Gül Dosyası

fsater
Bu konu güncellendi de .
Herhalde çiçcek denilince akla ilk gelen tür "gül"dür. Parfüm edüstrisinin olmazsa olmazıdır.Bir çok parfümün içinde gül yağı bulunmaktadır.Çoğu zaman açıklanan resmi notların içinde gül yer almazken, burnumuz gül kokusunu almazken gül yağının yer almadığı parfüm hatta kozmetik ürünü yok denecek kadar azdır.Anavatanı türkiye,iran ve çin olan bu çiçek ülkemizde en verimli olarak ıspartada yetişmektedir.1900'lü yıllardan önce edirne ve bulgaristan civarında revaçta olan gül yetiştiriciliği savaş sonucu kaybedilen topraklar nedeniyle yavaş yavaş iç bölgelere doğru kaymıştır.Devlet tarafından dağıtılan fidelerden en büyük verim Isparta'dan alınmıştır.Isparta dünya gül yağı ihtiyacının %65'ini karşılamaktadır.

gülün islam tasavvufundada yeri oldukça önemlidir. Hz.Muhammed'i temsil eder.Bunun dışında ebced hesabıyla ve gül yapraklarının dizilişye ilgili bazı söylemler var.Bu hususlara çok fazla girmek istemiyorum isteyen araştırır.Ancak tanık olduğum bir mucizeyi size anlatmak isterim.Mevlana türbesini ziyaret ettiğimde Sakalı Şerifi koklama fırsatına eriştim. Camdan bir fanusun içince peygamberimizin sakalı şerifi sergileniyor.Fanusun altında ufak delikler var.Eğilip burdan sakalı şerifi kokladım.İnanılmaz derecede güzel bir gül-amber karışımı koku aldım.Dayanamayıp bir yetkili aramaya başladım.Bulduğum yetkiliye kokuyu çok sevdiğimi nerden bulabileceğimi sordum.Görevli yıllardır burda çalıştığını ve hiçbirşey sürmediklerini söyledi.Azım açık bir şekilde türbeden ayrıldım.Daha öncede bu konuyu açtığımda bazı arkadaşlar böyle birşeyin olmasının imkansız olduğunu falan söylemişlerdi.Artık isteyen inanır isteyen inanmaz.Tarihçi talha uğurluel'i takip ederseniz oda topkapı sarayında benim yaşadığım olayın aynısını yaşamış

Bu kısa bilgilerden sonra yavaş yavaş parfümlerle ilgili kısmına gelelim.Yıllardır parfümleri severim ama 2-3 yıldır forumlar sayesinde biraz daha burnumu eğittiğimi düşünüyorum.Geçen zaman içerisinde en beğendiğim notanın gül olduğuna kanaat getirdim ve neredeyse tüm gül parfümlerini kokladım.Sizlere kısaca gülle ilgili düşündüklerimi yazmak istedim.

Gül özellikle designer dünyasında kadın parfümlerinde sıkça karşımıza çıkmasına rağmen erkek parfümlerinde  belli belirsiz bir dengeleyici olarak kullanılıyor.Designarlar içerisinde cartier declaration d'un soir dışında gül notasının baskın olduğu bir parfümü ben hatırlamıyorum.Niş dünyasında ise harika unisex parfümler yapıldığından çok sayıda gül parfümü bulunmakta.Genel kanı gül parfümlerinin birbirine benzediği olsada bence gül parfümleri yanına aldığı diğer notalarla birleşince çok farklı parfümler ortaya çıkmakta.Benim en beğendiğim nota örgüsü gül,öd ve tütsünün birleştiği parfümler şimdi sizlere belli başlı bazı gül parfümlerini kısaca özetlemek istiyorum

bond no 9 amber : Bu parfümün kalp notalarında gül bulunmasına rağmen dip notlarındaki amber nedeniyle parfüm amber adını almış.Birçok kişi parfümün adını yadırgasada kıyafetinize sıktığınız koku günlerce kıyafetinzde kalmayı başarıyor.Kıyafette dip notlar daha çok kaldığından amber bencede kompozisyonun baş aktörü.Bu parfüm beni gül notasını araştırmaya iten parfümdür.Dekantını ilk aldığımda evin saatlerce gül koktuğunu bilirim.Açılıştaki o harika uhumsu öd kokusu gülle birleşince beni mest eder.Kesinlikle en sevdiğim parfümdür.Kalıcık ve fark edilirlik tatminkar düzeyde.her sıktığımda olumlu geri dönüş aldığım bir parfümdür.

maison francis kurkdjian oud silk mood : Öd ve gülün harika birleşimi.İçinde tütsü olmadığı söyleniyor ama kilian incense oud'e benzerliğinden dolayı ben tütsü veya benzeri birşeyin bu parfümde olduğunu düşünüyorum.Kalıcılık ve fark edilirlik bakımından ise tek kelime ile "efsane" Geçtiğiniz yerde kokunuz kalan türden bir parfüm.Hacı yağı yakıştırmalarına hazır olun.Gül ve ödü seviyorsanız kutsal kaseniz olabilir.Bu iki notaya karşı mesafeliyseniz eminim sevmezsiniz

kilian incense oud : öd, gül ve tütsünün birleştiği benim en sevdiğim nota örgüsüne sahip parfümdür kendileri.Yukarıda saydığım iki parfüme göre biraz daha naif olmasından dolayı ofis ortamları için daha uygun, tabi fark edilirlikte biraz daha düşük. maison francis kurkdjian oud silk mood varken ben şahsen bu kokuyu tercih etmem ama yinede yabana atılacak bir parfüm değil

maison francis kurkdjian lumiere noire : dekantını ilk aldığım nişlerdendir.Bu parfümü ilk kokladığımda hayatımın parfümünü buldum demiştim.Bond amberle tanışınca gözümdeki değeri düştü.Gül ve paçulinin karışımı, oldukça naif ve kibar bir ofis kokusu.Oldukça güvenli bir koku beğenmeyeni çıkmaz diye düşünüyorum.Yinede bence daha iyi alternatifler var

dior ambre nuit  : ne zaman sıksam hep olumlu geri dönüşler aldığım bir parfümdür.Kırmızı gülün amberle dansı.Çok naif kibar bir parfüm.Fark edilirliğin düşük olduğu söylensede benim tenimde iyi sonuçlar veriyor.Biraz daha zalım olsaydı mfk silk mood veya bond ambere rakip olabilirdi

dior oud ispahan : Bence kalite olarak niş klasmanında değil biraz daha apaçi kokusu olduğunu düşünüyorum.Kötü kokumu kesinlikle değil rakipleriyle kıyaslandığı zaman biraz daha geride kalıyor.Parfümün ana teması gül ve öd.Ancak öd kokusu fazla fransız.Felix gibi adminiz varsa ve bedavadan biraz pahaılıya bu parfümü almışsanız kullanılır onun dışında bir tık geride.

serge lutens sa majeste la rose :çok saf bir gül kokusu.gül kolonyaları veya gül sularını andırıyor .gülden başka hiçbir nota yokmuş gibi.Bahçeden topladığınız gülleri büyük bir kavanozun içine atıp üzerine soğuk su ilave ettiğinizi düşünün öyle bir hissiyat söz konusu .Kadınların kullandığı yüz temizleme losyonlarına benziyor çok feminen olması ve çok pahalı olması nedeniyle haz ettiğimi söyleyemem

serge lutens la fille de berlin : hacı yağı demek iltifat olur bu parfüme.Direk papaz yağı demek lazım. çok ağır yoğun bir gül kokusu.İçinde gülden başka bol miktarda baharat ve miskte var.Gülün pekmezi yapılsa herhalde böyle bir kokusu olurdu

amouage lyric man : Odunsu bir gül parfümü,Hacı yağı yakıştırması yapılacaksa bu parfüme yapılabilir çok sevdiğimi söyleyemem

amouage lyric woman : Bir kadın parfümü olmasına rağmen bence oldukça unisex.İçinde tütsü olması nedeniyle erkek versiyonuna göre benim zevklerime daha çok hitap ediyor.Çok güçlü rakipleri olması ve fark edilirliğin zayıf olması nedeniyle kolay kolay tercih edeceğim bir koku değil. dior ambre nuit varken bu parfümü kullanmama gerek yok

frederic malle portrait of a lady : Bu parfüme gül parfümü demek bence zor.Daha doğru bir ifadeyle benim sevdiğim tarzda bir  gül parfümü değil.Parfüm çok karışmış bir harmana sahip bu nedenle tek tek nota ayrımı yapmak güç.kısaca özetlemek gerekirse gülün kırmızı meyvelerle karışmış hali diyebiliriz.Frederic malle marka olarak çok beğendiğim bir marka değil bu parfümde bence oldukça vasat bir koku ayrıca erkek kullanımınada oldukça uzak

nasomatto pardon : eğerki frederic malle portrait of a lady gül parfümüyse nasomatto pardon'da bana göre gül parfümü.Pardon'da gül kokusu olmasada çikolatayla harmanlanmış harika çiçeklerin kokusunu almak mümkün.çok naif çok kibar yeterli miktardada fark edilir.Yüksek fiyatı nedeniyle şimdilik uzaktan kesişiyoruz ama birgün şişesini alacağımı biliyorum

abdul samad al qurashi black incense : gül,öd ve tütsü kombosu.Nispeten ucuz fiyatıda düşünüldüğünde alınabilecek bir parfüm. Maison francis kurkdjian oud silk mood ve kilian incense oud'ü anımsatan kokusu ve daha ugyun fiyatı nedeniyle alınır ancak bu iki kokuyu alma imkanınız varsa yüzüne bakmaya deymez

Re: Gül Dosyası

goodpasture
teni gul kokan, gullerin efendisinin dogum gunu yaklasirken cok guzel bir inceleme olmus. ellerinize yureginize saglik.
incelemede montale eksik kalmis :) ben de bir sey ekleyivereyimgul ve oud konusunda montale nin cok parfumu olsa da black oud bunlarin en basinda gelir.  kalicilik farkedilirligin ust duzeyde oldugu ve cok fazla rahatsiz etmeyen bi yapisinin olmasiyla nispeten kullanilabilir mantale ler arasindadir.

Re: Gül Dosyası

şerif23
Cevap olarak bu gönderi By fsater
Cok guzel bir inceleme olmus ellerinize saglik. Ben de hala en sevdigi gul kokusunu bulamayanlardanim maalesef

Re: Gül Dosyası

İSKeNDeR
Cevap olarak bu gönderi By fsater

Re: Gül Dosyası

ainos
Cevap olarak bu gönderi By fsater
Güzel bir çalışma olmuş. Tebrikler..

Re: Gül Dosyası

elle61
Cevap olarak bu gönderi By İSKeNDeR
Biliyor musunuz, bu Cuma Güllerin Efendisinin(sav.)'in doğum günü(2 Ocak) ve bugün bu güzel konu yeniden gündeme getirilmiş. Çok da güzel olmuş. Efendim ben de denediğim güzel güllü kokuları paylaşayım sizlerle:
Florabotanica: Tertemiz bir gül kokusu. Öylesine güzel bir koku ki... Güle nane, kenevir(yok artıkkkk...), Kabe samanı, kehribar ve karanfil eşlik ediyor. Kesinlikle sıkıcı bir gül kokusu değil aksine oldukça sevimli ve enerjik bir gül kokusu.
Chloe Signature: Gül temalı, güzel ve tertemiz bir koku. Gayet kalıcı ama silajı düşük. Yüksek silajlı bir koku olsa daimi kokularımdan olabilirdi.
Givenchy Very İrresistible: Güzel ve temiz bir gül kokusu. Gül fanatikleri bu parfümü kokladıklarında gül kokusunu çok rahat alacakları için bence bu koku tam onlara göre. Denediğimde kalıcılığı bende iyiydi.
Guerlain Shalimar İnitial: Çok yoğun güllü bir koku değil ama gül kokusunu yine de açıkça alabiliyorsunuz. Üretimi durduruldu, eğer elinize 1 şişe geçirebiliyorsanız, durmayın hemen alın.
Chanel Coco Mademoiselle: Bu kokuyu bilmeyen yok. Gül kokusunu çok rahatlıkla hissedebileceğiniz, kaliteli ve çok kalıcı bir parfüm.
Guerlain İdylle Eau Sublime: Klasik İdylle'in gül notasının yoğunlaştırıldığı hali. Nefis kokuyor ve edt olmasına rağmen çok da kalıcı.
YSL Parisienne: Meyveli gül kokusu. Her mevsim kullanılabilecek güzel bir koku. Gül kadar meyveler de belirgin ve kesinlikle sıkıcı bir koku değil.
Narciso Rodriguez For Her Edp: Miskli gül kokusu. Gayet kalıcı bir koku. yalnız edt'sinin silajı çok daha güçlü. Yine de temiz kokusu için alınabilir.
Kenzo Flower: Güzel bir gül-pudra kokusu. Üstelik çok da kalıcı. Eski tip koku demeyin, o bir klasik!
Burberry Body İntense: Müthiş bir pudra-gül kokusu. Çok da kalıcı, kesinlikle tavsiye ederim.
YSL Baby Doll: Güllü-meyveli-şekerli bir koku. Gül fanatiklerinin kokusuna bayılacağına inanıyorum.
Agent Provocateur Petale Noir: İsmindeki ''noir'e'' aldırmayın. Asla noirlik bir koku değil. Gayet hafif bir güllü koku. Zengin bir içeriği olsa bile gülü içinde çok rahat hissedebiliyorsunuz.
Hermes Kelly Caleche edp: Gül-deri-pudra kokusu. Gerçek bir klasik, teninize yakıştıysa affetmeyin!
Versace Bright Crystal Absolu: Klasik Bright Crystal'den daha yoğun bir koku. Süper temiz bir gül kokusu. Gül temasının en güzel işlendiği kokulardan.
Loewe Quizas Quizas Quizas Edp: Yine gül kokusunun müthiş işlendiği, oldukça özgün bir koku. Çok çok güzel kokuyor.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Gül Dosyası

şerif23
elle hanım bvlgari rose essential i denediniz mi. gül kokularından en beğendiğim kokulardandır. denemediysesn iz tavsiye ederim

Re: Gül Dosyası

elle61
şerif23 yazdı
elle hanım bvlgari rose essential i denediniz mi. gül kokularından en beğendiğim kokulardandır. denemediysesn iz tavsiye ederim
Denedim Şerafettin Bey. Sonradan aklıma geldi ama onu da başkası yazsın diye ben yazmadım.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Gül Dosyası

rapid
Güzel başlık güzel yorumlar ve bilgiler. Herkese teşekkür ancak başlık parfüm notalarina taşınsa daha iyi olur sanki

Re: Gül Dosyası

şerif23
abdullah bey yeri değil ama şu tom ford exreme ne oldu. size çok uygun bir fiyat söylemişlerdi. yanlış parfüm fiyatını mı vermişler?

Re: Gül Dosyası

rapid
Sorma Şerif kiyametleri kopardim orda ama ne fayda. Bi de 400 lira fiyat yazmışlar...Mağaza müdürüne saydirmaktan adam yerin dibine girdi. Zaten bu Boynere her gidisimde bir vukuat oluyor

Re: Gül Dosyası

şerif23

böyle bir cevap bekliyordum:) adamların tom ford extreme den haberleririnin olmalarına bile şükredecez yakında

Re: Gül Dosyası

rapid
parfümsüz kalsam bile ordan bişey almam artık.çok büyük yemin ettim şerif kardeşim.

Re: Gül Dosyası

İSKeNDeR
Cevap olarak bu gönderi By rapid

Re: Gül Dosyası

rapid
İSKeNDeR yazdı
asumer yazdı
Sorma Şerif kiyametleri kopardim orda ama ne fayda. Bi de 400 lira fiyat yazmışlar...Mağaza müdürüne saydirmaktan adam yerin dibine girdi. Zaten bu Boynere her gidisimde bir vukuat oluyor

yaw sizin şu vukuatları dinlemesi çok güzel oluyor abdullah hocam biraz anlatın meraklandım şimdi :)

bizim burda bir boyner var sanırsın ki harvey nichols.adam internette 150 tl ye bulunan versace crystal noir'e 350 lira fiyat istiyor.tom ford extreme fiyatı soruyorum bana 200 diyolar ertesi gün gidiyorum 400 diyorlar.mağaza müdürüne ne biçim çalışanınız var diyorum yeni başladı diyor 5 yıldır o hatunu orda görüyorum.kısmet olursa buraya gelirsen iskender anlarsın halimizi :)

Re: Gül Dosyası

İSKeNDeR

Re: Gül Dosyası

rapid
değil müdür boynerin çaycısı olsam o hatuna gene bakılmaz kardeşim ya

Re: Gül Dosyası

İSKeNDeR

Re: Gül Dosyası

insensıble
İSKeNDeR yazdı
Her topal satıcının bir kör alıcısı vardır Abdullah hocam belkide sizin görmediğiniz bir şeyi görmüştür müdür bey
bu söz  böylemiydi İskender bey  hoşuma gitti ama, sanırım kurtlu baklanın kör alıcısı olacak
NA

Re: Gül Dosyası

NA
Cevap olarak bu gönderi By fsater
Gül dosyası deyince Frederic Malle'dan POAL yerine Une Rose önde geliyo bence. POAL'nin "safkan gül parfümü" olduğuna ben de katılmıyorum. Oldukça odunsu, karanlık bir yapısı var gibi. Paçuli, tütsü ve baharatlar çok etkili. Une Rose ise tam anlamıyla photorealistic gül kokusu. Bu kadar gerçekçi bir kompozisyon nasıl yapılmış, hayran olmamak elde değil. Saf gül aşıkları için eşi olmayan bir alternatif bence. Meraklıları mutlaka denesin derim.
1234