CHANEL NO 5

Burakkk
CHANEL NO 5 gibi bir kült olmuş, hala dünyanın en çok satılan parfümü olan bu eserinde burada bir başlık hakettiğini düşündüm. CHANEL NO 5'e adını bilmese bile, hayatında burnu rastlamamış olan insan sayısı azdır sanırım. Yıllarca kadınların tuvalet masalarından eksilmeyen bu güzellik, son yıllarda erkeklerinde tenini ve kıyafetlerini süslemeye başladı. Fazla aldehit eklenerek, bir laboratuvar hatası sonucu ortaya çıkan bu parfüm Coco Chanel'in dünyada büyük bir başarısı haline geldi. 94 senedir rafları süsleyen bu eser hala ilk günki gibi rabet görüyor. 1950lerde Marilyn Monroe ile özdeşleşen No5, Marilyn Monroe'nun röportajında gece yatarken ne giyersiniz sorusuna "sadece bir kaç damla no 5" cevabı vermesiyle herkesin ilgisini dahada cezbetti ve No 5 adeta şişelenmiş seksapelite haline geldi.
Yapı olarak çiçeksi aldehit olarak geçen No5, tatlılık barındırmayan yoğun pudralı çiçeksi tertemiz kokan bir parfüm. Eskiden EDC olarakta mevcut iken, şuan piyasada sadece EDT, EDP ve PARFUM olarak satılmaktadır. No5 kadar başarı elde edemeseler de benzer olarak, Lanvin Arpege, Van Cleef & Arpels First, Jean Patou Joy, YSL Rive Gauche, Robert Piguet Baghari örnek verilebilir. Ben koku olarak No5'i, çocukluğumda annemin beni duşta yıkadığı Johnsons Baby şampuanlarına benzetiyorum. Bilmem bu konuda bana katılırmısınız.

Re: CHANEL NO 5

elle61
Bazılarına göre tütün kolonyası, benim de içinde bulunduğum bazılarına göre ise bir şişe aşk... Tüm zamanların en iyi kokularından.
Kınadığınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz. HZ MUHAMMED.

Re: CHANEL NO 5

murrjm
IFRA'nin son düzenlemelerinden nasibini alacakmış :(

Re: CHANEL NO 5

şerif23
murrjm yazdı
IFRA'nin son düzenlemelerinden nasibini alacakmış :(
Neyse ki kurban edilmeden bir sise almıştım.
Ben çok dusundum bu parfüm u yorumlamayi ama bu saheseri hakkini verebilir miyim diye hep erteledim.
Ilk ucumde olan bir parfüm olacak daima.ona büyük bir askla bagliyim:)
Benzer olarak yazdiklarinizdan joy u kullandim ama bir no 5 olamaz bence

Re: CHANEL NO 5

Burakkk
Cevap olarak bu gönderi By murrjm
Zaten 2011-2012 gibi reformüle edildi ve kalıcılığı ve farkedilirliği dibe vurdu. Son düzenlemelerle galiba kokulu su haline gelicek. Firmalar neden karşı çıkmıyo bu düzenlemelere anlamıyorum. Ben olsam üretimimi avrupa dışında yaparım bu düzenlemeleride uygulamam. IFRA denen kepazelik yüzünden güzelim parfümlerden olduk. Çok doluyum bu konuda 😃

Re: CHANEL NO 5

Burakkk
Cevap olarak bu gönderi By şerif23
Gerçekten çok şık bir parfüm. Bu arada sizin aldığınız hangi yılın üretimi acaba ? No5 batchlerinin hangisi iyi çok fikrim yok o konuda.
şerif23 yazdı
murrjm yazdı
[...]

Benim de aram pek iyi degil batch ile.
Aksam kontrol eder yazarim

Re: CHANEL NO 5

Minty

Re: CHANEL NO 5

Minty

Re: CHANEL NO 5

murrjm
Minty yazdı
Her ne kadar flanker'lar konusunda biraz onyargili olsam da, Chanel No:5 Eau Premiere de bu kült kokunun cok cok basarılı bir versiyonu bana gore..

Aldehitler söz konusu olunca ben YSL Rive Gauche'dan vazgecemem asla, parfumun IFRA'dan sonraki hali bile hala cok basarili bence.
Eau Premiere bence de çok başarılı ve klasik haline katlanamayan ama No 5'den de bir şekilde kopamayanlar için biçilmiş kaftan.

Re: CHANEL NO 5

şerif23
Cevap olarak bu gönderi By Burakkk
Burakkk yazdı
[...]
burak bey baktım batch koduna.7104 idi. kontrol ettiğimde 2013 ün kasımı görünüyordu

Re: CHANEL NO 5

Burakkk
Cevap olarak bu gönderi By Minty
Teşekkür ederim burun konusundaki iltifatınız için. No 5'i sevme sebebim sanırım bana çocukluğumu hatırlatması. Esans konusundaki fikirlerinize tamamen katılıyorum. No 5 zaten dünyada en ucuza üretilen aynı zamanda bir o kadarda pahalıya sayılan bir parfüm. Esansı içerik olarak inanılmaz ucuzmuş öyle duymuştum. Hatta bahsettiğiniz tuvalet koku giderici olayına yurtdışında bir gece clubünde rastlamıştım. Tuvaletler No5 kokuyordu resmen 😃

Re: CHANEL NO 5

Burakkk
Cevap olarak bu gönderi By şerif23
Şerif bey çok teşekkürler bilgilendirmeniz için. Memnunmusunuz kalıcılık ve farkedilirlik olarak ?
şerif23 yazdı
Burakkk yazdı
[...]

eski versiyonu kullanmadığım için karşlaştırma yapamıyorum ama silaJ ve kalıcılık orta seviyede diyebilirim.çok kötü olduğunu düşünmüyorum

Re: CHANEL NO 5

kaside66
Ben de EDT'si var. Batch codu 5502 . Kontrol ettiğimde temmuz 2012 üretimi çıktı. Kalıcılığından şikayetçi olduğum tek Chanel parfümüm no 5. 3-4 saat içinde kayboluyor. EDP almadığıma pişman oldum.  Diğer Chanel lerim de EDT, ama hiçbirisinde kalıcılık problemi yok.

Re: CHANEL NO 5

Burakkk
No 5 sevip kalıcılık ve farkedilirlikten şikayetçi iseniz size tavsiyem Lanvin Arpege alın. Hem çok daha kalıcı ve farkedilir hemde No 5'e çok çok benziyor. Fiyat olarakta oldukça uygun. 100 ml EDP'sini 120TL'ye almıştım. No 5'i aratmıyor bana.

Re: CHANEL NO 5

kaside66
Arpege i bir kez denemiştim. Keskin bir açılışı vardı diye aklımda kalmış. Bir kez daha test edeyim. Öneriniz için teşekkürler.

Re: CHANEL NO 5

єяяσя.

No 5 200 ml Hepsiburada ya giriş yapmış.Benim gibi jumbo boy hastaları için güzel haber
Erkek kokularının da daha çok jumbolarını getirseler süper olacak...

Re: CHANEL NO 5

kartaliçe
Cevap olarak bu gönderi By kaside66
Edp sini ablam hediye etti bana batch koduna baktım 2015 kalıcılığı fena değil ama silajı çok düşmüş bu parfümün. Böyle mükemmel bir parfüme dokunmasalardı bari kokuda bir farklılık yok ama silaj 1 saat sonra öyle bir düşüyorki çok zor alıyorum kokusunu gün içinde bir kez tazeliyerek kullandım. Yılbaşında chanel in dahil olduğu bir indirim olursa birde eau premiere almayı düşünüyorum bakalım

Re: CHANEL NO 5

Mihrimah
Cevap olarak bu gönderi By Burakkk
no 5 premiere seviyorum . çok temiz ve masum bir koku bence :)
123