Escentric Molecules 01 ve 02

Perfumeur
Bu konu güncellendi de .
escentric molecules markasini onerdi bi arkadasim ama kokulari hakkinda bilgim yok
 daha once kullanan veya konuya hakim olan arkadaslardan yorum bekliyorum
perfumeur

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

merveahunbay
Escentric molecules pazarlama harikası, şaka gibi bir marka.

Özellikle Molecule 01, 02 ve 03. Normalde piyasadaki herhangi bir parfümde 20 ila 50+ hammadde varken bunlardan bir tanesini alıp, alkolde çözüp şişesini $135 etiket ile satmak...  Ki bu moleküller öyle pahalı, ender bulunan moleküller de değil, 15ml'sini 6-8 dolara alıp (ki toptan alınca daha da ucuzdur) etil alkol ile seyrelttiniz mi alın size Molecule 01

Escentric 01, 02, ve 03'ü ise koklamadığım için bilmiyorum.

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

zett
merveahunbay yazdı
[...]

Pek öyle dediğiniz gibide olmuyor,o kadar basit değil ..

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

merveahunbay
zett yazdı
merveahunbay yazdı
[...]

Nasil?

[...]

Nasılını işlem olarak bilemem lakin,somut olarak deneyimledim,Vedat Ozan ın kokucuklarından labaratuvar serisindeki Iso-e süper i denedim..Birerbiri olduğu söylenen Escentric Molecules 01 i de kullandım..Hiçde birebir ayısı felan değiller..Gün içinde öne çıkmaları,kokuları felanda aynı değildi..Geza Schoen ,okadarda hazırcı ve tembel bir adam değil bence..
NA

[...]

Molecule 01'in içinde sadece Iso E Super olduğu da bir başka şehir efsanesiymiş. Açıklamalar öyle ama araştırmalarda içeriğinde galaxolide gibi başka kimyasalların olduğu ortaya çıkmış. Bizzat Vedat Ozan söylemişti... Bu arada her Iso E Super aynı kalitede olmayacağı için kimyasalın kalitesine göre minör farklar oluşabilir...

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

merveahunbay
Cevap olarak bu gönderi By zett
zett yazdı
Nasılını işlem olarak bilelem lakin,somut olarak deneyimledim,Vedat Ozan ın kokucuklarından labaratuvar serisindeki Iso-e süper i denedim..Birerbiri olduğu söylenen Escentric Molecules 01 i de kullandım..Hiçde birebir ayısı felan değiller..Gün içinde öne çıkmaları,kokuları felanda aynı değildi..Geza Schoen ,okadarda hazırcı ve tembel bir adam değil bence..
Doğal uçucu yağlarda kalite farkı olduğu gibi sentetik moleküllerde de içerdikleri izomer oranına/safsızlıklara göre cüzi miktarda koku farklılıkları oluyor. Bu yüzden iki farklı üreticinin Iso E Super molekülü birebir aynı kokmayabilir. Ancak bu, her şekilde kilosu 5 euro civarındaki molekülün alkolde %10-15 oranında çözülüp astronomik rakamlara satılmasını haklı kılmıyor.

Molecule 01'in sitedeki açıklamasını dikkatlice incelediğimde kozmetik ürünlerin pazarlanmasında kullanılan çok şey söyle ama aslında hiçbir şey söyleme taktiğini görüyorum.

"Molecule 01 consists of one single ingredient, ‘Iso E Super’. On its own it is less of an aroma than an effect. The wearer may notice a pleasant, subtle velvety-woody note which will vanish, then re-surface after some time, but more than this, she or he will notice the impact it has on other people. “Molecule 01 lends an indefinable radiance to the wearer,” says Geza Schoen. In fact, its effect is almost pheromonic."

Geza Schön'ü yakından tanıyan eski iş arkadaşları ile çalıştım. Hayranlık/kıskançlık arası hisler besliyorlar kendisine, "Ah, keşke benim aklıma gelseydi" şeklinde - çünkü bu molekülleri tek başına kullanarak hiçbir çaba sarf etmeden kazanmanın yolunu bulmuş. Zekasına saygı duyarım, ama bu yaptığına da parfüm diyemem.

Escentric 01, 02, 03'ü bu konuşmanın dışında tutuyorum.

[...]

Zaten, Escentric 01'den bahsettim ..

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

merveahunbay
O halde problem yok

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

valmond
[...]

Vedat Ozan kokucuk serisinden bahsedeyim araya girip. Bir kaç koku kullandım . 1 yıl içinde Vedat abimiz fiyatları ikiye katlamış. '' Elle yapılmış doğal parfüm notası '' diye reklamını yapmış . Ancak hiç de öyle doğal  falan değil kokular çamaşır suyu gibiydi.

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

rapid
juliette has a gun-not a perfum ile kokucuk ambroxan'ı aynı anda deneme şansım oldu...sonuç 400 tl ile 13,50 tl arasındaki fark kadar ;)hatta biri ispirto diğeri orjinal küba romundan esmer şekerden taze naneden yapılmış mojito :)

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

Medea LoveGergedan
Cevap olarak bu gönderi By zett
Zett, emin olmak için soruyorum, siz Molecule 01'i mi yoksa Escentric 01'i mi denediniz? Iso E Super+Etil Alkol ile hemen hemen aynı olduğu söylenen Molecule 01'di diye biliyorum.

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

zett
Medea LoveGergedan yazdı
Zett, emin olmak için soruyorum, siz Molecule 01'i mi yoksa Escentric 01'i mi denediniz? Iso E Super+Etil Alkol ile hemen hemen aynı olduğu söylenen Molecule 01'di diye biliyorum.
Escentric 01 in Iso E Super den oluşturulduğu ve aynı koktuğu iddia ediliyor,bende Escentric 01 denedim..
NA

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

NA
İsimlendirme biraz karışık olunca kafalar karıştı. Tek bir kimyasaldan oluştuğu söylenen kokular Molecule serisinde. Molecule 01, 02, 03 diye gidiyo. Bizim bahsettiğimiz sadece ISO E Super olan, Molecule 01. Essentric 01 içinde başka notaların da olduğu başka bir parfüm.

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

merveahunbay
Ben de başından beri Molecule olanlardan bahsediyordum

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

Medea LoveGergedan
Cevap olarak bu gönderi By zett
Bu durumda galiba yanlış parfümler karşılaştırılmış Zett. Escentric 01'in sadece Iso E Super gibi kokmaması normal çünkü açıklanan bilgilere göre zaten o birçok notayı içeriyor. Ben ikisini de denemedim, deneyenlerin bilgilerinden faydalanayım diye uğraşıyorum.

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

Medea LoveGergedan
Cevap olarak bu gönderi By merveahunbay
Evet, benim sağda solda okuduklarımla sizin yazdıklarınız tutuyor zaten. Zett'in verdiği bilgi kafamı karıştırmıştı, belli ki küçük bir yanlışlık olmuş denemelerinde. Doğru bilgi sizin yazdıklarınız ve NA'nın yazdıkları.

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

Tekkenzaibatsu
Cevap olarak bu gönderi By Medea LoveGergedan
Escentric 01 daha dün tekrar denedim ve almaya karar verdim. Açıklanan notalarda iso-e den farklı olarak en net limon kokusunu alıyorsunuz. İriste çok hafifte olsa hissediliyor. Burberry Beat'e benzettim ben daha çok, kalıcılık kıyafette çok iyi. Kendini ara ara hissettirmeyi çok seven tarzı var.

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

rapid
Bu konu güncellendi de .
Escentric ve molecules ancak birlikte kullaninca güzel sonuç verir çayla şeker gibi ikisi...birini eksik kullaninca güzel sonuç alamıyorsunuz. Layering yöntemiyle üst üste kullaninca ben burdayım diyor. Bu arada isteyen arkadaşlar olursa elimde sıfır birer şişe var

Re: Escentric Molecules 01 ve 02

felix
asumer yazdı
[...]
Splite açalım hemen