Chergui genel beğeniye uygun mu?

camorr
Sizce Chergui genel beğeniye uygun mu?

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

Debussy
Haha degil diyorum :D. Benim begendigim parfum ama gordum yani fazla arabik bulani da, karman corban bulani da, feminen bulani da, tatli bulani da... Sadece forumda degil cevremde de gozlemlerim bu sekilde.

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

camorr
Çok klas bir oryantal bence:) Toplumun genel beğeni ayarlarıyla bir oynamak lazım.

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

Anofta
Cevap olarak bu gönderi By Debussy
Her kullandığımda övgü almıştır...

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

kuzgun1984
Cevap olarak bu gönderi By camorr

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

Debussy
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By Anofta
Benim de en sevdigim oryantallerden bunu tartismiyoruz ki zaten.

Burada bir nuans var yalniz. Cevreye yayilim begenisi degil, kisinin kendi begenisi. Konunun acilma noktasi 'kor alisa uygun parfumler'. Sizce cidden kor alisa uygun mu, alan cogunlugun hosuna gidebilir mi? Bunda nis ile alakasiz insanlari da dahil ediyoruz.
One million super diyen kadinlarla dolu cevre. Ki nis sevenler bile sevmeyebiliyor bu kokuyu.

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

camorr
Debussy oylama başladı artık. Yayın yasağı var seçmenleri etkilemeye çalışma. Açıklamalarından sonra hayır oyları ivme kazandı

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

Debussy
Haha o kadar eveti gorunce manipülasyon yapmak istedim
bir hezimeti daha kaldiramam. Batuhan nerdesin sen de hayirciydin :D yetmez ama hayir.

Saka maka evet olursa bir yandan sevinirim, arap esintili her parfume haci yagi deme esigini toplumca asmisiz demektir :D en azindan forum oyle dusunuyor.

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

Debussy
Bu konu güncellendi de .
Ankete comak sokmaya geldim uyku tutmayinca:d kusura bakmayin :P

Forumun gelismis aramasina chergui yazdim ve okudukca eglendim.
Parfum meraki blogundaki ve forumumuzdaki Chergui yorumlarini paylasmak isterim nacizane :) O kadar genel begeniye uygun ki begeniden cok olumsuz yorum var. Ozellikle paylastigim forumdaki yorumlar birbirinden farkli uyelere ait asagi yukari, cogu da nis kullanan tayfa, gelismis aramaya chergui yazmaniz yeterli. Neyse gecelim yorumlara, once blogdan, muhtemelen cok deneyimi olmayan kesim, Chergui yani sert kayaya carpmislar belli ki:

"herkez itiraf etmiş ozaman bende edeyim kokladıgım en berbat koku…
biraz batticon biraz tarcın azcıkta alkol ekleyin alın size Serge Lutens Chergui…
evet bu kokuya saygı duymak sokakta tanga giymiş bir erkegin tarzına saygı duymakla aynı…" (ne yapti chergui sana :/ )

"Bildigin tarcın tarcın tarcın bukadar yogun tarcın koktugu için direk parfümü sevmedim sonra gözümü kapadım tekrar tekrar kokladım tarcın hariç birşeyler aradım sonra cok derin nefes aldıgımdanmı bilmiyorum parfüm kafa yaptı sonra parfümden gıcık aldım…" (Niye bilmiyorum ama cok guldum bu yoruma :D kiyamam, chergui goren masum vatandas)

"onca paraya yazık. parayı da geçtiğim onca emeğin karşılığında insanın bu kokuyu sevmek zorunda hissetmesi, sevmeye zorlaması ama içten içe iğrenç bir parfüm olduğunu düşünmesi de acı gerçek :)
özellikle sonları hastane laboratuvarı
30 yakın parfümüm var dolabımda daha bukadar kötü bir parfüm görmedim allah kahretsin diyorum" (Chergui pismanliktir, hayata kusmus adam, parfum hobisi bitti muhtemelen chergui yuzunden.)

Forumdan:

Size Hayal Kırıklığı Yaşatan İlk Parfümüz ?
"kesinlikle ve kesinlikle serge lutens chergui boşuna şişesini almışım keske önce bir decant deneseydim"

"Maskülen bir koku değil Chergui...Hatta çok tatlı ve feminen.Arap kızlarına göre tam.Fazla beklentiye girmeyin denememişseniz" (honk arap kizi mi :d)

"Chergui gavura ilginç geliyor bakma sen.. Aslında bizim topraklarımızın kokusu oryantal bir koku. Buralarda yaşayıp cherguiye methiyeler düzenleri pek anlamıyorum"

"Chergui ile serge lutenslere alışma dönemindeyim ama olmuyor olmuyor bana uygun kokusu olmazmı bir parfümevinin"

"cherguiyi bu kadar mükemmel kılan; forum ahalisinin aşırı sevmesi sanırım..
ısrarla abartıldığını düşünüyorum..
raşit abinin favorilerinden diye almıştım.."

"Bana ağır geliyo Chergui. Fazla tatlı veya tatlı oryantal kokular tercih etmiyorum."

"Serge Lutens Chergui Yok arkadaş olmuyor işte zorlamanın anlamı yok."

"Ne garip Chergui ilk kokladığımda bende hiç bir heyecan yaratmamıştı.. Ne açılışında ne de devamında"

"Su chergui'yi begenmeyen bir tek ben miyim anlamadim"

"Forumdaki yorumlara bakarak almıştım. Koklayınca abartıldığını düşündüm. -Serge Lutens Chergui"

"Sıktıktan 6 saat sonra bile ağır bulundu. Tarz değilsin chergui" (bizimla degilsin)

"bugun chergui günü olsun bakalım şans vere vere nereye kadar zorlamamak lazım demekki benim kokum değil :)" (azimle deneyen chergui'yi begenirmis)

"Kullananların %91.33'ünün anlayamayıp da anlıyormuş, beğenmeyip de beğeniyormuş gibi yapması; Chergui'yi mükemmel kılıyor." (uv)

"Chergui bunca övgünün üzerine kör alış yapmıştım ama yok olmadı bende. şans vermeye devam ama anlaşabileceğimi sanmıyorum şiddetli geçimsizlik var şu anda "

"beğeniyorum, güzel bi koku fakat abartılıyor; serge lutens chergui"

"Bence çok overrated bir koku. Kötü değil tamam, ama muhteşem de değil açıkcası. Benim gibi düşünen var mı?"

"bence mükemmel değil :) chergui severler kızmasın ama bence öyle muhteşem bir koku değil..evet farklı ama zaten farklı kokan bisürü parfüm var..."

"Chergui orjinal bir calisma ama mukemmel yakistirmasi abartili bana kalirsa. Overrated kavraminin parfum karsiligi bir kac parfumle birlikte chergui diyebilirim. "

Fazlasıyla Abartılan Parfümler
"Açık ara chergui."
"Yalnız olmadığımı görmek çok sevindiriyor beni "
"+1"

"İlk kullandıgımda dedim bu mu chergui, ama zamanla kokuyu begenmeye başladım. Chergui mi pure havane mi denirse bence pure havane." (Chergui vs pure havana o da iyimis.)

"Chergui çok kuru kokuyor bence. Kuru bir tatlılık var.ben pek ısınamadım ikisinede."

"Chergui,dior homme gibi kokuları taşıyamıyorum şahsen güzeller ama."

"serge lutens chergui-- her ne kadar sevmesem de gül kokularıyla armn pek iyi değil sırf decantı bitsin diye kullanıyorum"

"Ne kadar kaliteli olsada bende chergui yi bir turlu sevemedim"

"Bu markanın parfümlerine ısınamadım buna chergui dahil. Zorlamaya gerek yok bence olmayınca olmuyor."

"Serge lutens chergui İlk sıkıldağındaki hali ile devam etse sonradan bayık şekerli hale bürünmese enfes olacakken bu haliyle benim için eh işte..

Daha da devam ediyor boyle. Ben cevremde de boyle dusunen insanalr olduğunu biliyorum. Bu yuzden Chergui'yi ne kadar sevsem de genel begeniye uymadigi, kor alisa uygun olmadigi konusunda israrciyim. Iyi geceler.

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

yalciner51
Cevap olarak bu gönderi By camorr
Chergui bana göre bir terapidir..
Atam İzindeyiz!..

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

matrai
Chergui kesinlikle genel beğeniye uygun bir koku değildir bunu kendi tecrübeme dayanarak sözyleyebilirim. Daha parfüm hobisinin başlarındayken çok konuşulduğu için 1 şişe almıştım ilk kullanımdan sonra amaan bumu güzel diyerek kaldırmıştım bi kenara. Tabi bu sırada parfüm tecrübem git gide arttı ve o içindeki nüansları git gide algılamaya başladım yaklaşık 1 sene sonra kullandığımdada işte budur dedim. Kısacası Chergui kesinlikle parfüm tecrübesi isteyen bir kokudur

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

fsater
Cevap olarak bu gönderi By yalciner51
çoğu niş parfüm genel beğeniye uygun değil. insanlar beğensin diye bir kaygınız varsa  oud ve paçuli'den uzak durun hatta gourmand kokulardanda uzak durun. illaha bu notaları kullanmak istiyorsanız kaliteli designerlara yönelin. Cherquide genel beğeniye uygun değil,çok güzel bir koku ancak çok güzel bir parfüm değil.

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

matrai
Cevap olarak bu gönderi By Debussy
Debussy yazdı

"Chergui ile serge lutenslere alışma dönemindeyim ama olmuyor olmuyor bana uygun kokusu olmazmı bir parfümevinin"
Bu yorum bana ait çok iyi haturlıyorum

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

Eminth
Admin
Chergui genel beğeniye pek fazla uygun olmayan çok kaliteli bir koku. Yukarılarda yazılmış, çoğu niş marka zaten genel beğeniye uygun olmuyor. Bence bu durumun iki istisna markası var; biri creed diğeri mfk.

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

cantona8
Cevap olarak bu gönderi By camorr

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

camorr
Cevap olarak bu gönderi By Eminth
Evet Chergui ilk çıktığında toplum buna hazır değildi:) Son zamanlarda ben iyi geri dönüşler aldım Chergui den. Bu arada Debussy yasakları delmeye devam ediyor. O zaman ankete evet diyene benden döner ayran

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

Debussy
Cevap olarak bu gönderi By matrai
Nerden nereye matrai hocam :D Musc Koublai Khan, borneo, fill, chergui gibi bircok koku var herhalde simdi oldukca sevdigin. Zamaninda bir tane bile sevememissin ama :)

Camoor yalniz fark ettiysen etkili oldu yorum sanirsam, hayir one gecmis hehe. Yayin yasagini fena deldim en sonda ama gizlenen halk gorusunu ortaya koymam lazimdi, medya sizin tarafinizdaydi.

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

kuzgun1984
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By camorr

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

Umut Kurtoğlu
Cevap olarak bu gönderi By matrai
matrai yazdı
[...]
Tamamen katılıyorum. Ya tecrübe arttıkça değişiyor zevklermiz.. Altuğ abinin en sevmediği notalar hayvansı notalar oud falanken şimdi top 10 undakiler değişti. Ben Kouros iğrendim koşarak kolumu yıkadım derken şimdi kapağından açıp kokladığım oluyor evde.. Hepimiz bu şekildeyiz bence:)

Not: Cherguiyle yıkanırım gerekirse. Genel beğeni de neymiş:pp  Parfüm dünyasına başlarken zirvemdeydi iki yıl geçti hala benim için top class bir kokudur.

Re: Chergui genel beğeniye uygun mu?

Umut Kurtoğlu
Cevap olarak bu gönderi By Eminth
Eminth yazdı
Chergui genel beğeniye pek fazla uygun olmayan çok kaliteli bir koku. Yukarılarda yazılmış, çoğu niş marka zaten genel beğeniye uygun olmuyor. Bence bu durumun iki istisna markası var; biri creed diğeri mfk.
Xerjoff da olabilir:)