Açık Parfüm Gerçeği :((

isseyblue
Bi ara bende açık parfüm kullanırdım 2-3 sene önce(eminim forumdaki bir çok kişi de kullanmıştır)o zamanlar angel abimiz meşhurdu tabi bende ondan almıştım dicegim şudur ki farkedilirlik/kalıcık desen pek çok parfümde göremeyecegimiz kadar iyi kiyafete yapışıp kalıyo özellikle. daha sonra orjinal angel aldım koku kalitesi bariz farklı ama inanın bana açık parfüm kullandığımda aldığım iltifatlar,parfümun adını soranlar daha çoktu yani neden orjinal seçmeliyız halâ kafam karışık tamam bazı parfümlerin açığı yok ama yavaş yavaş olucak hepsi örneğin tobacco vanille gibi koku bire bir aynı :(
++ en çok can sıkan durum türk insanın parfüme bakış acisi yapabildikleri yorumlar şu ;
-hmm değişik bi koku
-güzelmış
-ağır kokuyo

++parfüme para verilmez gözüyle bakılması hem ne kadara aldın derler soyleyincede neee! bi parfüme o kadar para verilir mi ben hayatta vermemm diye bi tepki almak

tamam parfümu kendimiz için sıkıyoruz ama bu durumlarda insanı parfümden soğutuyor bi örnek daha var bugün bi arkadaşim 30lira ya açık parfüm almış bana koklatti nasıl diye bende benim üzerimdeki nasıl dedim 2 saat önce dhi sıkmıştım en az 10 fis arkadaş 20 cm den alamadı kokuyu gelde sinirlenme açık parfüm kullandığımda tuvalete girdiğimde bile farkedilirdi soran olurdu

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

valmond
Açık parfüm biraz parfüm deneyimi olan herkes aradaki farkı anlar size sarılan , boynunuza başını yaslayan eş , sevgili de anlar zaten amaç kendiniz için ve onlar için kullanılmalı . Ama sağlık açısından gerçekten zararlı hem ten , hadi elbiseye sıktın solunum yoluyla boğazı , ciğeri mahvediyor. Bunu düşün. Zaten hassas burun kokuda direk anlar , hassas olmasına bile gerek yok. Ha fazla para vermeden farkedilirliği çok yüksek hatta çoğu designerdan CK , çoğu Armani parfümü ve Davidoff dan kalite olarak daha yüksek yerli parfüm markaları var zamanının çok bilinen parfümü olma handikapı dışında benim şahsen lise yıllarında kullandığım Hunca ve Aromel in kokuları denenebilir hem ucuz hem de çok farkedilir hem de kalite olarak kötü de değillerdir.

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

isseyblue
hocam kaç kişinin deneyimi var ki kimler ayırt edebilir ben de şahsen anlamam. o kadar parfüm geçti elimden sağlık için de ikiside zararlı sonuçta

tma

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

tma
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
hocam konuyla alakası yok ama angel le ilgili mail atcam.

Bu konuda hak verıyorum ama bende dıordum gittim burrberyy london kullanıyordum fakat arkadaşımın açık diesel fuel for life daha çok övgu alıyordu . sonraa hiç takmadım kafama sanattan ne anlat dedim bu toplum vicdansızlar :D

ama takma kafana misal senı 10 tane açık parfüm sıktığını düşünsek farklı kılmaz ama sana ait bir parfümünü süreklı kullansan karakter olarak oturur

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

Mehmet
Yasaklı Kullanıcı
Eski iş yerimde ben orijinal black orchid kullanırken, açığını kullanan arkadaş ofise geldiğinde benden çok daha fazla kokuyordu. Ama tüm bayanlar kokunun kalitesinden onun açık parfüm kullandığını biliyordu :)

Kokuyu başkası için değil kendiniz için kullanın hocam, bu bir zevktir ve onu yaşayın. Hep aynı cümleyi kuruyoruz.

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

isseyblue
haklısınız kendimiz için kullanıyoruz zaten bu parfümlere verdiğimiz paralar az değil
ama şu açık parfümün kökü kapansa keşke

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

valmond
Canını sıkma şimdi yeniden bileğine açık parfüm sıksan artık hiç keyif almayacaksın ve burnunu rahatsız edecektir bence.

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

isseyblue
kesinlikle sentetiklik yapaylık bağırıyor resmen

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

blueskies
Soyle bisey var:

Isterseniz elitist deyin ki bence elitizm harika birseydir! toplumun % 90 inin begenisi umrumda degil.

Beni geri kalan elit % 10 ilgilendiriyor.

Ilginc parfumunuz olursa ilginc insanlari kendinize cekersiniz, gercekten tanimaya deger olanlari. Onlardan alacagim bir iltifat ya da iletisim istegi cok daha degerli bence.

Jenerik parfumleri begenen kizlari da ben begenmiyorum, hadi bakalim:)

tma

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

tma
Yasaklı Kullanıcı
belkide çoğu kişinin özellikle benim duymam gerek bir cümleydi

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

BlackHeart
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
Merhaba,
Ben olaya sağlık kısmından bakıyorum..zamanında -lise yılları- ben de açık parfüm denedim. Denediğim parfümler de orjinali bittiğinde yerini doldurmayacak durumda olduğum zamanlardı.Gün geçtikçe, -özellikle benim gibi yağlı cilde sahip biri için- cildimde kızarmalar, kızarmaya bağlı kaşınma durumu oldu.Kontrol adına kullanımı kestiğimde cildim kendine geldi. O günden sonra, fiyatı,kokusu,farkedilirliği'ne bakmadan "orjinal" tercih ettim. Belli bir sürede koku sevdası ağır bastı,maddiyatı 2.plana attım,bütçem doğrultusunda ilerledim.
Çevremde açık parfüm kullanan insan sayısı az, ancak sohbeti açıldığında 30 TL verip aldığı parfüm üstüne 20 TL daha ekleyerek orjinal alması yönünde yönlendirmeye çalışıyorum. Sonuçta işin bir de sağlık kısmı var..

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

isseyblue
Cevap olarak bu gönderi By blueskies
ne güzel söylediniz hocam bravo

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

nime
Zaman ve mekan meselesi şimdi ? Genç tayfa orjinalden zirade kalıcı parfümün peşinde ve dolaysıyla ortalıkta çikolata tarzı parfümler türedi .. Neyse çoğunluk prototip olmuş ve herkesten parfümünü almasını bekleme. Zira herkesin burnu çok hassas değil ve angel gibi bir parüfün kokusunu alamadıysa ya burun işlevini yitirmiş yada parfümde birşey var ? İltifat meselesine gelince bu tamamen bir ruh halidir. Birisi güzel uyanmış kokunu alır hmm ne güzel der :)) Biriside tersinden kalkmış off bu ne ya sinek ilacı mı der vs.  İtraf ediyorum Kouros sıkmıştım
Emin İBRAİMOV

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

fsater
ben bir kere açık parfüm aldım hayatımda onuda yarısına bile gelmeden attım.Açık parfüm kullanan her zaman sizden daha çok övgü alır koridor kokusudur.Açık parfüm kullanan biri wc de, koridorda veya 2 dakikalık sohbette herzaman fazla övgü alır.Ancak açık parfüm kullanan biriyle aynı odada duramazsınız 2 saat sohbet edemezsiniz.Zira açık parfümlerde orjinal parfümün kalp notaları alıp uygulanır koku saatlerce değişmez buda burnu rahatsız eder artı sentetikliğide cabası.burnunuz kokuya alıştığında  parfümün güzelliğini değil sentetikliğini algılarsınız.Açık parfüm işe yaramaz geçiniz

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

isseyblue
Cevap olarak bu gönderi By nime
hocam kouros a sinek ilaci diyen kişi gene iyi tarafindaymis

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

isseyblue
Cevap olarak bu gönderi By fsater
bazı designer/niş parfümlerde farkedilir bi nota değişimi olmuyor misal imza parfümüm issey miyake bleue baştada biber sonda da ,bu bile insani bi nebze rahatsız ediyo kaldıki açık parfüm nasıl rahatsız etmesin

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

asdaa
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
Her açık parfüm markası nasıldır bilemiyorum ama bazılarını test ettim ama arkadaşımın üzerine sıktım. Zamanında bende kullandım belki yağlı bir cilt tipine sahip olmamdandır diyecem ama kızarıklıklar meydana geldi 5 gün filan o kızarıklıklar boynumda durdu.

Parfümlerin tabi ki de zararı var ama açık parfüm kadar değil hem açık parfümler çok sentetik kokuyor.

De Parfüm markası üzerinden değerlendirme yaparsam.

Armani Code ilk 40-50 dakika civarı kokusu hemen hemen tıpa tıp aynısı gibi sonra koku filan kalmıyor sentetik bir koku geliyor.

1 million herkes çok iyi taklit ediliyor diyor bu parfüme ama tam aksine uzaktan yakından alakası bile yok kokusunla.

Rochas Man alakasız.

Black xs azıcık benziyor.

Gio alakasız.

Diesel For Life alakasız.

Ck One alakası bile yok.

Bvlgari ve hugolarda öyle.

Burberry Classic çok azıcık benziyor.

Korsanlık yapmaya gereği yok bence dediğiniz gibi 20 tl daha verip orjinal parfüm almak daha mantıklı ve bu sayede üretici kazanmış olur dolandırıcılar ekmek yemesinler

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

maksimumwarp
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
Mehmet85 yazdı
[...]

Quoted from:

altına imza,paraf falan atılır bunun. daha da fazla söze gerek yok.

bütün bir hayatı başkaları ne düşünür, ne hisseder diye yaşıyorsa zaten insan için yaşıyorsa insan parfüm açık olmuş kapalı olmuş farketmez.

ayrıca şu parfüme o kadar para verilirmi ya! diyen tayfayı hiç anlamam, ulan ayağındaki x marka ayakkabıya bilmem kaç lira, üzerindeki x marka kazağa bilmem kaç lira, gözündeki x marka gözlüğe bilmem kaç lira veriyorsunda iş olayın son rötuşu olan parfüme gelince niye 10 liralık sağlıksız çakma bir şeye kaçıyorsun ki?.. tabi altında yatan neden muhtemelen diğerlerinin markası gözükürken yani görsel bir reklam aracı misali kişiyi pazarlarken parfümün koku duyusuna hitap ettiği için daha soyut kalması.

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

isseyblue
toplumun geneli öyle malesef parfüm değersiz görülüyor zira herşeyden önce parfümü neden kullandığını bilmeli insan sadece güzel kokmak için mi? tabi ki bu kadar olmamali.Parfüm insanın önce ruh halini sonra kiyafetini tamamlar güzel kokmayi ise en son düşünmeli

Re: Açık Parfüm Gerçeği :((

protectedsugar
Cevap olarak bu gönderi By isseyblue
Bence açıkta satılan parfümlere para vermek yazık. Bir parfümün olsun ama orijinal olsun. Niye mi?

1. Dizayner parfümlerin bu kadar reklamı olmasına rağmen dizayner parfümleri yine de ucuz. Açık parfümlerin reklam masrafları bu kadar az olmasına rağmen açık parfümler yine de pahalı . Sahte bir tablonun reklam masrafı olur mu?
2. Açık parfümlerin şişeleri dandik; örn. Dior Homme'un şişleri ne kadar da güzel.
3. Kullanılan koku molekülleri daha kalitesiz.
4. Parfüm bir duruştur; bir sanattır örn. çoğu niş parfümlerin bir hikayesi vardır.
5. Bazı koku moleküllerin kanserojen olduğu seneler sonra ortaya çıkıyor; tabii ki bu dizayner ve niş parfümleri içinde de geçerli; ama boğulacaksam okyanusta boğulmak isterim gölde değil.
123