Guerlain-Shalimar

blueskies

Shalimar-ne efsunlu bir isim ne efsunlu bir parfümsün sen!

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki Shalimar kocaman bir ORYANTAL!  Yani Obsession'un, Ambre 114'ün,Givenchy Pi'in büyük büyük büyük annesi!

Çıkış 1925!! Yaratıcı Jacques Guerlain!!

Shalimar ismi Hindistan'daki Taj Mahal'den geliyor. Oranın meşhur Shalimar bahçelerinden..
Çıktığından beri dünyada en çok satan parfümler listesinden hiç düşmeyen bu eser aslında müthiş bir birliktelikten almış gücünü: Limon ve Amber!!

Bn enteresan ikili oldukça işe yaramış görünüyor. Limon, bergamot ve turunçgil notaları ferah ve taze bir hava verirken amber ve vanilya da sizi sımsıcak sarıyor. İşte sihir burda!

Bu kokuyla ilgili ilk söylemem gereken şey yoğun bebek pudrası kullanımı, ancak tabi ki iş bu kadar basit değil. Deri, hayvansallık, kremsi notalar, paçuli, gül, vanilya zengin mi zengin bir koku.Ama ana oyuncular dediğim gibi limonsu bir açılış ve amber-vanilya ağırlıklı bir gelişim.

Shalimar'ı bir kadına benzetmem gerekirse şöyle bir kadın canlanıyor kafamda. Uzaktan bakınca tam bir ev hanımı.Masum, çiçekli bir yaz elbisesi giymiş..ama yanına yaklaşınca anlıyorsunuz ki,o aslında tam bir gece hayatı düşkünü, kokoş bir gece kuşu! Ama bu inanılmaz derecede çekici!

Bu parfümü erkekler de kullanabilir ama bir şartla! Arsız,utanmaz,fırlama ve anarşist olmalısınız!Diğerleri denemesin:P

Re: Guerlain-Shalimar

nime
Harika bir yorum dostum. Okumaktan cok keyif aldim gercekten. Son erkek tanimin harika ; ozelliklerin hepsi bende var.
Emin İBRAİMOV

Re: Guerlain-Shalimar

murrjm
Ben de istiyorum bende bende :)
Birde bu parfümün bir kaç versiyonu var onlar nasıl
NA

Re: Guerlain-Shalimar

NA
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Bu efsanenin fazlaca flanker'ı var. Bir tane alıp özel günler için kenara koymak istiyorum.
EDP, EDT, EDC, initial, sensuelle, l'eau derken kafam acayip karıştı :)

Özellikle EDC (genelde cologne spray diye geçiyo) kullanan, deneyen var mı?

Re: Guerlain-Shalimar

caglar
NA

Re: Guerlain-Shalimar

NA
caglar yazdı
Ben Parfum Initial'ı bazen gizli gizli bileğime sıkıyorum :)
Yorumlara bakılırsa Initial, Shalimar'ın daha uslu ve cici versiyonu galiba. Birkaç forumda EDT'nin erkek için daha uygun olduğundan bahsetmişler. EDC hakkında hiç fikrim yok, bi yerde bulup denesem hemen siparişi vericem. İnternet fiyatlaır gayet iyi :)

Re: Guerlain-Shalimar

eMRe
Initial i sevgilim kullanıyor.koku on numara bazen ben bile kullanıyorum.dhi ile benzerlik gösteriyor;belki bir tık daha feminen.son tahlilde inanılmaz bir koku
Sonbahar/Kış: 1)Dior Homme Intense 2)Creed-Green Irısh Tweed 3)Costume National Homme 4)Tom Ford-Tobacco Vanille 5)Dsquared-Potion 6)MFK-APOM 7)Tom Ford-Noir EDP

İlkbahar/Yaz:1)Chanel-Bleu de Chanel EDT 2)Terre d'Hermes EDT 3)Issey Miyake L'eau' d'issey Pour Homme 4)Byredo-Bal D'afrique 5)Kenzo-Power 6)Loewe 7 Natural 7)The Different Company-Sel de Vetiver

Re: Guerlain-Shalimar

Lagerfeld
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Valideye alacaktık "Initial" ama kardeşim kaptı. Dayanamayıp fotoğrafını çekmiştim. Çok şık namıssız.

Re: Guerlain-Shalimar

allure
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Ben koleksiyonuma shalimar ı eklemeye karar verdim. Ama edp mi yoksa edt mi alayım o noktada kararsızım. Genel olrak edt nin citrus başlangıcının daha fazla olduu edp nin ise tam bir vanilya aşığı parfümü olduğu yazıyor fragranticada.
sizin tercihiniz hangisi olurdu değerli yorumlarınıza ihtiyacım var.

Re: Guerlain-Shalimar

elle61
Shalimar'da edt, Samsara'da edp derim.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: Guerlain-Shalimar

Arturo's
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By blueskies

Re: Guerlain-Shalimar

єяяσя.
Shalimar a art deco şişesiyle sahip olmak için ödemeniz gereken sadece 144 dolar
Ama şişesi biraz "ufak"
0.25 oz yani 7 ml
 civarı

http://shop.nordstrom.com/s/guerlain-shalimar-perfume/4269493?origin=category&BaseUrl=All+Fragrance

Re: Guerlain-Shalimar

Ozlemcixx
GİVENCHY pi ye çok mu benziyor? bilgi alabilir miyim?

Re: Guerlain-Shalimar

Libra
Ben çok benzediğini düşünmüyorum.Shalimar daha karanlık,dumanlı bir koku.İlk sıkıldığı anda buda ne dedirtebilir:)Zaman ilerledikçe o garip,ağır koku,tatlı,tozlu bir vanilyaya dönüşüyor.Ben vanilya kullanımını biraz bvlgari black ile benzetiyorum.Şunu da belirtmeliyim ki,ilk kullandığım shalimar sanki daha tatlı ve yoğundu.En son aldığım tam aynı hissi vermedi...

Re: Guerlain-Shalimar

Allure1
Ben shalimar parfüm initial l'eau aldım.harika bir kokusu var çok kalıcı