Lalique LE PARFUM

elle61
İnanılmaz güzel kadın parfümü. Notalarla başlayayım. İlk sıkıldığında yenibahar, pembe biber gibi baharatları hissediyorsunuz. O yenibahar nasıl koku vermiş biliyor musunuz? Yok böyle bir şey. İnanılmaz bir sıcaklık, müthiş bir kadınsılık katmış parfüme. Ayrıca yenibahar çok kullanılan bir nota olmadığı için Lalique bu notayla bize bir yenilik de sunuyor. Orta notalarda bizi yasemin, kedi otu ve badem karşılıyor. Yasemin zaten çiçeklerin en güzellerinden. Badem ise parfümde çok çok sevdiğim notalardan. Parfüme ''kirli bir karizma'' katmış badem. Kedi otu, parfümün kadınsı havasını daha da arttırıyor. Orta notaların ilk notalardaki baharatlı tınılarla uyumu çok güzel. Baz notalardaki sandal ağacı odunsuluk, vanilya hem sıcaklık hem de biraz daha oryantallik, paçuli dengeli bir tatlılık, tonka baklası ise gerçek bir oryantal olan kokuya varlığıyla denge katmış. Parfümün ilk sıkıldığı andan son notasına kadar ''parfümden anlayan biri'' için beğenilmeyecek hiç bir notası yok. Hafiften Alien Essennce Absolue'yu andırdı bana ama Lalique Le Parfüm oldukça baharatlı yapısıyla Alienden kesinlikle ayrılıyor. Yine de Alienım varken almayı düşünmüyorum. Alien Essence Absolue'm bitince bu parfümden bir 100ml. kesinlikle ama kesinlikle alacağım. Mükemmel bir kışlık koku bu. Tam bir koridor kokusu. Çok da kalıcı. Parfüm böylesi güzel bir oryantal olunca kullanım yaşı da elbette 30 üzeri oluyor. Bu güzel baharatsı kokuyu 30 yaş altı kaldıramaz, parfümün hakkını veremez. Bu koku derinliği olmayan, basit piyasa kokularından değil. Son derece kişilikli, sıktığınızda ''bas bas ben buradayım'' diye bağıracak kadar belirgin, gerçek bir femme fatale kokusu. Hediye etmek istediğiniz kişinin migreni yoksa ve o kişi parfümden anlıyorsa rahatlıkla hediye edebilirsiniz. Yok parfümden anlayan biri değilse oldukça riskli bir parfüm olacaktır, o yüzden hediye etmeye kalkmayın.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Lalique LE PARFUM

elle61
Şişesi de işte böyle şık.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Lalique LE PARFUM

murrjm
Israrla Dior Homme intense benzettiğim koku.

Re: Lalique LE PARFUM

Minty

Re: Lalique LE PARFUM

Burakkk
Ben bu parfümü, bir zamanlar Emre Belözoğlu'nun kullanmasıyla sükse yaratan "Cristobal Balenciaga Pour Femme" e benzetiyorum.

Re: Lalique LE PARFUM

eMRe
Cevap olarak bu gönderi By murrjm
murrjm yazdı
Israrla Dior Homme intense benzettiğim koku.
Kesinlikle katılıyorum,parfümeride kız arkadaşımla bizzat deneyimledik.Bu arada ne kadar çok parfüm var Dior Homme Intense'e benzeyen farkında mısınız?Lalique,Shalimar Initial,Valentino Uomo,Armani Eau de Nuit,Lanvin Arpege...Sırf bu durum bile DHI nin ne kadar kült olduğunu ortaya koyuyor.O bir efsane
Sonbahar/Kış: 1)Dior Homme Intense 2)Creed-Green Irısh Tweed 3)Costume National Homme 4)Tom Ford-Tobacco Vanille 5)Dsquared-Potion 6)MFK-APOM 7)Tom Ford-Noir EDP

İlkbahar/Yaz:1)Chanel-Bleu de Chanel EDT 2)Terre d'Hermes EDT 3)Issey Miyake L'eau' d'issey Pour Homme 4)Byredo-Bal D'afrique 5)Kenzo-Power 6)Loewe 7 Natural 7)The Different Company-Sel de Vetiver

Re: Lalique LE PARFUM

Lagerfeld
Cevap olarak bu gönderi By Burakkk
Burakkk yazdı
Ben bu parfümü, bir zamanlar Emre Belözoğlu'nun kullanmasıyla sükse yaratan "Cristobal Balenciaga Pour Femme" e benzetiyorum.
Emre Belözoğlu bi' aralar da Comme des Garcons Wonderwood kullanıyordu. Nerde okudum hatırlamıyorum fakat ünlülerin parfümleri ile ilgili bi' konuya göz gezdirirken okumuştum sanırım.
Adamın koku zevki başarılı yalnız.

Re: Lalique LE PARFUM

murrjm
Cevap olarak bu gönderi By eMRe
robbob yazdı
murrjm yazdı
[...]
Sukurler olsun benimle ayni fikirde olan biri cikti :)
Benziyor coo net :)

Re: Lalique LE PARFUM

єяяσя.
Cevap olarak bu gönderi By Burakkk
Burakkk yazdı
Ben bu parfümü, bir zamanlar Emre Belözoğlu'nun kullanmasıyla sükse yaratan "Cristobal Balenciaga Pour Femme" e benzetiyorum.
Burak bey bu parfüm şu an Sephora larda var mıdır?
Üretimden kalkan çoğu kokuyu bazı Sevil ve Sephora larda bulup almışlığım çok ondan soruyorum.
Açıkçası çok merak ettim.

Re: Lalique LE PARFUM

elle61
feryaT yazdı
Burakkk yazdı
[...]
Sayın Feryat Bey, belki kızacaksınız bana ''Sen ne karışıyorsun'' diye ama yine de yanıt vereyim. Parfüm Sephoralarda satılmıyor. Ben Tekin Acarda gördüm. Belki Douglas'ta da olabilir ama emin değilim.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Lalique LE PARFUM

Burakkk
Cristobal üretimden kalkalı baya oldu yalnız o yüzden ben hiçbir yerde görmüyorum artık.

2005 civarında son 4-5 şişe kalmıştı boynerde siz düşünün artık :)

Re: Lalique LE PARFUM

murrjm
Balenciaga Cristobal pour Homme'u bir kaç yıl önce az miktarda kullanma şansım olmuştu.Karakterli bir yapısı vardı ve oldukça da kalıcıydı. Bayan versiyonuna da aşık olurdum sanırım.

***
Bu arada Lalique Le Parfum bugün elime geçti, şık şişesi ortalama üstü kalitesi ve DHI'e benzerliği ile kışa güzel bir alternatif olacak. Bu fiyata bir  Dominique Ropion parfümü edinmiş olmak güzel

Re: Lalique LE PARFUM

єяяσя.
Cevap olarak bu gönderi By elle61
elle61 yazdı
feryaT yazdı
Burakkk yazdı
[...]
Estağfirullah o nasıl laf.
Tam tersi buraya yazıyorum "gelinim sana söylüyorum ama aslında bütün foruma" niyetiyle
Teşekkür ederim bilgilendirme için.
Bu markayla daha önce hiç karşılaşmadığım için Sephora da olur diye düşündüm.
Sephora diğerlerine nazaran daha çeşitli marka olarak.

Bu aralar hiç piyasa yapmadığım için uzak kaldım.
İlk fırsatta gidip bakayım.

Re: Lalique LE PARFUM

єяяσя.
[...]

Haklısınız.
Bu " AAAAA! Emre Belözoğlu kadın kokusu kullanıyormuş" muhabbetlerini hatırladım şimdi.
Ben o zamanlar lisede olduğum için çok uzaktım böyle şeylere.
Orjinal parfümün nasıl bişey olduğunu bilmediğim yıllardı.

Ama ümitsiz deilim.
Belki birgün karşılaşırız Balenciaga ile Ayvalık yollarında

Re: Lalique LE PARFUM

Burakkk
Valla normalde forumda böyle bir tavsiyede bulunmazdım ama Cristobal Balenciaga artık ebay'de bile bulunamıyor o derece tükendi piyasada. Eskiden çokça şişesini bitirmiş bir tanıdığım bu kokuyu artık bulamadığı için D&P'den kullanıyor. Ve üstünde duyduğumda hala elindeki orjinal şişesi bitmemiş onu kullanıyor sandım. Sanırım bir %95 benzerlik söz konusu. Orda deneyin çok merak ediyorsanız.

Re: Lalique LE PARFUM

єяяσя.
Burakkk yazdı
[...]
Çok teşekkür ederim Burak Bey.
Ben normalde açık kullanmam.Ama böyle artık bulunması imkansız olan kokular varsa almışlığım oldu.
Mesela Yohji Homme un açığını almıştım zamanında.
Bunu da meraktan gidip deniycem

Re: Lalique LE PARFUM

elle61
Cevap olarak bu gönderi By єяяσя.
feryaT yazdı
elle61 yazdı
feryaT yazdı
Burakkk yazdı
[...]

Bugün aklıma Murat Bey in yazdıkları geldi ve denedim.
İlk başta benzetemedim.
Koku oturunca da öyle ahım şahım bi benzerlik bulamadım.
Hatta ordaki parfüm uzmanı bayana da söyledim;
"Burnuna çok güvendiğim bir arkadaşım bu kokuyu DHİ ye benzetmiş"

"İlk kez duydum böyle bir yorumu" dedi.
Ama bi dakika düşündükten sonra "ancak DHİ nin bayan versiyonu olur bu" dedi.
Katıldım.
Evet benziyor.
Ama feminen nüanslar çok baskın.
DHİ nin bayan versiyonu olsa böyle kokardı bence de.

Bu arada kokuya hayran kaldım.
Fevkaladenin fevkinde bir koku
.

Re: Lalique LE PARFUM

murrjm
Uzun süre kullanımda bende benzer nüanslar olmakla birlikte farklılıkları keşfettim ama hala benzetiyorum.Vanilya kullanımı oldukça  benzer iki kokuda da . DHI bakalım kaç kokuya daha ilham kaynağı olacak

Re: Lalique LE PARFUM

єяяσя.
Walla iyi kapmışsınız o fiyata zamanında.
Şimdi stok bitmiş.
Olsa ben de saldırcaktım dün

12