Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

matrai

Bazı parfümler vardır sizi kendisi hakkında bişeyler yazmaya mecbur kılar. Hiç aklınızda yokken kokuyu tarif edebilmek için kendinizi klavye başında bulursunuz. Onu mutlaka bir şekilde anlatma ve tarif etme ihtiyacı duyarsınız. İşte öyle bir parfümle karşı karşıyayım.

Guerlainin Les Déserts d'Orient isimli özel bir serisinin en dikkat çeken üyesi Songe d'un Bois d'Ete ile sizi tanıştırmak ve biraz tarif etmek istiyorum. Öncelikle serinin yapım yılı olarak 2012 gösterilmiş. Aslında bir yandan da kendime kızıyorum neden daha önce ben bu seriyi almadım diye ama malum bizim ülke şartlarında öyle her istediğmizi her an bulamıyoruz. Veya kolay ulaşabildiğimiz zamanlardada gözümüzde değersiz konuma düşüyor.

Parfüm odunsu oriental olarak sınıflandırılmış. Parfümü size koklattırsam diyeceğeniz şey şu olur Amouage yeni bir parfümmü çıkardı. Evet parfümümüz amouage parfümleri gibi oldukça lüks ve kaliteli kokuyor ve bir guerlain değil amouage çizgisine daha yakın.

Açılışı çiçeksi notlarla yapıyor buna egzotik baharatlar ve paçuli eşlik ediyor paçulinin içine bu baharatlar öylesine güzel işlenmişki beyaz çiçeklerle uyumu gayet güzel olmuş. Orta notaların başından itibaren devreye giren son derece kaliteli oud kokusu safran ile birlikte gayet güzel bir ikili oluyor. Ve kokuya derinlik katan mür de bu ikiliye eşlik edince koku beni benden alan bir forma kavuşuyor. Alt nolarda ise Kokunun başından beri kendini alttan alta hissetrien paçuli baharatlarından arınmış topraksı kokusu ile mür ve oud notlarına destek veriyor. parfüm bu şekilde tende uzun süre kaldıktan sonra artık vedalaşıyoruz

Parfüm kalite ve doğallığın dibine vurulmuş hali bir parfüm bu kadarmı lüks ve kaliteli olur. Kendinizi saraylarda sultan olarak hissedebilirsiniz.

Kullanım alanı olarak çok güçlü yapısı itibariyle kapalı ortam dışında her yerde kullanabilirsiniz. Dışarda yürürken kokunuzla dikkatleri üzerinize toplayacağınıza emin olabilirsiniz. Oldukça dikkat çekici bir yapıya sahip.

Kullanım yaşı olarak kesinlikle belli bir yaş isteyen yapıya sahip oud ve mür notasının baskın olduğu her parfümde bu böyledir. Hatta yaşınız olsa bile belli bir parfüm tecrübeniz olması gerekir yoksa kokuya burun bükebilirsiniz.

Kalıcılık ve farkedilirlik şu ana kadar kullandığım Guerlain parfümleri arasındaki en iyisi kalıcılık tüm gün. Farkedilirlik ise ilk 3 saat oldukça iyi 3 saatten sonrada adım adım düşmeye başlıyor ama buna rağmen bile 6. saat sonunda yarım metreden hissediliyor.

Fiyatı ülkemizde 550 Tl civarında ülkemizden alabilirsiniz ama şunu söylemeliyimki fiyatını sonuna kadar hakeden bir parfümle karşı karşıyasınız. Nish parfüm gerçekten bu özellişklerde olmalı. Nish parfüm sıfatını sonuna kadar hakeden enfes bir güzellik.

Genel beğeniye uygunluğuna bakacak olursakta sevilmeyen bir yapısı olmayacağını düşünüyorum. Yani ya sev ya terket kokusu değil ya sev ya çok sev kokusu. Sadece kullanım yapısı itibariyle dikkat etmek gerekir sonuçta buram buram kalite kokan bir kokuyu kot pantolan sweetshitle heba etmemek gerekir. Kullanım zamanı olarak kış ayları biçilmiş kaftan.

Koku güzelliği 9
Kalite hissiyatı 9.5
Kalıcılık 10
Farkedilirlik 9
Genel Beğeni 8.5

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

Medea LoveGergedan
Altuğ Hocam, yorum için sana, parfümü ulaşılabilir kıldığı için de Uzay Exc. Bülent Bey'e teşekkürler. Sahalarımızda görmek istediğimiz hareketler

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

matrai
Hocam ben fragman yaptim esas filmi parfum sizin elinize ulastigi zaman izleyecegiz

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

Atacannberkk
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Hocam elinize sağlık cok guzel yorumlamıssınız sayenızde aklıma takıldı en kısa zamanda denemeyı dusunuyorum maıl atarım size :)

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

Lagerfeld
Altuğ hocam elinize sağlık merakımın çok olduğu bi' kokuydu fiikir edindim yazınızla, Mete Hocam sizin de yorumunuzu keyifle okumayı bekliyorum denediğinizde.

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

murrjm
Kesinlikle yaş,kılık ve mekan seçer bir parfüm.Ama bir kere frekansı tutturabilirseniz de çok rahat imza olabilecek yapıda.Notalarında görünmese de ben tütsümsü dumansı bir hissiyat da alıyorum kokudan.Altuğ beyin söylediği gibi Amouage kafasında bir koku olduğundan kör alış yapılması riskli olabilir.

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

alperdutkin
Fragnatica'da "This perfume reminds me of" bölümü boş olduğunda o koku hemen radarıma giriyor...For example Casamorati 1888...Bu koku da aynı şekilde...Eyvah eyvah...Denemek için boyner, debenhams, tekin, sevil gezdim ama bulamadım
Xerjoff Casamorati 1888, Tiziana Terenzi Laudano Nero, Kouros, Tuscan Leather, Dior Homme Intense, New York Amber

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

camorr
Bu konuyu yukarıda tutalım biraz. Bu efsane parfüm arada kaynamasın.

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

alperdutkin
Royal Santal'dan buraya geldim Arif'in manchester'a attığı gol misali.) hakkında birşeyler bilenler paylaşssın tabi.)
Xerjoff Casamorati 1888, Tiziana Terenzi Laudano Nero, Kouros, Tuscan Leather, Dior Homme Intense, New York Amber

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

connoisseur

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

camorr
Asıl can alıcı kısmı oud safran kombinasyonu bence. Mür de güzel destek veriyor.

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

Atakanpinar
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Bu yoruma göre kör alış yapıyorum Ud görünce zaten dayanamıyorum hayırlısı

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

alperdutkin
Ben öncelikle dekant olarak deneyeceğim...
[...]

Bu parfüm 70ml 550 tl, Ermenegildo Zegna Essenze Musk Gold Edt 125 ml Sevil'de indirimle 620 tl ikisi arasında kaldım

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

alperdutkin
Kokunun başlangıcındaki kirliliği çok sevdim...Devamında tatlılaşıyor ancak bu rahatsız edici değil. Yine de şişesini almak isteyecek kadar tutmadım...Bu kirlilik hangi notadan kaynaklanıyordur acaba?
Xerjoff Casamorati 1888, Tiziana Terenzi Laudano Nero, Kouros, Tuscan Leather, Dior Homme Intense, New York Amber

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

Frozenwings
Kastettiğiniz mür notası mı acaba.

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

camorr
Yaseminden kaynaklanan indolik bir kirlilik olabilir.

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

walter
Herkesin sevemeyeceği bir parfüm, sonlara doğru güzelleşmeye başlasa da tek parfüm kullananların değil koleksiyonerlerin elinde bulundurabileceği bir parfüm.

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

mseren
İlk kokladığımda Guerlain parfumu değil sanki Amouaqe parfumu diye düşündüm ben de...

Re: Guerlain-Songe d'un Bois d'Ete

promesta
Cevap olarak bu gönderi By matrai