Memo - African Leather

Sıcak baharatlarla desteklenmiş müthiş bir deri yorumuna hoşgeldiniz

İtalyan Memo markası özellikle leather serisi ile biz parfüm severlerin ilgisini hemen çekmeyi başarmış oldukça başarılı ve kaliteli işlere atan bir parfümevi

İncemesini yapacağım African Leather ise oldukça sıradışı bir deri yorumu. Şu ana kadar benzeri olarak karşılaştığım tek koku Tauerin LDDM si fakat oda deri parfümü değil. Gerçi African Leatherda da deriden daha ziyade baharatlar ön planda

Bu parfümü ilk sıktığım zaman bende gerçekten koku güzelliği olarak çok güzel bir etki bıraktı ama koku hafızam bana bu kokunun bir yerlerden tanıdık geldiğini söylüyordu. Evet ben bu kokuyu tanıyorum ama nerden tanıyorum diyerek uzunca bir süre sonra aklıma geldi tabiki Tauer LDDM. Ama Memo bu klonlamayı neden yaptı onun cevabını kendimde bulamadım. Büyük ihtimalle ticari kaygılar olabilir. Ama neyseki arada biraz nüans ve geçiş farklılıkları var ee tabikide birde deri faktörü

Parfümün tanımı Sıcak Baharatlı oriental deri

Parfümün açılışı oldukça sert geniz yakan cinsten Bergamot açılışa hakim ona destek veren çeşitli baharatlarla sarmalanmış. Ve tabikide kakulenin o keskin kokusu... Açılışı biraz benlik değil ama çok ta fazla uzun sürmediği için bunu dert etmiyorum

Orta notalara geçildiğinde kakule kendini da fazla belli ediyor her daim hakim kokuya .Onu evcilleştirmeye ve yumuşatmaya çalışmış sardunya vetiver kullanımı ile biraz traşlanmış ve freşlenmiş oldukça yeşilimsi bir hal almış. Ve Bundada hayli başarılı olmuş. safran ile iyi harmanlanmış bir deri burnuma geliyor deri ile safran uyumu bence her parfümde çok iyi sonuçlar veriyor. Deri kullanımı kesinlikle hayvansı değil son derece beğendiğim tarzda yapılmış. Nasılki gül ve oud son zamanların ayrılmaz kardeşleriyse bence deri ve safranda aynı güzelliği bize yaşatıyor. Paçuli olmazsa olmazdı bu kombinasyonda ama paçuli burda topraksıdan çok ahşabımsı bir koku olarak çıkıyor karşımıza çok güzel dengeliyor parfümü. Sonlara doğru ortaya çıkan Oud ise parfümü gayet güzel tamamlamış.

Kısaca parfümü özetleyecek olursak adındaki African Leather a ve parfüm şişesinin üstündeki leopar resmine bakıpta sakın ama sakın kirli zor bir deri parfümü ile karşılaşacağınızı sanmayaın. Gayet başarılı ve sofistike bir çalışma olmuş kaliteli ve lüks kokuyor bir zenginlik hissiyatı var parfümde.

Parfüm oldukça güzel ve her kesimin sevebileceği tarzda zor bir yanı hemen hemn yok oldukça rafine işlenmiş. Geçişleri ve yaşattığı duygular güzel. Özellike şunu elirteyim uzn kullanımlarda sıkıcı olabilecek bir yapısı yok. Son zamanların modası tatlılık hemen hemen hiç yok. Oldukça keskin ve güçlü bir yapısı var.

Hemen hemen her ortamda kullanılabilecek bir parfüm kapalı ortamada dış ortamada gayet güzel uyum sağlayabilecek yapıda. Ama benim tercihim daha çok iş ortamında kullanmaktan yana özellikle yönetici sınıfında olan çalışanlar için gayet karakterli ve cuk oturabilecek bir parfüm. Halen one million kullanıp ofisime beni ziyaret etmeye gelen sevigili banka müdürlerine duyrulur

Yaş aralığı olarak bence 30 yaş ve üzeri kullanıma daha uygun ama bu yaşın altındaki parfümseverlerinde kullanması durumunda çokta fazla sırıtmayacak bir parfüm. Her ne kadar unisex olarak geçsede kesinlikle bir beyefendi parfümü.

Kalıcılık 12 saate yakın farkedilirlik ise 3 saatin sonunda kademeli olarak inişe geçen ve 6 saat sonunda tende usul usul kokan bir parfüm. Yani performansı gayet yerinde.

Fiyat olarak ülkemizde 800-900 arasında Harvey ve Beymen gibi lüks mağazaların parfüm reyonlarında bulabilirsiniz. Yurtdışı fiyatı 190 euro yani ülkemizle olan fiyat makası çok açık değil.

Koku güzelliği 8.5
Kalite hissiyatı 9
Kalıcılık 8
Farkedilirlik 8
Genel Beğeni 8.5

Re: Memo - African Leather

camorr
Harika bir inceleme yine eline sağlık Deri parfümü benden uzak olsun diyenlerin bile denemesi gereken bir parfüm. İsmine rağmen deri arka planda. Ayrıca kalıcılık ve farkedilirliği beklediğimden çok yüksek çıkarak ters köşe yaptı beni. Sırada Italian Leather mı var üstad?

Re: Memo - African Leather

Debussy
Tesekkurler inceleme icin :) Bende de Lddm'nin genel begeniye uyabilecek haliymis izlenimi uyandirmisti. Memo zor tasarimlar yapmiyor, kaliteli ve disari icin uygun kokular.

Camoor'daki gibi fark edirlilik ve kalicilik bekledigimden yuksekti bende.

Re: Memo - African Leather

alfie
Güzel inceleme, eline sağlık.

Ben de en kısa sürede deneyeyim.

Re: Memo - African Leather

matrai
Cevap olarak bu gönderi By camorr
camorr yazdı
[...]
Herşey ihtimal dahilinde.  Ne kullanımda geriye doğru gidersen ordan mutlaka çıkar yeni yorumlayacağım parfüm. Çünkü gün boyu kullanımda ufak ufak notlar alıp onu daha sonradan bu şekilde birleştiriyorum.

Re: Memo - African Leather

alperdutkin
Tuscan Leather'dan sonra deri temalı kokular ilgimi çekmeye başladı..tesekkurler altuğ hocam...
Xerjoff Casamorati 1888, Tiziana Terenzi Laudano Nero, Kouros, Tuscan Leather, Dior Homme Intense, New York Amber

Re: Memo - African Leather

Alican
Aslına bakarsak elimde Memo'nun İtalian leather'i mevcut fakat african leather yorumunuza göre biraz daha farklı görünüyor. Belli bir süredirde merakımı  çekmeyi başarmış durumda. Sanırım bi ylunu bulup denemem gerekecek. İtalian Leather koku olarak güzel ve en önemli detay performans olarak çok aşırı iyi. gerçi takaslık bölümde fikren daha önde tuttuğum parfümler için onu sunuş yaptım ama elimde 10 ml sampleleri olduğu için gözden çıkarıyorum. Sonuç olarak yorumunuz çok güzel olmuş parfüme olan merakımı biraz daha arttırdı.
Roja Dove Enigma
Clive Christian No 1
Xerjoff Casamoratti 1888
İnitio Baraka
Slumberhouse Jeke - Kiste
Creed Aventus
Moonlight İn Heaven
Malle Vetiver Extraordinaire
Bond Amber
NY Bond B9

Re: Memo - African Leather

Caliban
Peşine düştüğü bir koku oldu benim de. Bütçe ayırıp şişeli almak istiyorum ama lddm denemeden de karar vermek istemiyorum. Ama aklıma takılan bir soru var hangi mevsim için ideal ? çünkü bir taraftan sıcak diğer taraftan da ağır olmayan bir koku
calibanitsme

Re: Memo - African Leather

Umut Kurtoğlu
Sonbahar kış için ideal

Re: Memo - African Leather

Caliban
Ben de öyle düşünüyorum teşekkürler umut hocam
calibanitsme

Re: Memo - African Leather

Caliban
umut hocam bana mail atabilir misiniz rica etsem
calibanitsme

Re: Memo - African Leather

Umut Kurtoğlu
Tabi atayım.. bir sıkıntı var forumda bu sıralar

Re: Memo - African Leather

buraktemiz93
Cevap olarak bu gönderi By matrai
gercekden inanilmaz bir parfum. Cok guzel yorumlamissiniz. Italian Leather'dan sonra favorim markadan. Iki parfumde cok cok natural kokuyorlar ve African Leather bana cok masculen bir parfum olarak geldi. Irish Leather denedim ve oda inanilmaz, mutlaka almam gerek onuda :D
2009'dan beri parfum bagimlisi...
Youtube Kanalim: Parfum Yorumlari
Favori kokum: Herzaman degisken...

Re: Memo - African Leather