy ise Creed kullanıyormuş dizide.
2. Sezon 11. Bölüm olması gerek yanlış hatırlamıyorsam.

alfie yazdı
[...]

erdem
Ben de eau de toilette olanını almıştım.90'lı yıllardaki kokusunu yakalayamadığım için beğenemedim maalesef.Takas ilanı verdim aylarca talep bile olmayınca ben de arabada kullanıyorum, 50 ml kaldı bolca sıkıyorum.

Re: Old Spice

murrjm
Ben ve abim ilkokula gidiyorduk.Babam old spice i gümüşlükte bir yerlere saklardı biz kullanmayalım diye(çünkü birbirimize sıkıyorduk savaş yapıyorduk ) :) O zamanlar bu kokunun güzel kokan bir içki olduğunu sanıyordum.

Re: Old Spice

WoodMan
Eski günleri yad etmek isteyenler için edt formunda misspera da gayet uygun bir fiyata tavsiye edilir.Hediye olarak kupa bardak veriyorlar.

https://www.misspera.com/p/old-spice-edt-125-ml-kupa-hediyeli

Re: Old Spice

baykalbul
WoodMan yazdı
Eski günleri yad etmek isteyenler için edt formunda misspera da gayet uygun bir fiyata tavsiye edilir.Hediye olarak kupa bardak veriyorlar.

https://www.misspera.com/p/old-spice-edt-125-ml-kupa-hediyeli
old spice ın edt si demiş ama resmideki after shave .

after shave var bende hala. demiştim. sürdükten sonra yüzünüze, iki saat sonra da kokuyor kendinize.. etrafa ise çok kokmadığını söylemiştim. yazın bile algılayamadılar bizdekiler.. daha test edersem sonuçlarını yazarım inşallah
[...]

rasta82
old spice baba kokudur yalnız yeni formulasyonu beş para etmez. eskisini bulursanız kaçırrmayın
Sonbahar/Kış top 10 -- 1-amouage jubilation xxv 2-nicolai ny intense 3-jovoy private label 4-parfum D empire ambre russe 5- serge lutens serge noire 6- amouage interlude 7- tom ford tobacco vanille 8- tom ford noir de noir 9- armani myrhhe imperiale 10- amouage memoir

Re: Old Spice

Erkan Ağa
Cevap olarak bu gönderi By die-toteninsel