Lalique Encre Noire

blueskies

Encre Noire' ımı hiç unutmuyorum, geçen sene 1 Ocak'ta almıştım ve her tarafta lapa lapa kar vardı.
Eve kadar zor yürüyebilmiştim. Ama sevinçten içim içime sığmıyordu. Öncelikle şişesinden çok etkilenmiştim.

Evet biliyorum şişesi önemli değil, içindeki sıvı önemli vs vs. diyeceksiniz ama bilmiyorum o kadar özene bezene bir parfüm yaratıp da öyle alelade bir şişenin içine koymak da vurdumduymazlık gibi geliyor bana. İki unsur birbirini çok güzel tamamlıyor bence.

Şişe, eski bir mürekkep hokkasından esinlenilmiş. Zaten "Encre Noire" in Türkçesi de "kara mürekkep". Küp şeklinde, mat, koyu renkli  ağırca bir şişesi var. Kapağı da yine benzer, koyu renk bir ahşaptan yapılmış, üzerine Lalique yazısı kazınarak konmuş. Atomizörü çok kaliteli. Sade,zarif ama güçlü ve erkeksi bir şişe.

Kokudan behsedecek olursak Lalique Encre Noire  vetiver merkezli bir parfüm. İçinde bol bol Iso E super kullanılmış. (Yanılmıyorsam % 45 oranında Iso e Super'den uluşuyor.) Bana hissettirdiği duygular ferahlık, rahatlık, huzur, doğallık ve ahşap bir ortam. Açılışında ferah ve uçucu notalar var. Hemen arkasından meşhur mürekkep kokusu geliyor. Sanki 1800 lü yıllarda ahşap masanızda oturmuş, romanınızı kaleminizi mürekkebe daldırarak yazmaya başlamış bir yazarsınız. Mürekkep kokusu bence çok orjinal. Başka hiç bir parfümde benzerine rastlamadım. Bir 10 dakika sonra parfümün karakterini oluşturan vetiver devreye giriyor. Bu kokuyu şöyle tanımlayabilirim: Dumansı çimen kokusu. Taze, yeşil çimlerle kaplı bir yerde biraz uzağınızdan gelen kamp ateşinin kokusu gibi. Parfüm uzunca süre böyle devam ediyor. Alt notalara doğru biraz misk ve odunsu notalarla birleşmiş vetiver olarak asılı kalıyor.

Bu parfümle ilgili beni şaşırtan şey kalıcılığı oldu. Farkedilirliği çok çok yüksek olmasa da, kalıcılığı tenimde 8-9 saati , kıyafetlerimde ise haftaları buluyor.

Bu parfümü sevmek için ona biraz zaman vermek gerekir. Vetiver tuhaf bir nota ve sevenleri olduğu kadar sevmeyenleri de var. TF Grey Vetiver'le farkını sorarsanız, birincisi Grey Vetiver'de o muhteşem mürekkep kokusu yok, daha sade ve rafine bir vetiver kullanımı var. İkincisi de Grey Vetiver temiz ve sabunsu kokarken Encre Noire daha dumansı ve topraksı. Ben ikisini de beğeniyorum ama tercihim Encre Noire oldu.

Re: Lalique Encre Noire

murrjm
Vetiver temalı parfümleri çok seviyorum.Designer tayfada TF Grey Vetiver ile jubilemi yaptım.Ama sizin de bahsettiğiniz gibi birisi saflık temizlik vb. öğeleri işlerken diğerinin karanlık duman altı koyu bir tavrı var.Vetiver in 2 farklı yorumu 2side sevilesi ancak Encre Noire ın benim burnumda biraz daha zamana ihtiyacı var onu anladım.

Encre Noire'ı yazın kullanmak doğru olur mu ? Ya da en iyi sonucu hangi iklim koşullarında verir :)

Re: Lalique Encre Noire

blueskies
Bence yazın kullanılabilir. Çok zarif bir koku zaten,öyle boğucu bir hali yok.

Re: Lalique Encre Noire

-.égalité
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
İsmini hakediyor. Bence tam mevsimi sonbahar. Koku da ismi de şişesi de her şeyiyle birebir, sonbahar bu parfüm.
Eski nick: Liberté

Re: Lalique Encre Noire

ssselçuk
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
merhaba encre noire i bende yağmurlu bir günde edinmştim. havanın melankolikliğindenmidir nedir oldukça hoş gelmişti. kör alış yaptığım bir parfümdü ilk defa 12 den vurdum diyebilirim kalıcılğı ve fark edilirliği çok çok iyi bir koku yürüdüğünüz yerlerde hayalet gibi dolanıyor adeta, eşimin ender beğendiği parfümlerden oldu.birde ilk açılışta deri kokusu alıyorum bu parfümde ama kimse bahsetmemiş acemi burnumun oynadığı bir oyun sanırım....

Re: Lalique Encre Noire

murrjm
Sevil Parfumeri'den kaldirilmis Lalique markasi. Nasil uzuldum :( Hic alicisi yoktu sanirim
Ya da baska bir sebebtrn dolayi :/ lalique white , encre noire cok guZeldi

Re: Lalique Encre Noire

ssselçuk
bellamolada var..

Re: Lalique Encre Noire

murrjm
ssselçuk yazdı
bellamolada var..
Pour Femme vardı da pour homme yok diye biliyorum.Tekrar bakayım.Teşekkürler

Re: Lalique Encre Noire

crippax
Güzel bir kokuya benziyor , umarım pişman olmam ...
coactus volai ...

Re: Lalique Encre Noire

Gamarjveba

Re: Lalique Encre Noire

ssselçuk
Cevap olarak bu gönderi By ssselçuk
loccitane ın vetiverini aldım geçenlerde baya hoş bir kokuymuş hatta şimdi daha çok hoşuma gitmeye başladı vetiver severlere tavsiye ederim

Re: Lalique Encre Noire

Gamarjveba

Re: Lalique Encre Noire

ssselçuk
aynen öyle loccitane vetiver gelip geçtikçe 1 fıs sıkıp koklamaktan keyif oldığım parfümlerden oldu..

Re: Lalique Encre Noire

crippax
loccitane ın baux uda çok güzel tütsümsü aromatik ve çok kalıcı bir koku gerçekten kaliteli ... sentetikte değil ... fragranicada tobacco vanille ye benzetilmiş ... tobacco yu koklamadığım için bilemiyorum tabi ...
coactus volai ...

Re: Lalique Encre Noire

Gamarjveba

Re: Lalique Encre Noire

crippax
Bu konu güncellendi de .
Encre Noire gerçekten çok hoş ve klas koku ... anlatıldığı kadar var... insana inanılmaz bir hava veriyor ... tenimde elbisemde de inanılmaz kokuyor sabah sıktım hala buram buram kokuyorum ...
coactus volai ...

Re: Lalique Encre Noire

ssselçuk
gitmişken loccitane vetyver i de deneseydiniz keşke güel bir deneyim olurdu.

Re: Lalique Encre Noire

Gamarjveba

Re: Lalique Encre Noire

ssselçuk
bidahakine bende bunlara bakarım merak ettim..

Re: Lalique Encre Noire

Gamarjveba
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By Gamarjveba