Kalıcılık artırmak ?

asdaa
Kendi çabım da bir parfüm yaptım ama hangisinden ne kadar koyduğumu hatırlamıyorum ölçmedim daha doğrusu rastgele denedim kokusu çok güzel ama kalıcılık yok 30 dakikaya gidiyor, esansları tek deniyorum kalıcılıkları iyi ama karıştırıp bir yapmak istedim koku gerçekten çok güzel oldu 2 ml civarı yaptım ama kalıcılık yok, var mı bu işin bir püf noktası

Esanslarım çiçek ağırlıklı ama yakında diğer deneylerimi de yapıcam umarım. Kendi parfümü mü oluşturmak istiyorum kimsede olmayan

Re: Kalıcılık artırmak ?

policeman_27
Karışımda neler var

Re: Kalıcılık artırmak ?

asdaa
Limon,leylak,gül,yasemin,zambak,lavanta,miski amber,sümbül,manolya
ouz

Re: Kalıcılık artırmak ?

ouz
kardeşim bu esansları nereden temin ettin acaba sorabilirmiyim? birde oranlamadan kafana göre nasıl uydurdun uçması normal kalıcılık için farklı kimyasal çözeltilere ihtiyacın var

Re: Kalıcılık artırmak ?

asdaa
Hammaddeler'de satılıyor. İstanbul'da varmış 1 tane satan yer amca oğlu aldı ona sipariş vermiştim. Zaten profesyonelce bir şey yapamayacağı mı biliyorum da kendi çapımda amatör işi bir parfüm bulmak istiyorum belki çok güzel bir kokuyu tasarlayabilirim çok zor ama denemek istedim.

Ayrıca biraz burnumu geliştirebilmem için baharat çeşitleri,bitki çayları gibi şeyler almayı düşünüyorum bazı parfümlerde çözemediğim harmanlar var özellikle çiçek kokularında çok sıkıntı yaşıyorum.

Re: Kalıcılık artırmak ?

asdaa
En iyisi ben biraz araştırıyım şu çözeltiyi bulayım mesela
tma

Re: Kalıcılık artırmak ?

tma
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By asdaa
ah keşke tek esansla olsa krdeşim :( ne kimyacılar uğraşıyor bir parfüm için o yuzden kalıcı olmuyor die üzülme ama devam et hoş birşey yaptığın

Re: Kalıcılık artırmak ?

*HOCA*
Cevap olarak bu gönderi By asdaa
Evet, sanırım kimyagerler bu konuyu biliyor, bir kimyagerden yardım almalısın. Ayrıca parfüm yapımıyla ilgili okuduğum bir yazıda bazı doğal ama kokusuz maddeleri parfümün daha iyi yayılmasını veya daha kalıcı olmasını sağlamak için kullanıyormuşlar. Bu kullandıkları maddeleri ilk duyduğumda parfümden soğumuştum neredeyse,hatırlamıyorum ama  yok balina bilmemnesi vb. ilginç şeylerdi :)

Re: Kalıcılık artırmak ?

asdaa
Ben araştırıp öyle gireyim bu işe en iyisi boşa hammaddeleri harcamayayım burada.
tma

Re: Kalıcılık artırmak ?

tma
Yasaklı Kullanıcı
hem saf alkolle olcak iş değil etil alkol bulman gerek oda yasak satılması fln resmı olarak ama yıne bulursun

Re: Kalıcılık artırmak ?

asdaa
Ben bulurum sorun olmazda işin püf noktalarını öğrenmem lazım

Re: Kalıcılık artırmak ?

*HOCA*
Cevap olarak bu gönderi By asdaa
Araştırma yap, en iyisi iyi araştırmak , ben de koku damıtma üzerine araştırıyorum Fatih, Disitilasyon üzerine :) Memlekettin kırlarında  kokusuna hasta olduğum devrim niteliğinde bir iki bitki, ağaç ve madde var. onların kokusunu damıtacağım inşallah. :)
ouz

Re: Kalıcılık artırmak ?

ouz
Cevap olarak bu gönderi By asdaa
toprak kokusuna yoğunlaş o yağmurdan sonra mis gibi içimize çektiğimiz doğanın kokusu hani :) bunu sentetik izolasyon yöntemiyle ancak nota bazlı oturtuduğun zaman voleyi vurursun :) adamlar meyankökünü bile yediriyor düşün ben daha aktarda bile görmedim o bitkiyi ve daha yüzlercesi var hayal gücü lazım.
ouz

Re: Kalıcılık artırmak ?

ouz
Cevap olarak bu gönderi By tma
metil alkolden damıtılarak fermantasyon yöntemiyle etil alkol elde edilebilir sanırım pek hakim olamasamda oranları çok önemli % olarak aklımda kalan yanlışsa düzeltsin bilgi sahibi bir arkadaş ama bence farklı kimyasallar derken etil alkol bunların içinde imkansız sayılmaz (tek kişilik üretim safhası için)
oksijenle artırılmış saf suda elde etmek gerek bi miktar :D
ouz

Re: Kalıcılık artırmak ?

ouz
Cevap olarak bu gönderi By asdaa
dostum sen şimdiden bence kimya bölümünde okuyan bu konulara hakim birini bul eğer istiyorsan böyle birşeyi çünkü farklı kimyasalların girdikleri tepkimelerden bile alakasız şeyler çıkabiliyor bunları tek başına elde etmende imkansız katalizör kullanmadan ayrıştırıp harmanlamanda :/

Re: Kalıcılık artırmak ?

asdaa
Kimya okuyan arkadaşım yok ama önerilerinizi not aldım ve biraz da araştırıp öyle yapmam daha doğru olur biraz vakit ister ama olsun

Re: Kalıcılık artırmak ?

*HOCA*
http://www.kokucuk.com/Sayfa-At%C3%B6lye-2.htm

Fatihciğim al sana fırsat :))

Re: Kalıcılık artırmak ?

asdaa
Bu konu güncellendi de .
Güzel bir fırsatta okul yüzünden gidemicem

Mart'tan sonra gene olacak sanırım belki ona yetişebilirim kurs süresini öğrenipte.

Re: Kalıcılık artırmak ?

maximus
Cevap olarak bu gönderi By asdaa
bildigim kadarıyla türkiyede yapılan açık parfümlerin çoğu Gülçiçek firması tarafından satılıyor.

Re: Kalıcılık artırmak ?

asdaa
Açık parfümle işim olmaz sadece kendi çapımda böyle bir şey denemek istedim. Zaten vazgeçtim uğraşmıcam bazı şeyler gibi kısa heves oldu çabuk sıkıldım bundan da.
12