Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

maxen
Bu konu güncellendi de .

Karşımızda Dior firması tarafından 1966 yılında yaratılan ve firmanın efsanevi kokularından “Eau Sauvage” ın, 2012 yılında piyasaya sürülen yeni versiyonu olan “Eau Sauvage Parfum” var.

Peki öncelikle Eau Sauvage için neden efsane yakıştırması yapılıyor, çünkü parfüm dünyasında yaklaşık 50 yaşında bir eserdir o. Çünkü parfüm sektörü de moda sektörünün bir parçasıdır ve bu yüzden giyim modası markaları tarafından üretilirler. Yani yaklaşık 50 yıl boyunca modaya uymak bir başarıdır.

2012 yılında piyasaya sürülen “Eau Sauvage Parfum” işte bu efsanenin tahtının varisi. Koku olarak birbirlerine yakın değiller hatta hiç alakaları bulunmuyor. Klasik Eau Sauvage’da daha çok limon-turunçgil-aromatik notalar yoğunken, Eau Sauvage Parfum’de mür kokusu yoğun.

“Eau Sauvage Parfum”ün bahsedilen notaları arasında; mür, vetiver, elma ve bergamot bulunuyor. Parfüme damgasını ise mür kokusu vuruyor. Mür kokusu aslında bize pek uzak değil, özellikle yakın doğu kültürlerinde ilaç yapımında kullanılırmış. Eski Mısır’da mumyalamada, bazı kültürlerde de dini törenlerde kullanılırmış. Çalılık şeklinde yetişen mür ağacının reçinesinden üretilen mür, parfüm ve tütsü yapımında da kullanılmış.

Edp konsantrasyonunda üretilen Eau Sauvage Parfum, kesinlikle maskülen (erkeksi), sıcak ve olgun bir koku. Daha önce fazla yorum yapılmadığına göre Türkiye’de pek meraklısı olmadığı anlaşılıyor.

Önemli bir nokta Eau Sauvage Parfum kullanmak için kesinlikle belli bir yaş istiyor. En aşağı 30 yaş, normal olarak 35 yaş üstü kullanımına daha uygun.

Tarz olarak ben en çok National Costume Homme’ye benzettim. Koku olarak aralarında hiçbir yakınlık bulunmuyor fakat kalıcılık, farkedilirlik ve yoğunluk olarak aynı tattalar. Eau Sauvage Parfum, çok katmanlı bir koku değil. Tıpkı CN Homme de olduğu gibi; ince katmanlı, değişmeyen bir tarzda ilerliyor. Bana göre koku olarak National Costume Homme’den daha güzel.

Christian Dior markasının genel kalitesi düşünüldüğünde; Eau Sauvage Parfum’de herhangi bir yapaylığa veya nota uyuşmazlığına rastlamadım. Hatta Christian Dior’un Pour Homme ve Pour Homme İntense parfümlerini diğer arkadaşlar kadar beğenmeyen ben, Eau Sauvage Parfum’ü markanın designer serisinde en iyi kokusu olarak seçiyorum.

Parfüm şişesine bir farklılık katmak için kapağını mıknatıslı yapmışlar ve bu da hoş olmuş.

Açıkçası ben çok beğendiğim için ona pek tarafsız davranamadım galiba, epey övdüm. Ama yine de denemeden almayı kimseye tavsiye etmem.

Yorum ve fotoğraflar: Maxen

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

maksimumwarp
Ellerine sağlık, güzel bir değerlendirme olmuş, keyifle okudum. Benimde en sevdiğim dior lardan birisi eau savage parfüm. Olgun, hafif karanlık ama çekici ve karakterli bir kokusu var. Biraz yaş ister, takım elbise olmasada hafif ciddi bir giyim ister diye düşünüyorum. Özellikle resmi bir ortamda koyu renk bir takımla cuk oturacaktır.

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

Khan
Cevap olarak bu gönderi By maxen
Yukarıdaki resimdeki üç kokuda güzel kokular genç kullanıcılara sert gelebilir. Dior eau sauvage parfümün kalıcılık ve farkedilirliği hakikaten iyi. Bir de Eau sauvage kolleksiyonunda, eau sauvage fraicheur cuir diye orjinal eau sauvage'nin deri notalı bir kokusu var sınırlı üretim, kokusunu merak etmiştim hiç bir yerde denk gelmedim.

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

*HOCA*
Cevap olarak bu gönderi By maxen
pEKİ EXTREMME VERSİYONU DA AYNI KOKUYU MU İÇERİYOR.

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

*HOCA*
Cevap olarak bu gönderi By Khan
AAAA, BAK DERİ ÇOK YAKIŞMIŞTIR BENCE DE :)

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

maxen
Cevap olarak bu gönderi By *HOCA*
Maalesef Extreme olanını hiç koklamadım o yüzden yoruma onu hiç katmadım. Extreme olanı, klasik olan Eau Sauvage'ye yakın diye biliyorum, Eau Sauvage Parfume'ye ise yakın değildir.

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

*HOCA*
Hımm, anladım teşekkür ederim, beymene yolum düşünce denerim hepsini tekrardan :)

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

Khan
Cevap olarak bu gönderi By *HOCA*
Eau sauvage extreme olanı normal eau sauvage ye benziyor, klasik eau sauvagenin biraz daha modern hali gibi. Eau sauvage edp ile farklı kokular.

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

fsater
Çok iyi koku.kalite olarak nişe yakın designer üstü bir parfüm.takım elbise ve yaş isteyen bir koku

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

courtesy
Cevap olarak bu gönderi By maxen
Maxen bey incelemeniz için teşekkürler, Eau sauvage benim de eşim için deneyimlediğim bir kokuydu...

Büyük klasiklerden kesinlikle,fakat bana hitap etmemişti, çok eski kokulu parfümleri sevemiyorum, eğer extreme ona benzeyip daha modern yorumlanmış haliyse mutlaka denemeliyim, seveceğimi düşündüm sizi okuyunca...

Benim merakımı cezbeden bir başka dior kokusu Diorella için, ki maalesef zor bulunan kokular içinde, luca turin şöyle demiş ( luca turin değerlendirmelerine katılsam da katılmasam da saygı duyarım):  Diorella , Eau sauvage'ın mükemmelleştirilmiş halidir...

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

maxen
Sn denizgüneş, Eau sauvage (klasik) ve Eau sauvage extreme eski tarz kokular, ben sevsem de her zaman sürünmüyor. Ama Eau sauvage parfüm ise modern tarzda bir koku. Olgun insanlar için olmasına karşın modern bir koku.

Belediye Başkanı olsam bunu kullanırdım :)

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

courtesy
Teşekkür ediyorum sayın Maxen, extreme ile parfümü karıştırmışım, mutlaka deneyeceğim parfüm olanını...

iPad'imden gönderildi

20 Oca 2014 tarihinde 14:46 saatinde, maxen [via Parfüm Merakı Forumu] <[hidden email]> şunları yazdı:

[...]

Bu e-postayı yanıtlamak durumunda, mesajın altında tartışmaya eklenecektir:
http://parfum-merak-forumu.14068.n7.nabble.com/Christian-Dior-Eau-Sauvage-Parfum-tp26722p27651.html
Aboneliğinden çıkmak Christian Dior - Eau Sauvage Parfum, buraya tıklayın.
NAML

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

Ottoman
Cevap olarak bu gönderi By maxen
Bende kullaniyorum acaip guzel bir koku. Edp sinin herkeste olmamasi guzel. Olgun ve gayet oturakli bir koku.

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

NemesisSephiroth
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By maxen
Çok hoş bir takım elbise kokusu.Performansı harika , Altuğ parfümeride sıkmıştım ceketimin kolu hala
kokuyor.Sıktığım gün de , bütün gün burnumu sızlatmıştı...Biraz acı bir koku.
Burnumu tırmalıyor hafiften(Vetiver kokularında oluyor bana bu durum genelde).Ama kaliteli
ve asil koktuğunu belirtmek isterim.Şu an piyasadaki en kaliteli Dior olduğunu düşünüyorum.

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

isseyblue
Cevap olarak bu gönderi By maxen
limondan nefret ederdim eau sauvage'le hayran kaldım. parfum versiyonunu geçenlerde antalya tekinacarda denedim baba kokulardan,müthiş kesinlikle 7-8 saat kaldı bileğimde.

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

maxen
Cevap olarak bu gönderi By Ottoman
Kışın kullanımı çok daha iyi randıman veriyor ama yaz için düşünülecek bir koku değil bence, yazın rahatsız edebilir.

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

maxen
Cevap olarak bu gönderi By NemesisSephiroth
Bence Dior'un Privee serisine bile çok rahat girebilirmiş.

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

byefendy
maxen yazdı
Bence Dior'un Privee serisine bile çok rahat girebilirmiş.
Hakikaten o kadar iyi mi bu savaj parfüm ?

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

maxen
Benim için evet
sizde bir deneyin ama soğuk havalarda daha keyifli bir kullanımı var
Bois dergant o serideyse zaten bu 10 kez hakediyor

Re: Christian Dior - Eau Sauvage Parfum

inferno88
Cevap olarak bu gönderi By maxen