Dana Tabu

Burakkk
İlk aldığım zamanlar çok ağır diyerek bir kenara attığım bu parfümü bu akşam elime sıktığım bir fıs ile çok beğendim ve biraz anlatmaya karar verdim.

Tabu 1932 senesinde Classic Miss Dior'un parfümörü tarafından yaratılan Oryantal Baharatlı bir parfüm. Eskiden Pure Parfum, EDP, EDT ve EDC olarak tüm konsantrasyonlarda piyasaya sürülmüş. Şuan piyasada sadece EDC olarak mevcut. Bendeki de güncel sürüm Cologne Spray.

Parfümü ilk sıktığınızda oldukça yoğun bir baharat karışımı merhaba diyor. Baharatlar amber ile desteklenmiş, en yoğun aldığım koku karanfil kokusu. Amber ile desteklenmiş yoğun karanfil kokusuna alttan alttan bebek pudrası havasında çok yumuşak bir pudra ve arabik havası olmayan (Amouage Lyric Man'deki gibi) tertemiz bir gül kokusu destek veriyor. Çok ayarında kullanılmış civet notası parfüme hayvansallığın sınırlıarı zorlamadan eski powerhouse'lardaki nostaljik havayı veriyor. Aynı zamanda parfümün başından sonuna hafif dumansı vanilyalı tütsü kokusu hakim.

O kadar kendine has bir parfümkü şu parfüme benziyor, bu parfümü anımsatıyor diyemeyeceğim bir koku. Fragrantica'da bazı yorumcular Estee Lauder'ın Youth Dew'ine benzetmiş. Evet anımsatan nüanslar mevcut fakat çok benzediğini söyleyemem.

Güncel Cologne Spray bile kalıcılık ve farkedilirlik olarak oldukça kuvvetli. Açıkçası keşke EDT olsaymış bile dedirtmedi bana.

Gözümde canlandırdığım manzara 1940larda Jazz Müzik çalan bir Lounge'da, elinde uzun ağızlıklı sigarası ile oturmuş Katharine Hepburn.

Re: Dana Tabu

єяяσя.