Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

matrai
Biliyorum herkes bu sevdaya ilk designerlar ile başlar daha sonradan çitayı yükseltip nishlere giriş yapar ve bir dahada ordan çıkamaz. Nish parfümleri kullananlar designer kokuları artık alt kategori görür ve çok fazla yanaşmaz. Designercilerında nishlere karşı bir mesafesi olur çoğu zaman o kadar parayı bir parfüme vereceğine bir kaçtane daha designer alıp koleksiyonuna katabilir.

Designercilara göre genel beğeni herşeyden önemlidir bir parfüme binlerce lira veripte etraftan gelen öff ne sıktın iğrenç kelimesi onlar için sonun başlangıcıdır ve ilk nish denemesi muhtemelen bu şekilde son bulmuş ve güvenilir liman designer kokularına geri dönmüştür.

 Nish kullanan için ise durum tam tersidir o farklılık ister nüans ister ve o içindeki harmanı saymak ister. Etraftan gelen öff bu ne iğrenç bir koku denmesi onu hiç ama hiç ilgilendirmez. O kullandığı parfümü başkası için değil kendisi için sıkmıştır.

Peki nishler bu kadar yüksek paraları hakediyormu. Geriye dönüp baktığınızda designerlardan aldığınız o keyfi size nishler veriyormu. Gerçekten o yüksek tutarları hakediyormu. Basit bir designerin sizin üstünüzdeki binlerce liralık kokudan daha çok beğenilmesi sizi kızdırmıyormu.

En büyük yanlış algılardan biri ise nishlerin designerlara göre daha kalıcı ve farkedilir sanılması. Kesinlikle bu şekilde bir durum yok o kadar para verip kokunun teninizde 1 saat sonra kaybolması veya parfümüm nasıl kokuyor dediğinizde sorduğunuz kişinin iyice teninize yapışıp koklamaya çalışması ve bişey kokmuyorki demesi gerçekten kötü bir durum oluyor. Bu yaptığım kesinlikle genelleme değil aynı designerlarda olduğu gibi performans canavarı nishler olduğu gibi çok sönük nishlerde var. Yani çok para verdiniz diye çok kokacak kaidesi yok.

Ulaşılabilirlik açısından Designerlar her zaman heryerde ulaşılabilen kokulardır. Bu yüzden nishçi,ler tarafından değersizlerdir. Nishçilere göre bir parfüme ne kadar zor ulaşılıyorsa parfüm o kadar değerlidir. Nishçiler için en değerli designer her zaman üretimden kalkmış designerdır. O kokular hala üretimde olsa yüzüne kimse bakmaz. Çünkü kolay ulaşılabilir. Ama şöyle bir durumda söz konusu olur o ulaşılması güç parfümlere ulaşana kadar taklalar atan nishçi parfüme ulaştıktan sonra o parfüm onun gözünde artık sıradanlaşır ve diğer şişelerinin yanında yer alır.

Şimdi yukarısını okuduğunuzda herkesin yüzünde ufakta olsa bir tebessüm bırakabildiysem ne mutlu bana. Çünkü orda herkesten birşeyler mutlaka var olduğuna eminim. Çünkü bende bir nishçiyim ve bu özeleştirimdir :)

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

ibrhm
3. bir grup daha var, Vintage avcıları. Sanıyorum Nişcilerin bir sonraki adımı bu oluyor.

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

matrai
ibrhm yazdı
3. bir grup daha var, Vintage avcıları. Sanıyorum Nişcilerin bir sonraki adımı bu oluyor.
Bence onuda üretimden kalkmış koku değerli kokudur az ulaşılıyorsa değerlidir mantığına sokmak gerekir

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

B.taylan
Cevap olarak bu gönderi By matrai

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

promesta

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

ibrahimm
Cevap olarak bu gönderi By B.taylan
Altuğ hocam tebrikler iyi değinmişsiniz
Tâ ki yükselsin ezanlarla müeyyed nâmın,
Galib et, çünkü bu son ordusudur İslâm'ın.

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

ultramarine
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Harika bir yazı hocam, kaleminize sağlık lakin benim gibi "karmacılar"da var sanırım. Mesela benim için dünyada üretilmiş en güzel kokular casamorati 1888, nasomatto pardon ve aventus'tür, ancak onların hemen arkasından dior homme parfume ve Terre gelir. Belki de "performansçılar" diye de bir kategori olabiliriz...

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

murrjm
Eskiden niche mi vardı. En baba nichleri designer markalar üretmiş zamanında.Bir diorissimo bir opium, no5ler ,no19lar ...
Kavramlara çok takılmadan yapılan işin kalitesi ve kişisel beğeniler doğrultusunda hareket edildiğinde dolabınızda en pahalı niche markadan en ucuz designer markaya kadar bir çok markanın parfümünün olabileceğini düşünüyorum.

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

camorr
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Ben de designer niş demeden tarafsız değerlendirip şans vermeye çalışıyorum hepsine(Sauvage hariç)

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

Frozenwings
Güzel yazı olmuş,  ben de kendimi designer tarafına yakın görüyorum,  ama beğendiğim nishleride de gözümü karartıp koleksiyonuma katmaktan çekinmiyorum.   Daha çok sevdiğim şey genel beğeniye uymayan, eski, ucuz ve kokusu bana güzel kokuları araştırmak ve almak... Bu konuda maymun iştahlıyım.

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

matrai
Cevap olarak bu gönderi By camorr
camorr yazdı
Ben de designer niş demeden tarafsız değerlendirip şans vermeye çalışıyorum hepsine(Sauvage hariç)
Senin şu sauvage ile ne alıp veremediğin var  Bence gayet güzel bir designer

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

kuzukardes

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

NeroBianco
Bence birçok niche etiketli parfümün oylama sonucu designer seviyesine düşürülmesi gerekiyor

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

mseren
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Nishler kesinlikle her zaman daha değerliler nazarımda. Koleksiyonun kıymetli parçaları bunlar oluyor genelde ama birkaç designer var ki...

Bentley for men intense, CDG Man 2, CDG Black, CN Homme, Eau Sauvage Parfume ilk aklıma gelenler bunlar da birçok nish ürüne göre çok daha değerli benim için. Güzelse sorun yok benim için önemli olan fiyatı değil..

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

camorr
Cevap olarak bu gönderi By matrai
matrai yazdı
camorr yazdı
Ben de designer niş demeden tarafsız değerlendirip şans vermeye çalışıyorum hepsine(Sauvage hariç)
Senin şu sauvage ile ne alıp veremediğin var  Bence gayet güzel bir designer
Hocam konuyu Sauvage meydan şavaşına çevirmek istemiyorum

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

camorr
Bu arada son zamanlarda takip ettiğim kadarıyla designerların haftada bir koku çıkarıp pazarı iyice satüre etmesi ve tüketicinin genel olarak designerlara ilgisinin azalması çoğu designer firmasını niş pazarına itmeye başladı.

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

ersin
Cevap olarak bu gönderi By murrjm
murrjm yazdı
Eskiden niche mi vardı.
Buralar hep old spice'tı

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

Makedon

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

trustalt
Cevap olarak bu gönderi By ibrhm
ibrhm yazdı
3. bir grup daha var, Vintage avcıları. Sanıyorum Nişcilerin bir sonraki adımı bu oluyor.
“İşi bilen yapar,
az bilen akıl verir,
bilmeyen eleştirir,
yapamayan çamur atar.”

Konfüçyus

Re: Nishler ve Designerlar - Nishçiler ve Designercılar

Hanımeli
Cevap olarak bu gönderi By murrjm