Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

dr_olfactorius
Forumda gerçekten tartışılmasını beklediğim bir konu olarak açtım bu başlığı, forum üyesi herkesten de bir yorum beklerim.  Biraz felsefeye bakan yönü de olabilir ama tartışmaya değir buldum.  Bakalım en fazla neden hangisi olacak? Cesur cevaplar bekliyorum.   İlk yorumu da ben yazıyorum.

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

dr_olfactorius
Ben fikrimi söyleyeyim "ben parfümü farkedilmek için kullanırım" (fazla mı cesurca oldu ne )

İnsanlar neden kullanır cevabına ise şöyle diyorum.

Herkes bilinmek ister, beğenilmek ister. Buna olanak tanıyabilecek çok farklı argümanlar da mevcuttur ama güzel koku sürünmek de bunlar arasından tercih edilebilecek hoş bir yoldur. Özetle kişi beğenilmek istediği için ya da farkedilmek istediği için güzel koku yani parfüm kullanagelmiştir ve kullanır.

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

erkanaydin
Güzel ve farklı kokular hoşuma gittiği için kullanıyorum, yani tamamen kendi kişisel zevkimden ötürü. Farklı olmak ta var elbette ama gerçekten kişisel zevk, başka birşey değil

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

asdaa
Cevap olarak bu gönderi By dr_olfactorius
Parfüm kullanmazdım önceden kullanmaya iten neden ise bakımlı bir erkek olmak istememden kaynaklandı. Erkek dediğin güzel kokmalı misalinden yola çıkarak bu zamanla merağa dönüştü bende  Diğer nedenler ise güzel kokmak istemem, çevremdekilerin sıktığım parfümü fark etmesi, iltifat almak istemem. Daha varda eski sevgili mi reklam etmiyim şimdi

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

blueskies
Benim icin parfum koklama deneyimi aslinda kesif yapmakla ilgili..

Ayni nedenden dolayi yemek tatma merakim da var. ornegin su an Isvecteyim ve burda urun cesitliligi cok fazla ve ben her seferinde yeni bir urun ( gida) denemekten keyif aliyorum. Ayni sekilde purolari da deniyorum. ( Bu daha cok gurme ya da sanatsal bir haz duymakla ilgili)

Bu isin bir yonu, diger yonu de yaratmak istedigim imaji destekleyen bir koku kullanmak. Yani kiyafet, durus, konusma, yasam tarzi  ile toplumda bir yer temsil ediyoruz ya da bir konum sahibi olmak istiyoruz. Koku da bunu tamamlayici aksesuarlardan biri olarak dusunuyorum. Yani bir aksesuar gibi kullanmayi tercih ediyorum.

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

FTHYRTTS
Parfüm,kıyafetin son dokunuşudur,rotüşüdür.

Coco Chanel ne güzel demiş  'Parfüm kullanmayan bir kadının geleceği yoktur'

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

-.égalité
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
blueskies yazdı
[...]

birebir aynısı
Eski nick: Liberté

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

murrjm
Bence bu durum hayvansal,içgüdüsel bir şey.Doğada hayvanlar kokularıyla bölgelerini belirlerler.Çiftleşecekleri eşlerini bulurken onları koklayarak karar verirler ( ki türün devamlılığı bir canlı için en büyük iç güdüsel davranıştır) .
Düşünecek olursak  insanların da güzel kokma, kokusunu etrafa yayma çabasının muhakkak iç güdüsel bir tarafı vardır. Modern beyinlerin bilinç altında o ilk yaratılıştan gelen üreme iç güdüsü olduğunu düşünmekteyim.

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

nime
murrjm yazdı
[...]
Parfümü bırakıp sağa sola işicem artık   Daha hesaplı olacak ahaah
Emin İBRAİMOV

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

murrjm
nime yazdı
Parfümü bırakıp sağa sola işicem artık   Daha hesaplı olacak ahaah
ahahah Bugün formundasın dostum beni de altıma işetiyorsun :)) Bence sen ağaç diplerine oturduğun sokağa Kouros sıkarak bölgeni belli et :) Aynı mantık ahahah

[...]

Ahaha çok iyidi bak !!!
Emin İBRAİMOV

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

blueskies
Dana ( Tabu) ya da uzak kalmayalim beyler... cok kevase bi koku....

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

pikcell
Cevap olarak bu gönderi By dr_olfactorius
Begenilmek ve kendimi mutlu etmek icin:)

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

nime
Parfüme olan düşkünlüğüm bundan otuz sene önce başladı; Annemin parfümlerini gizli gizli sürerken :)
Yolarda hanım eli görünce dakikalarca koklardım hala da kokluyorum. Makedonia'daki evimizin hertarafı karanfil gül Trendafil beyaz güller ile doluydu ve kompostosunu bile koklaya koklaya içerdim. Kısacası mutlu olmak için ve yaratanın niğmetlerinden yararlanmak için. Güzel kokmak temiz olmak güzel mutluluk verici. Sıcak bir düştan sonra dünyanın en güzel şeyi parfüm sıkmak. Gerisi size kalmış
Emin İBRAİMOV

[...]

Nasıl biraz daha özet lütfen
Emin İBRAİMOV

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

dr_olfactorius
Sıcak bir duştan sonra parfüm sıkmak  benim için de müthiş bir keyiftir bu

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

ANDY DUFRESNE
ilk başlarda senin düşündüğün gibi başladım.beğenilmek farkedilmek..hatta ben birinden güzel parfüm kokusu geldiğinde yabancı değilse mutlaka sorarım.ve bana sorulmasındanda hoşlanırım.komplimandan kim hoşlanmazki...
daha sonra merak arttı hobiye dönüştü.şimdi deneyimleme merak etme,hayatımın kokusunu arama vs vs..
artık hepsi var işin içinde ..kompliman almak,merak,hobi,keyif,güzel kokmak,deneyimleme...

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

blueskies
Cevap olarak bu gönderi By nime
nime yazdı
blueskies yazdı
Dana ( Tabu) ya da uzak kalmayalim beyler... cok kevase bi koku....
Nasıl biraz daha özet lütfen

1930 larda cikmis sanirim piyasaya . Tabiri caizse * French whore* kokusu.. Fiyati da cok uygun 5-10 dolar bisey. Bol bol civet iceriyor ve yasemin, orkide vb cicekler. Bugun artik parodi haline gelmis durumda. Cheap and slutty:)

[...]

ahahah okadar fırıldak yani   Peki erkek kullanırsa ne olur ? Jigolo mu    Sen kullaniyormusun genelde ?
Emin İBRAİMOV

Re: Neden parfüm kullanıyorsunuz? Sizce insanlar neden parfüm kullanırlar?

blueskies

ahahah okadar fırıldak yani   Peki erkek kullanırsa ne olur ? Jigolo mu    Sen kullaniyormusun genelde ?

Tabi ki;)
123