Bvlgari-Black

blueskies

Bvlgari Black, markanın 1998 çıkışlı kokusu.Black piyasadaki en "underrated" kokulardan biri bence. Parfümerilerde kimse yüzüne bile bakmıyor. Sanıyorum bundaki en büyük etken farkedilirliğinin ve kalıcılığının düşük olması. Bunlar parfüm ticaretinde önemli unsurlar. Öte yandan koku güzelliği olarak müthiş. O yüzden mutlaka denemelisiniz. Fiyatı da çok uygun. Mizu da 90 TL/ 75 ml civarında satılıyor.

Bu koku kesinlikle çok acaip. Uzay çağının kokusu, astronotların parfümü falan diye lanse edildiğini duymuştum. Ayrıca Angelina Jolie de bu kokuyu düzenli olarak kullanıyormuş.

Gelelim meşhur lastik notasına. Traktör lastiği, Bridgestone,Pırelli,Lassa. Evet bu parfüm böyle kokuyor.Ben bu kısma bayılıyorum. Kim traktör lastiği gibi kokmayı istemez ki? Kendimi Lassa fabrikasının patronu gibi hissediyorum. Bence onda kesin vardır bu koku:P

Parfümün alt notalarında lastik notası azalıyor, kaliteli ve sofistike bir vanilya devreye giriyor."Shalimar"vari diyebilirim.Bebek pudrası gibi. Olgun,zengin ve lüks kokuyor. Bu kısmı sosyetik Nişantaşı kadınlarına benzetiyorum. Entellektüel, olgun, görmüş geçirmiş biri gibi kokuyor. Muhtemelen bir kadın yazar ya da akademisyen böyle kokardı.

Black'in kalıcılığı ve farkedilirliği çok düşük. Buram buram lastik kokusu 10-15 dk falan geliyor, sonra maalesef tene çok çok yakın kalıyor. Sadece kendiniz ara sıra koklayabiliyorsunuz.Bu arada parfüm uniseks, ama en çok bir travestiye yakışır bence:P

Ben kendim feminen parfümler de kullanıyorum: J'adore, Gucci Envy me, Rush, Kai, Imogen Rose vs. Dolayısıyla umrumda bile değil,hatta kadınların erkeksi parfümler kullanması da güzel olurdu. Örneğin Kouros kullanan bir kadın var mıdır acaba? Çok merak ettim şimdi:PPP

Re: Bvlgari-Black

Parfüm Merakı
Admin
Bulgari - Black bence de nefis bir parfüm. Hele ki o vanilya kullanımı.

Re: Bvlgari-Black

turnthepage
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
designer parfümler içinde yeri çok ayrı. bu kadar aykırı bir parfümü bvlgari markası altında piyasaya çıkartmak gerçekten alkışlanacak bir olay.

garip olan bu parfümün unisex olması, yani bu parfümü sıkmış bir kadın düşünemiyorum hele ki ilk yarım saatteki o yoğun lastik kokusu bir kadına hiç yakışmayacaktır. bence derisiyle, vanilyasıyla, lastik kokusuyla, şişesiyle tam anlamıyla sıradışı bir erkek kokusu.

Re: Bvlgari-Black

Emre1991
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Bu parfümün yorumunu yapmak benim açımdan yanlış olur, yukarıda yazılanlar çok daha açıklayıcı çünkü :)
Ama o şişe tasarımı ne güzeldir, çok hoşuma gitti..

Re: Bvlgari-Black

asdaa
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Güzel bir parfüm olduğunu umuyorum özellikle vanilyasından dolayı

Re: Bvlgari-Black

NemesisSephiroth
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By Emre1991
Vanilyalı kamyon lastiği.Ayrıca Armani He'ye benzetiyorum hafiften.

Re: Bvlgari-Black

Khan
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Severek halen kullandığım bir koku, giymesi kolay insanı yormayan bir yapısı var, fahrenheit i sevmeyenler bu kokuyu sevebilir kalıcılık iyi ama farkedilirlik keşke biraz daha iyi olsaydı.

Re: Bvlgari-Black

Daniel
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By blueskies

Re: Bvlgari-Black

asdaa
Cevap olarak bu gönderi By asdaa
Fena değil çok fazla sevemedim
tma

Re: Bvlgari-Black

tma
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Buram buram plastik :D vanilya kokusu enfes ama plastiğimsi daha ağır bastı bende baska hava yarattı arabda sıktığımı bılıorum kokusu enterasan ama pek alıştım diyemem

Re: Bvlgari-Black

policeman_27
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Merak ettim bu kokuyu

Re: Bvlgari-Black

WoodMan
Bu parfümden 12 senedir vazgeçemiyorum.Her defasında bir daha almayacağım diyorum yinede dayanamıyorum.4. şişemi kullanıyorum.Midnight in Paris ile çok benzer bir karakter yapısı var.Ama Black bence çok daha güzel,hepsinden öte farklı.

Re: Bvlgari-Black

different pulses
Benim icin tam bir hayalkirikligi olan bir parfumdu..

Re: Bvlgari-Black

insensıble
Cevap olarak bu gönderi By Daniel
Daniel Amokachi yazdı
Bazı parfümler var ki diğerlerinden ayrılması için özellikle yapılmış...Bu parfüm gerek araba lastiği görünümdeki şişesi, gerek ilk 30 dk. insanı canından bezdiren ağır kokusuyla diğerlerinden ayrılmış...Genelde bekleyip sonuna kadar sabreder ve öyle yorum yaparım...Bu parfüme tahammül edemedim...1 saat sonra baktım ki lastik kokusu artık azalmış ve vanilya kokusu geliyor ama çok az..Koku kendini bitirmek üzereyken yani 2 saat sonra güzelleşmeye başlıyor..Ve sonra sadece burnunuzu dayayıp kokuyu alabilirsiniz..Özetle ben bu parfüme, kötü başlayan ve kötü biterken güzelleşen, gün yüzü görmeden kullanıcısını üzen, olsa da olmasa da koskoca parfüm dünyasının haberi bile olmayan bir balon diyebilirim..Ve ekleyim bu benim fikrim..Kör alış yapmayı düşünen ya da "ben ucuz buldum alayım da bi şekil kullanırım" uyanıklığını da kaldırmayacak bir koku..
Bu parfümü bugün deneme sansı mı desem sanssızlığı mı bilemedim.Bugün e kadar bir parfümü bu kadar güzel özetleyen bir yorum okumadım. Tebrikler...

Re: Bvlgari-Black

imaginary
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
Plastik-lastik kokusu çok tuhaf. Bu parfümü günlük kullanan var mıdır merak ediyorum. Farklı olmak adına çıkartılan, anlamsız, itici bir parfüm.

Re: Bvlgari-Black

baykalbul
bvlgari black ilk sürüldüğünde güzel kokuyor ama sonra elimin üstüne sıktığımda, geriye sentetik koku kalıyor.. bunu nasıl başarmışlar anlayamadım yani ilk başta sentetik gibi kokmuyor ama kalan koku hiç güzel değil..

ben tavsiye etmiyorum.. koku dediğin kalıcı olur yahu
'' Misk '','' Gri amber '','' Vanilya '','' Gül '','' Meşe yosunu '' vs... ❤

doğal misk  gibi hayvansal kokular, yasaklanmamalı, yani misk geyiğini bu sefer eti için gene avlarlar. o ülke yöneticileri misk geyiğini koruma altına almışlardır diye düşünüyorum. üretme çiftlikleri kuruluyor mesela birde..

parfüm şirketleri, sermayedarlar değerli parfüm notalarını üretmek zorundalar en azından etik olarak. ☾☆

Re: Bvlgari-Black

mryankee06
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
sanırım açılıştaki lastik kokusuna alışamayanlardan birisi de benim. sonradan lastik kokusu hafiflese de alttan alta hafiften hissediliyor. kalıcılık ve farkedilirlik için de pek olumlu şeyler söyleyemiycem. her ne kadar raşit bey benzetemedm dese de bence van cleef& arpels midnight in parisle çok benziyorlar. tabi açılışdaki lastik kokusu hariç. black i feminen bulmasam da (sanırım lastik kokusu buna engel) midnight in parisde hafiften bi feminenlik var sanki.

Re: Bvlgari-Black

caglar
Cevap olarak bu gönderi By blueskies

Re: Bvlgari-Black

rapid
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
bvlgari black dışında lastik kokan parfüm var mıdır acaba?varsa da bulunabilirliği var mıdır?bulsam hemen alacam.çok seviyorum lastik kokusunu

Re: Bvlgari-Black

kokoşşanel