Caron-Yatagan ( Tekrar )

blueskies

Daha önce, Yatagan'ı yeni denemiş olmanın verdiği heyecanla hemen bilgisayar başına koşup yorumlarımı paylaşmak istemiştim ama bağlantıda meydana gelen bir problem yüzünden yazdıklarım silinmişti. Sonra da tekrar yazmaya üşenmiş ve alelacele bir şeyler karalamıştım. Oysa Yatagan düzgün ve özenli bir incelemeyi hakediyor. Yatagan'ı bir süredir kullanıyorum ve şimdi salim kafayla tekrar yazmak istedim. Muhtemelen ilk yazacağım metinden de başka noktalara gidecek.

Öncelikle Yatagan muhteşem bir parfüm ve üstelik çok da ucuz. Yurtdışında 125 ml lik boyu 30-35 usd civarında satılıyor. Türkiye'de de Bellamola.com'da 90 TL civarında bulunabilir. Ancak ucuz olmasını düşük değerli olmakla bir tutmamak lazım. Fiyatı ne olursa olsun bir parfümü değerlendirirken benzer kriterlere bakıyorum. Koku güzelliği ( notaların uyumlu olması, denge ve  karakter), gelişim ve geçişler, kalıcılık ve farkedilirlik, nerde kullanabilirim, beni anlatıyor mu, benim tarzıma uygun mu ve üzerimde bütün gün taşımak bana zevk verecek mi?

Yatagan'ı hangi sınıfa koysam diye uzunca bir süre düşündüm. Deri, odunsu, hayvansal... Ama sanırım en doğru kelime "botanik" olacak. Bu parfüm herşeyden önce bitkisel.. Ana karakteri kesinlikle bu. Yosun, sebzeler ( kereviz,brokoli,lahana) ve odun. Acı ve kuru. Ama bunun da ötesinde soyut. Yani bu kokuların birleşiminden başka birşey, bu dünyanın dışından..

Bu parfümün "güzel" ,"tatlı", "canayakın", "ayy yerim ben seni", " aşkım sarıl bana" larla hiç mi hiç işi yok. Onların 2000li yılların parfümlerine bırakmış. Bunun derdi net: Çirkin Kral- Yani Oryantel ve Yeşil. Doğulu ve maço. Ama basit ve tekdüze sanmayın, sofistike. Çirkin Kral da dedim artık, Yılmaz Güney'i oturtun siz oraya.

Bana göre Yatagan'ın 700-800 liralık bir niş parfümden hiç aşağı kalır bir yanı yok. Zengin, parlak ve rafine. Serge Lutens ve Amouage ile aynı ligde.

Şu anda Kouros'la birlikte kendime özel sakladığım hazinelerimden biri oldu Yatagan. Pipomu ateşleyip gece 11 de balkona çıktığımda bileğime bir fıs koymak adetim oldu. Hele o burna yumruk atan açılışı yok mu, ahhh zalim!

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

dr_olfactorius
Hmm ilgimi çekti doğrusu, kalıcılık ve hissedilirlik için ne dersin dostum, uzun zamandır kullanıyorsan bunlarla ilgili de bir kestirimin vardır herhalde. ben de Emin dostumuz gibi artık bir anda her yönüyle olumlu yorum almış parfümleri denemeye kendimi adadım. Çünkü çeşit çok ve seçimde kriterleri çoğaltmak gerek..

ayrıca yorum çok güzel, burnuna sağlık

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

blueskies
dr_olfactorius yazdı
[...]

Teşekkürler dr_oldfactorius,

Kalıcılığı mükemmel değil ama gayet iyi, 6-7 saat kalıyor tenimde.  Akşam dışarı çıkarken sürersen, ertesi sabah uyandığında teninden tamamen uçmuş oluyor.

Farkedilirliği de ortalama üstü gibi geldi bana. Yani sonuçta güçlü bir parfüm, ama insanları rahatsız edecek kadar yüksek değil. Yani 1740, Interlude, CN Homme, Black Orchid, Black Aoud değil kesinlikle.

Bir de ortamını iyi seçmek gerek.Örneğin bir iş görüşmesine ya da düğün için kullanılacak bir koku değil.

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

dr_olfactorius
sağolasın bluskies, sanki biraz daha kendi kendime yaşayacağım bir keyifmiş gibi geldi, fiyatlarının çok uygun olduğunu biliyorum, denemeye değer..

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

dr_olfactorius
ayrıca bottega veneta kadın parfümü için İstinye parkta diye sen demiştin değil mi dostum, onun fiyatı ile ilgili bir bilgin var mı acaba? kaç ml ne kadar İstinye parkta

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

blueskies
Evet evet, ben de denedim geçenlerde zaten tek çeşidi satılıyordu. Hoş, fena bulmadım ben de.

Sanırım 50 ve 75 ml boyları vardı, fiyatı da 250-350 aralığındaydı.

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

cmoarnveuts
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Yatağan ı her denememde "sağolsun" bana kadim bir ormanda geziyormuş hissi veriyor. eski mi eski, yaşlı mı yaşlı, her tür orman nebatının birbirinin içine geçtiği bir orman. Yüzüklerin Efendisindeki Fangorn Ormanı gibi bir orman.

bu kokuyu bir karakterle özdeşlertirmek gerekirse de aklıma zaten doğrudan Fangorn Ormanı bekçisi ent, Ağaçsakal geliveriyor.
tma

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

tma
Yasaklı Kullanıcı
blue öncelikle bütün yorumlarınızı okuyorum raşit beyde yorumlamış c d homme ıntense. sizin yorumunuzu da merak edıyorum yorumlarmısınız . iyi akşamlar

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

*HOCA*
Ben sana CD homme u Ağabeyimi anlatır gibi net anlatabilirim :) çünkü aşığıyım.

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

metipek
Cevap olarak bu gönderi By dr_olfactorius
üstad bende var (yatagan) gerçektençok iyi bir koku birçok koku denemene rağmen böyle bir harmanı hiç tatamadığından eminim çünkü grçekten farklı mesela tekin acara gidip bütün parfümleri denesen buna benzer birtane bile koku bulamassın

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

metipek
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
söylediklerine katılıyorum benimde en değer verdiğim ve çok severek kullandığım bir koku eşsiz bir deneyim yüzlerce parfüm denedim yatağan a benzeyenine rastlamadım tıpkı diğer bir kokusu  l'anarchiste olduğu gibi

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

maksimumwarp
parfüm sözcüğünün akıllarda çağrıştırdığı herşeye inat yapılmışçasına farklı bir koku. acı, sert, değişik vs ama kesinlikle bu onu daha güzel ve özel kılıyor benim için. yukarıda bahsi geçmiş insan üzerinde bu parfüm varken kendini fangorn ormanının ent'lerinden biri gibi hissediyor.
MD

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

MD
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
80 kere sepete atıp geri döndüm bu parfümden bir türlü almaya cesaret edemiyorum lanet olsun :))

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

BlackHeart
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Güzel bir anlatım olmuş. Lakin, yaş aralığı 30 üstü için zannediyorum? ya da 35? bu konu hakkında yorum yapabilecek var mı? kör alış da yapılmayacak bir parfüm gibi..

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

maksimumwarp
asla kör alış yapılmayacak birkaç parfümden biri budur kesinlikle :D

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

trustalt
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
merak merak merakk....sonucu ne olacak sonunda alacagim kacari yok..
“İşi bilen yapar,
az bilen akıl verir,
bilmeyen eleştirir,
yapamayan çamur atar.”

Konfüçyus

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

nime
Zaten aklimda olan bir parfum. Populer olmamasi yuzunden denemek kismet olmadi. Boyle muhtesem bir yorumdan sonra iyice merakim artti :)) Benim icin Kourosu begenen bir adamin begenmesi.
Emin İBRAİMOV

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

Burakkk
Şişede duran sıvının rengi bile korkutuyo beni. İlginç bi şekilde hiç denemememe rağmen sanki bu parfümde kerevizimsi bir koku var gibi hissediyorum.

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

matrai
Bu parfümün bu kadar çok konuşulması ve merak edilmesinin tek sebebi ulaşılabilirliğinin ülkemizde hemen hemen olmaması. Şuna inanıyorumki heryerde satılan bir parfüm olsa kimse yüzüne bakmaz

Re: Caron-Yatagan ( Tekrar )

sertcocuq
Matrai bu parfüm Ülkemiz dışında da çok konuşulan bir parfüm. ulaşabilirliği en yüksek olan ülkelerde de gayet sevilerek kullanılıyor. Zekine uymayanı kötülemek.. :) Yani tezin yanlış.. :)
12