BRUT

isseyblue
bu nostaljiyi kimler yorumlayabilir değerli yorumlarinizi bekliyorum

Re: BRUT

isseyblue
yok mu koklayan

Re: BRUT

valmond
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
Nostalji demişsin ama şu an var olan brut lerin eski brüt ile alakası yok çeşit çeşit brütlerden yeşil olanı eski brüt ü koku olarak andırır o kadar ama eski brüt ün açık parfüm hali gibi andrır o kadar. Ben çocukken eski orjinalleri vardı . Kısacası nostalji bile diyemeyiz şimdikiler için kötü birer imatasyonudur.

Re: BRUT

isseyblue
yeşil damgalı olandan bahsediyorum hocam şimdi orjinalini bulamazmiyiz bellomolada gördüğümu hatirliyorum bi bilginiz varsa nasıl bir koku acaba

Re: BRUT

insensıble
Bende bir brütsever olarak söylemeliyim ki maalesef o gördüklerinin eski brütle alakası yok bunun okuduğum kadarıyla iki sebebi var. 1.si parfüm kartelleri brüt ün firmasını aldıktan sonra kalite bozulmuş bu Volvo yu çinli lerin almasına benzer bişey:) 2.si meşe yosunu gibi aromaların doğal yolla elde edilmesine gelen yasaktan dolayı sentetik meşe yosunu aromasının eski tadı vermemesi..

Re: BRUT

isseyblue
anlasilan gerçek bi brut koklamadan gidicez bu dünyadan

Re: BRUT

insensıble
Benim son demlerine yetişme şansım oldu lise sonu üni. başları...öğrencilik malum o zamanlar dökme parfüm şeklindeydi hatırladığım birkaç damla sağlı sollu boynuma değdirir çıkardım dışarı çevremdeki 5 kişiden 3 ü sorardı parfümünün adı ne:)) şimdilerde ki çoğu koku için bu soruyu duymak zor sanıyorum..

Re: BRUT

isseyblue
haklısıniz hocam parfüm dediğin eskilerdeymis

Re: BRUT

baykalbul
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By valmond

biri '' Brut Special Reserve Brut Parfums Prestige for men '' yazıyor yani ''special reserve '' altta bir daha resim koyayım bunun kutusu ve şişesi ile ilgili ..

sanırım bu son versiyon orjinal şişenin. diğeri 100 ml diye satılıyor ama konan resimde edc yazıyor ve 3 oz yani 88 ml.

birileri bunu anladıysa açıklasın lütfen. bu arada çakma 100 ml lik brutlerde var ve hepsi öyle mi bilmiyorum..

üstteki ilk iki resim hızlıal.com dan ve sahte ürün satacağını zannetmiyorum..

bende '' brut special reserve 88ml '' var. diğer versiyonu yani classic i almayı düşünüyorum. sanırım hızlıal dan alacağım .. iki brut ü de satıyor hizlial.com . '' brut special reserve 88 ml '' resimdede görüyorsunuz daha ucuz .

ya bende 26 tl ye n11 den aldım ve klasik yani classic brut aldım diye seviniyordum. sanırım kokuları daha da seyreltmişler..

koku hoşuma gitti ( '' brut special reserve 88 ml '' ) ama pekde uzun gitmiyor bence.

cevaplarınıza göre ileriki zamanlarda alımımı yapacağım..

brut e sıra gelene kadar çok koku var ama bende ayrı bir yeri var brut un hem içinde vanilya var :D ve kokusuda çekici

edit : edc ve edt formulasyonu var cam şişesinin. edt 100 ml diye satılıyor. edc 88 ml ama değişkenlik gösterebilir. edt hollanda imalat diye yazıyor ve üstte faberge yazısı var şişenin en üst dar boğumda. diğerinde brut yazıyor. ''brut special reserve '' haricinde edc classic yazan şişe daha var mı bilmiyorum.

edt nin amerikan versiyonu olduğunu idda edende var yanı sıra diğer versiyondan ..  karışık bir üretimi var yani brut ün .
'' Misk '','' Gri amber '','' Vanilya '','' Gül '','' Meşe yosunu '' vs... ❤

doğal misk  gibi hayvansal kokular, yasaklanmamalı, yani misk geyiğini bu sefer eti için gene avlarlar. o ülke yöneticileri misk geyiğini koruma altına almışlardır diye düşünüyorum. üretme çiftlikleri kuruluyor mesela birde..

parfüm şirketleri, sermayedarlar değerli parfüm notalarını üretmek zorundalar en azından etik olarak. ☾☆

Re: BRUT

rasta82
Brüt öleli uzun zaman oldu....eski brütle en ufak alakası yok hiçbirinin 30 tl yi çöpe atmayın derim.
Sonbahar/Kış top 10 -- 1-amouage jubilation xxv 2-nicolai ny intense 3-jovoy private label 4-parfum D empire ambre russe 5- serge lutens serge noire 6- amouage interlude 7- tom ford tobacco vanille 8- tom ford noir de noir 9- armani myrhhe imperiale 10- amouage memoir

Re: BRUT

canbaz

brut lisansını amerika menşeili idelle labs. ile avrupa menşeili unilever birlikte paylaşıyorlar. dolayısıyla orijinallik konusunda bi sıkıntı yok. her iki brut'un dna'ları aynı olmakla birlikte kokular belirgin farklılıklar da içeriyor.

amerika'da amerikan erkeklerine koku satacaksanız ürünün konsantrasyonu ne olursa olsun kolonya olarak isimlendirilmesi neredeyse olmazsa olmaz. o yüzden bu kolonya olayına fazla takılmayın derim.

bi de şahsi fikrimdir, güncel brut'u hala kullanılabilir buluyorum.

not:
 bu arada vintage brut'e özlem duyanların -tabi denemediyseler- penhaligon's sartorial'ı denemelerini tavsiye ederim. projeksiyon düşük ama on numara bi fujer.

benim severek kullandıklarım ise şunlar:

''çıkar konuşunca, vicdan susar''

                           cemil meriç

Re: BRUT

baykalbul
Bu konu güncellendi de .
rasta82 yazdı
Brüt öleli uzun zaman oldu....eski brütle en ufak alakası yok hiçbirinin 30 tl yi çöpe atmayın derim.
canbaz yazdı

[...]

cevaplar için teşekkürler . penhaligon's sartorial ında 100 ml harvey nichols da 385 tl :) .. seven ve parası olan bayılacak artık ..

birde size şunu sorayım canbaz bey ve isterlerse diğer arkadaşlar.. resimde ''special reserve cologne brut'' koyu görünüyor. siyahımsı gibi ama benim resimde yeşil. haha buda mavi siyah, sarı siyah mı ne elbise gibi mi oldu yoksa haha  .. yani renkleri farklı görmek olayı :) ..

brut edt yi fazla alacaktım ama şimdi bir tane yeter. bir deneyelim. rasta82 arkadaşın dediği gibi sanırım pek performans alamayacağız gene ama sıkar kendimiz koklarız artık elimizin falan üstünü :P :D

kokunun anısı var ama olmasa alınır mı bilmiyorum, gerçi şuda var güzel kokuyor. sırf kokusu içinde alınabilir. bir pıs günde ara sıra idare eder gidilebilinir :D .. bu koku olayıda yemek gibi. malzeme hamur ama başka katkılarla farklı yemekler çıkıyor. kokularda öyle görünüyor :)

kokunun anısı diyince bayan arkadaş falan anlamayın :D öyle .. eski güzelliklere özlem işte :)

ya yurt dışı 11.8 oz 35 dolar küsür e agua brava var ücretsiz kargo ama alamadım ya. gümrüğe takılır diye düşündüm.. bu gümrük iyi olmadı ya .. hayırlısı

[...]

Cevap olarak bu gönderi By baykalbul
ışık verilince yeşilleniyor o.

nedense aklıma fotosentez, klorofil mevzuları geldi.

bi  de,

yine yeşillendi finduk dalları...

''çıkar konuşunca, vicdan susar''

                           cemil meriç

Re: BRUT

baykalbul
ya benim amerikan üretimi cologne brut te arkasında altta amerikan bayrağı var yazısı var. acaba neden farklı?

bu arada resim yükleyemedim ..

brut ü kapağından koklamaya doyamıyorum. güzel koku (orjinal şişe . diğer yassı şişeyi bilmiyorum şu an :) )
[...]

Burda kastım performans düşüklüğünden çok kokudaki inanılmaz değişim; son brüt bana çiçek esanslı deterjanları hatırlattı, bunda unileverin de payı var diye düşünüyorum
[...]

vintage brut derken kimin neyden bahsettiği de önemli. aşağıdaki ''brut 33'' benim referans aldığım vintage brut kokusudur.

[...]

Tabi ki referans noktası budur. Brutun sabununa kadar vardı bizde cocuklugumda. Baba kokusuydu, paco rabanne pour homme ile birlikte...
[...]

benim ilk brütüm plastik şişede idi sanırım 50 ml civarı idi .. koyu bir koku idi, güzeldi .. 1984-1988 arası idi yaklaşık olarak ama tam yılı şu an hesaplamadım . brut 33 müydü bilmiyorum :) . sanırım normal brut tü bendeki ilk plastik şişe brut o yıllarda, bir ara şişesini e bay da görmüştüm. sanırım resimdeki brut 33 de plastik şişeli ..

rasta82 yazdı
Burda kastım performans düşüklüğünden çok kokudaki inanılmaz değişim; son brüt bana çiçek esanslı deterjanları hatırlattı, bunda unileverin de payı var diye düşünüyorum
bendeki unilever olan değil ama bir dahakine onu alacağım sanırım.. gelince inşallah editlerim :)  . dediğim gibi amerikan malı fena değil gibi. elbise üzerine sıkmadım. vücutta da hemen kaybolmuyor gerçide tam test edemedim ama tabi seyreltiktir eskiye göre ...

17 tl ye falan 75 gr civsarı stick deo su var . daha ucuza bulunabilir mi bilmiyorum . gerçi deodarantlarda aliminyum türevleri var deniyor ve kanserojen olduğu söyleniyor. tuzda hiç iyi değil bencede. rafine tuz kullanmayın bu arada. göl tuzu çok ucuza bulabilirsiniz. kaya tuzuda vardır ucuza . neyse bu kadar yeter :) .. diş çürümesi önleyici bu arada rafine olmayan tuz ..

[...]

baykalbul yazdı
rasta82 yazdı
canbaz yazdı
[...]

vintage rive gauche bulmanızı temenni ve tavsiye ediyorum...bu zevke ''o''yakışır...
[...]

 kokuya fragrantica.com da baktım. içeriğinde kekik var . kokuyu merak ettim. vintage ını bulamadım. bana özelden siteler biliyorsanız yazabilirsiniz

2003 yıllarında çıkmış. birde intense modeli var ve çoğu notalar aynı .. ama hangisi iyi bilmiyorum

normalde kekik notasını biliyorum ama farklı çeşit kekikler olabilir. güvenli aktardan almıştım, öyle sentetik falan değil. kimileri gül yağı satıyor ama ne olduğu belli değil.

diyorsunki gülün ml si 25 tl en az bu 20 ml ve 3-4-5 tl. nasıl oluyor? kimi sözde aktar diyor ki işte bizede diyorlar ki teknoloji arttı ve artık daha çok gül yağı elde ediliyor.. minerayi çalan, kılıfı uyduruyor yani ..

yahu alıyorum kimi böyle açılan pazarlardan gene ümit ederek gül yağı ama fıs çıkıyor.. bir daha denemeden almayacağım .. böylelerini kazandırmak istemiyorum ya ..

neyse kekiğe döneyim. kekik baskın koku tek başına ve ısıtıcı özelliği var .. az bir şey dudağınıza değse ağzınız yanar :)  .. çok acı biber gibi :)

tabi başka kokularla seyreltiyor ve baskınlığını örtücü koku notaları olabilir. bu yazdıklarımı evde parfüm yapımına da yazayım inşallah, eklemeler yaparak .. mesela amber ağacının reçinesi de baskın, kuvvetli bir koku notasıdır, tek başına kullanılamıyor genelde .

ben vintage sıramda ralph polo yeşil renkli vintage kokusu var .. acaba vintage rive gauche ile ralph polo green vintage farkları nasıl ve brut ile de kıyaslayacak olursanız, mümkünse .. hem başka arkadaşlarıda aydınlatıcı olur.. tabi bu tüm arkadaşlarada deneyenlere :)
[...]

123