Ne okuyorsunuz ?

isseyblue
Hangi kitapları okuyorsunuz?
Hangi kitap ve yazarları önerirsiniz?
yada takip ettiğiniz yazarlar,akım vs neler ben fransız edebiyatını çok seviyorum yazarlardan da Stendhal adamlar modayı,parfümü,edebiyatı almış götürmüşler

Bir parfüm severin edebiyatla da ilgili olduğunu düşünüyorum

Re: Ne okuyorsunuz ?

asdaa
Senden Önce Ben - Jojo Moyes
Cehennem - Dan Brown
Koku - Patrick Suskınd
Sen Gittiğinde - Gayle Forman

Re: Ne okuyorsunuz ?

isseyblue
önerdigimiz kitapları edebi yönden yorumlamaliyiz bence

tma

Re: Ne okuyorsunuz ?

tma
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
Albert camus- Yabancı

bunu önerrim belki hayatının kitabı olur.

Şuan sana gülbahçesini vaadetmedim i okuyorum güzel kitap şzofreni ile ilgili.

Türk yazarlarımızdanda

Ahmet Ümit- Beyoğlunun en güzel abi ni önerrim

Re: Ne okuyorsunuz ?

asdaa
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
Buna benzer başlığı açmıştım orada bir kaç kitabı kısaca yorumlamıştım

Ben kitabı diksiyon ve hobi olarak okuyorum. Hepsini bitirdiğim zaman yorumları mı paylaşırım.

Re: Ne okuyorsunuz ?

protectedsugar
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
Edebiyat dışı bir kitap okuyorum: Prof. Dr. Ayten Altıntaş'ın "Gül, Gül suyu - tarihte, tedavide ve gelenkteki yeri". Antik çağlardan başlayarak, Osmanlı'ya kadar gülün tarihini ve kullanımını anlatıyor.
Şu bilgi çok ilginç: Örn. Roma her sene 7.000 ile 10.000 kervan arası tütsü ve güzel kokuları Doğu'dan ithal ediyormuş; hatta M.S. 1 yüzyılda Roma'da bu yüzden büyük bir enflasyon yaşanırken Sabâ Melikesi'nin ülkesi giderek zenginleşmiş.

Re: Ne okuyorsunuz ?

kkavuk
bu başlık çok cılız kalmış, biraz hareket gerek. yoksa bizim forum kitap okumuyor mu :)))
kafka'dan dava.
ah bir de bitirebilsem...

Re: Ne okuyorsunuz ?

vlknakr
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
Robin Sharma nıN Sen ölünce kim ağlar kitabını okuyorum  yarısına kadar geldim...tek kelimeyle harika gidiyor herkese tavsiye edilir

Re: Ne okuyorsunuz ?

dr.smellgood
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
şu an bunları okumuyorum ancak iki eser önerebilirim. Kürk Mantolu Madonna ve Uçurtma Avcısı,dokunaklı kitaplardır.

Şu sıralar TUS kitabı okuyorum günümüz sınav Türkiye'sinin gereği olarak :(

Re: Ne okuyorsunuz ?

gokhanburak53
Cevap olarak bu gönderi By vlknakr

Re: Ne okuyorsunuz ?

furkan
Bu konu güncellendi de .
felsefe ve felsefe tarihine giriş için okuma önerilerim;(batı felsefesi tarihi kastedilmektedir)

1- Batı felsefesi tarihi 1ve 2.cilt paradigma yayınları W.T.Jones ;paradigma yayınları bu kitabı 5 cilt halinde yayınlayacak,şu anda ilk iki cildi piyasada,mükemmel bir eser.

2-ilkçağ felsefe tarihi,5 cilt, istanbul bilgi üniversitesi yayınları,prof.dr.ahmet arslan

3-Felsefe Sözlüğü, paradigma yayınları, Ahmet Cevizci,daha kapsamlısını bulmak imkansız

ve yunan mitolojisini daha iyi anlamak için, hikaye formatında yazılmış, Torunuma Yunan Mitleri, Helikopter Yayınları,Jean Piere Vernant

Re: Ne okuyorsunuz ?

furkan
Dünya edebiyatı okumalarında,özellikle rus ve fransız edebiyatında, iletişim yayınları varken, başka hiçbir yayınevine dönüp bakılmamalı,stendhal'ın parma manastırı ve kırmızı ve siyah kesinlikle helikopter yayınlarından okunmalıdır,helikopter yayınlarının kitap dizaynına, eğer değiştirmedilerse, bakmanızı kesinlikle öneririm,ayrıca felsefe severler için iş bankası yayınlarının biyoğrafi serisi kesinlikle alınıp kütüphaneye koyulmalıdır...

Re: Ne okuyorsunuz ?

furkan
Din Felsefesi için okuma önerilerim;

1-akıl ve inanç/din felsefesine giriş,küre yayınları, michael peterson/william hasker/bruce reichenbach/david basinger

2-din felsefesi seçme metinler,küre yayınları, michael peterson/william hasker/bruce reichenbach/david basinger

3-din felsefesine dair okumalar cilt 1,iz yayıncılık, recep alpyağıl

4-din felsefesine dair okumalar,cilt 2,iz yayıncılık, recep alpyağıl

5-din felsefesine giriş, paradigma yayınları, brian davies

bunlar din felsefesine dair kapsamlı kitaplardır,yukarıdaki ilk ikisi yurtdışında üniversitelerde ders kitabı olarak okutuluyor, din felsefesinin konuları ve o konulardaki problemler detaylı olarak ele alınıyor, tavsiye ederim efendim...

Re: Ne okuyorsunuz ?

furkan
avrupa tarihi ve batı düşüncesi temelinde, giriş seviyesi için,

1-avrupa tarihi,imge yayınları, norman davies

2-avrupa düşüncesinin serüveni, jacqueline russ, doğu-batı yayınları

3-batının kaynakları cilt 1-2,martin.a.kishlansky, açılım kitap

Re: Ne okuyorsunuz ?

furkan
islam düşünce tarihi ve islam felsefesi alanında okuma önerilerim;

1-islam felsefesi tarihi,3 cilt, açılım kitap,seyyid hüseyin nasr/oliver leaman

2-islam felsefesine giriş,küre yayınları,peter adamson/richard c. taylor

3-islam düşüncesi tarihi, 2 cilt, insan yayınları, mian muhammed şerif

4-islam filozoflarından felsefe metinleri,mahmut kaya,klasik yayınları

ve bunları okuduktan sonra "litera yayınları" nın orjinal metniyle bastığı bütün klasik metinler...

Re: Ne okuyorsunuz ?

furkan
ilk dönem islam tarihi ile ilgili okuma önerilerim;

1-ibn sa'd tabakat,11 cilt,siyer yayınları

2-ibn haldun, mukaddime, 2 cilt, dergah yayınları

3-zehebi, tarihu'l islam,6 cilt, cantaş yayıncılık,

4-islam'ın serüveni, 3 cilt,iz yayıncılık,marshall g.s. hodgson

Re: Ne okuyorsunuz ?

furkan
dünya edebiyatından en beğendiğim,beni en çok etkileyen yazarlar;

1- dostoyevski,kesinlikle iletişim yayınlarından okunmalı ve yine aynı yayınevinden henri troyat'ın dostoyevski biyoğrafisi okunmalı (karamazov kardeşler ve suç ve ceza kesinlikle okunmalı)

2- tolstoy,ahlaklı adam, büyük usta,iletişim yayınlarından okunamlı yine,ve yine henri troyat'ın lev tolstoy biyoğrafisi okunmalı (savaş ve barış kısaltmalarına kesinlikle prim verilmemeli ve bu cinayeti işleyen yayınevlerine  bir kuruş bile kazandırılmamalı)

3-kafka,bürokrasinin acımasız dişlilerinde insanın ezilmesi ancak bu kadar anlatılır, cem yayınevinden,kamuran şipal çevirisinden okunmalı

4-nikos kazancakis,can yayınlarından okunmalı,özellikle yeniden çarmıha gerilen isa ve günaha son çağrıda kelimenin tam anlamıyla tüylerimi diken diken etmiş bir insanoğludur, kesinlikle okunmalı

5-j.r.r tolkien,yahu bu nasıl bir hayalgücü nasıl bir dünya böyle,fantastik edebiyatın kapısına kilidi vuran adam, ondan sonra hepsi yavan, metis yayınlarından okunmalı, ve kesinlikle önce silmarillion(ithaki yayınları) okunmalı,sonra hobbit(ithaki yayınları),sonra yüzüklerin efendisi(metis yayınları)...

Re: Ne okuyorsunuz ?

dersaadet
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
Kırmızılı Kadın
Alamut
Göçebe
son okuduklarım

Re: Ne okuyorsunuz ?

rapid
Ceo-sa  hazım Kantarcı....Profesyonel yönetici arkadaşlara tavsiye ederim Türkiye de özel sektörün gelişimi çekirdekte gelen bir eski yönetici tarafından çok güzel anlatılmış.

Re: Ne okuyorsunuz ?

kupo
Cevap olarak bu gönderi By dr.smellgood
dr.smellgood yazdı
şu an bunları okumuyorum ancak iki eser önerebilirim. Kürk Mantolu Madonna ve Uçurtma Avcısı,dokunaklı kitaplardır.

Şu sıralar TUS kitabı okuyorum günümüz sınav Türkiye'sinin gereği olarak :(
kürk mantolu madonna kitabını bugün bitirdim şiddetle tavsiye ederim
Her nefis ölümü tadıcıdır. Kıyamet günü elbette ecirleriniz eksiksizce ödenecektir. Kim ateşten uzaklaştırılır ve cennete sokulursa, artık o gerçekten kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı metadan başka bir şey değildir.
Aliİmran-185
1234 ... 18