Cartier Pasha de Cartier

BaddestMan

Üst Notalar: Lavanta,Mandalina,Nane,Kimyon,Anason
Orta Notalar: Kişniş,Gül Ağacı
Dip Notalar: Meşe Yosunu,Sandal Ağacı,Laden Otu,Paçuli.

Ünlü Fransız markasının 1992 yılında duyurduğu odunsu-aromatik sınıfındaki parfümü.Parfümün yaratıcısı ise ünlü Fransız parfümör Jacques Cavallier.

Parfümün açılışı önce naneden kaynaklanan mentollü bi giriş ve hemen ardından ise yoğun bi kimyon kokusuyla gerçekleşti.Lavanta da bu ikiliye arkalarında korumalık yapıyo ve güzel bi açılış olmuş kesinlikle.Bu açılış beni çocukluğuma götürdü çünkü 9-10 yaşlarında kullandığım Adidas'ın Sport Field isimli bi parfümü vardı,çok severdim onu ve açılışı bayağı benzettim o kokuya.

Orta notalarda kişniş dip notalarda ise sandal ağacı ve meşe yosunu hissedilir şekilde fakat açılıştaki o üçlü kombodan lavanta ve nane, bazen az bazen çok ama her daim hissediliyo parfümde.

Kesinlikle ağır bi parfüm değil gerçek bi beyefendi kokusu.Bu parfümün kutusuna efendi kişiler kullanmalı diye not düşülmeli bence.Sentetiklik hissedilmiyo gayet doğal kokuyo, notaları baş ağrısı yapmayacak cinsten.Hafif bi rüzgarda burna vereceği koku gerçekten harika.Kalıcılığı iyi farkedilirliği ise ortalama diyebilirim.35-40 yaşlarında olsam net bi şekilde kullanacağım bi parfüm olurdu Pasha de Cartier...

Re: Cartier Pasha de Cartier

Snakker
Yorum için teşekkürler. Henüz denemedim Pasha'yı ama tam da bugün gözüme çarpmıştı. Polo Safari'yi beğenerek kullanıyorum, fragrantica'da Safariyi 24 kişi YSL Jazz'a, 17 kişi de Cartier Pasha'ya benzetmiş bu nedenle ilgimi çekmiş, Safari'ye alternatif olabileceğini düşünmüştüm. Hazır elimde Altuğ Bey'den aldığım vintage Safari varken ilk fırsatta değerlendirmek isterim.Tekrar teşekkürler :-)

Re: Cartier Pasha de Cartier

BaddestMan
Rica ederim Snakker hocam, benim de Polo Safari hakkında bi bilgim yok deneyemedim henüz

Re: Cartier Pasha de Cartier

Snakker
Gerçekten de notalara bakınca Jazz'ın daha fazla benzetilmesi normal görünüyor. Pasha'da deri notası görünmüyor ama siz hiç hissettiniz mi deri gibi birşey :-)? Deri yoksa oradan bir nüans farklılığı olacaktır kesin :-)
Safari

Jazz

Pasha

Re: Cartier Pasha de Cartier

BaddestMan
Yok hocam deri kokusu gelmedi burnuma hiç.

Re: Cartier Pasha de Cartier

LesPaul59
Cevap olarak bu gönderi By BaddestMan

Re: Cartier Pasha de Cartier

BaddestMan
LesPaul59 yazdı
Çok güzel anlatmışsın hocam inanır mısın bende bu parfümün 28-30yaş civarı genç ama efendi, varlıklı ama gösterişten uzak geleceğin centilmen adayı birine yakışacağını düşündüm bana bu tarz bir çağrışım yapmıştı:)
Ne demek hocam, bi 5-10 yaş fark etmiş hocam düşüncelerimiz çok da bi fark yok

Re: Cartier Pasha de Cartier

Umut Kurtoğlu
Ağzına Sağlık Baddestman hocam..

Re: Cartier Pasha de Cartier

BaddestMan
Rica ederim Umut hocam pazar günlerimi parfüm yorumlamaya adadım, mottom 'her pazar bir parfüm'

Re: Cartier Pasha de Cartier

Umut Kurtoğlu
Ee süper! Biz de keyifle okuyoruz fena mı oluyor?

Re: Cartier Pasha de Cartier

BaddestMan
Çok teşekkürler hocam bi aksilik olmadığı müddetçe bilgilendirmeye devam

Re: Cartier Pasha de Cartier

promesta

Re: Cartier Pasha de Cartier

LesPaul59

Re: Cartier Pasha de Cartier

BaddestMan
Cevap olarak bu gönderi By promesta
promesta yazdı
ağzınıza sağlık hocam bu kokuyu çok merak ediyorum kör alış yapacağım sanırım. Şimdiye kadar iki adet cartier kokusu denedim ikisine de ba-yıl-dım!
Rica ederim hocam, aslında kör alış için çok uygun bi koku değil ama ben beğendim

Re: Cartier Pasha de Cartier

yusuf çağlayan
Cevap olarak bu gönderi By Snakker
üzerine parfüm tanımam.12-13 yıldır kullanıyorum ve beğenmeyen görmedim.Ancak kokusu tenden tene farkediyor.bende görüp bu parfümü beğenen ve kullanan tanıdıklarımın çoğu memnun kalmadı.Genelde,sende koktuğu gibi kokmuyor dediler.Şöyle bir gözlemim oldu;beyaz tenlilerde çok verimli olmuyor.Gerçekten çok baskın ve ben buradayım diye kendini farkettiren bir koku.